:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
حاجی دلیگانی:

دولت سریعا برنامه‌های خود را ارائه دهد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید برنامه کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت خود را راجع به کمبود گاز و برق اعلام کند، گفت: الان تقریباً یک ماه است که دولت جدید مستقر شده و باید سریعاً برنامه‌های خود را به مجلس ارائه دهد.
کد خبر: ۲۲۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰

اقتصادگردان- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ صحن مجلس در نطق اضطراری خود در واکنش به حادثه انفجار معدن طبس عنوان کرد: اینکه ما بنشینیم حادثه رخ دهد مانند حادثه طبس و سپس تسلیت بگوییم به درد نمی‌خورد؛ بلکه وزرای کار و صمت باید نسبت به موضوع ورود کنند و مقصرین را معرفی کنند و راجع به ۱۷ هزار کارگر معادن ذغال سنگ که مشغول به کار هستند ببینند که آیا آن معیارها و استانداردهایی که باید برای کار در اعماق زمین رعایت شود رعایت شده یا خیر؛ اگر در پس از این موضوع ما شاهد حوادث مشابه باشیم دیگر از وزرای مربوطه و کسانی که مسئولیت دارند از جمله نظام مهندسی معادن نخواهیم گذشت.

وی در تذکری به رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی دولت گفت: ما و جامعه منتظریم که برنامه جامع دولت برای کاهش تورم رشد تولید رونق اقتصادی هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد را اعلام کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس بانک مرکزی عنوان کرد: رئیس بانک مرکزی بگوید که آیا افزایش نرخ سود بانکی از ۱۸ درصد به ۲۳ و سپس ۳۰ درصد کمکی به کنترل نقدینگی در کشور کرده است؟ اگر کمک کرده، خب نرخ سود را بالاتر ببرند اما آنچه که ما شنیده‌ایم این است که هر کشوری که نرخ بهره بانکی آن پایین‌تر است نرخ تورم آن نیز پایین‌تر است.

حاجی دلیگانی همچنین خواستار پرداخت تسهیلات به بخش تولید شد و گفت: الان در برخی موارد این تسهیلات داده نمی‌شود و این موضوع موجب افزایش نرخ نزول شده است.

وی تاکید کرد: دولت باید برنامه کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت خود را راجع به کمبود گاز و برق اعلام کند و بگوید که می‌خواهند در این خصوص چه کار کند؛ الان تقریباً یک ماه است که دولت جدید مستقر شده و باید سریعاً برنامه‌های خود را به مجلس ارائه دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ابلاغ قانون عفاف و حجاب اظهار کرد: خانواده‌ها نگرانند و از نمایندگان مجلس مطالبه می‌کنند و می‌گویند وضعی که به سمت برهنگی بیشتر پیش می‌رود کی قرار است متوقف شود و قانون مربوط به حجاب چه زمانی قرار است ابلاغ شود.

حاجی دلیگانی در ادامه از وزارت آموزش و پرورش خواست که در فرآیند استخدام از اعمال سلایقی که موجب تضییع حق افراد می‌شود، خودداری کند.

وی همچنین در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان تصریح کرد: باید از نهادهای بین المللی پرسید آیا جنایاتی که باند تروریستی در سرزمین‌های اشغالی، لبنان و دیگر جاها انجام می‌دهند نقض حقوق بشر نیست؟ قرار است این نهادها به چه کار آیند و چه خدمتی به بشریت داشته باشند؟