:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸

برنامه رئیس سازمان بورس برای ارتقای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه خود برای ارتقای حاکمیت شرکتی در بورس را اصلاح دستورالعمل شرکت‌ها، ارتقای منشور کمیته‌ها و تفکیک سیاست‌گذاری از اجرا اعلام کرد که در اولویت این سازمان برای کاهش ریسک در بازار است.
کد خبر: ۲۲۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱

اقتصادگردان- حجت اله صیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اولویت‌های جدید سازمان بورس برای بهبود بازار سرمایه و تبدیل حاکمیت شرکتی به یک نظام حاکمیتی کاملا حرفه‌ای گفت: در رابطه با موضوع حاکمیت شرکتی سه اقدام باید صورت بگیرد.

وی افزود: در قدم اول باید دستورالعمل‌های مربوط به حاکمیت شرکتی در شرکت‌های بورسی به روزرسانی شود. در قدم بعد اصلاح و ارتقای منشور کمیته‌های شرکت‌ها در دستور کار است و در نهایت باید تمایز و تفکیک سیاست‌گذاری از اجرا در شرکت‌های بورسی، محقق شود تا شاهد ارتقا در بحث حاکمیت شرکتی در شرکت‌های بورسی باشیم.

گفتنی است؛ صیدی، اخیرا در رابطه با برنامه‌ها و اولویت‌های خود در سازمان بورس به بحث اصلاح حاکمیت شرکتی در بورس اشاره کرده و گفته بود که موضوع حاکمیت شرکتی در بورس یک موضوع کاملا جدی است و ما باید حاکمیت شرکتی را به یک نظام حاکمیتی کاملا حرفه‌ای تبدیل کنیم و این موضوع از دیگر اهداف ما در سازمان بورس است که باعث کاهش و مدیریت ریسک در بازار می‌شود.