:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷

مطالبات چایکاران از سهم دولت پرداخت می‌شود

استاندار گیلان با اشاره به دستور معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص پرداخت کامل حق السهم دولت به چایکاران، گفت: دکتر عارف دستور پرداخت باقیمانده قدرالسهم دولت به مبلغ ۱۵۶۴ میلیارد ریال را داد.
کد خبر: ۲۲۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵

اقتصادگردان- اسدالله عباسی امروز یکشنبه هشتم مهرماه در گفت وگو با رسانه ها، برگ سبز چای را یکی از استراتژیک‌ترین محصولات کشاورزی تولیدی در گیلان دانست و اظهار کرد: سالانه ۵۵ هزار چایکار به کاشت و برداشت چای در استان گیلان مشغول هستند.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و طبق آمار از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۴۲.۵ درصد درجه یک و ۵۷.۵ درصد درجه دو است.

استاندار گیلان با بیان اینکه طی سال های اخیر چایکاران استان‌های گیلان و مازندران با مشکلاتی در حوزه پرداخت قدرالسهم دولت مواجه بودند، عنوان کرد: همواره در طول سالیان گذشته دولت اهتمام ویژه‌ای در پرداخت سهم خود داشته است.

عباسی ادامه داد: بر اساس ساز و کار ابلاغی از سوی شورای قیمتگذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی و اطلاعات موجود در سامانه خرید تضمینی برگ سبز چای از تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱ لغایت ۱۴۰۳/۶/۲۳ مجموعا ۱۱۴ هزار و ۹۱۳ تن برگ سبز چای به ارزش ریالی ۱۸ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال از کشاورزان چایکار استان های گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی با اشاره به دستور معاون اول رئیس جمهور درخصوص پرداخت کامل حق السهم دولت به چایکاران، پیرو پیگیری های انجام شده، خاطرنشان کرد: در نامه تقدیمی به دکتر محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور اشاره شد که قدرالسهم دولت(۲۵ درصد) بابت بهای خرید تضمینی برگ سبز چای معادل ۴۶۷۵ میلیارد ریال بوده و تاکنون مبلغ ۳۱۱۱ میلیارد ریال آن تخصیص و پرداخت شده است.

استاندار گیلان ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان و چایکاران و برنامه ریزی برای وصول به موقع بدهی کارخانجات چایسازی و پرداخت باقیمانده قدرالسهم دولت به مبلغ ۱۵۶۴ میلیارد ریال را از مهم‌ترین موارد اشاره شده در دیدار خود با معاون اول رئیس جمهور دانست و بیان کرد: معاون اول رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای خطاب به دکتر پورمحمدی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و دکتر نوری، وزیر جهاد کشاورزی دستور پرداخت باقیمانده حق السهم چایکاران را صادر کرد.