:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶

منطقه در آتش است، اما دیگر مثل قبل، اثری از التهاب در بازار دارایی‌ها نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما در یک سال و نیم گذشته در شرایطی شاهد کاهش شیب تند افزایش قیمت ارز در کشور بودیم که بزرگترین اتفاقات امنیتی در سطح منطقه و کشور ما رخ داده است.
کد خبر: ۲۲۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

اقتصادگردان- مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه ما در یک و نیم سال گذشته شاهد کاهش شیب تند افزایش قیمت ارز در کشور بودیم، اظهار کرد: این موفقیت در سایه مدیریت قوی و هوشمندانه بانک مرکزی و کنترل بازار ارز و ایجاد شفافیت در خرید و فروش ارز و حذف بازارهای غیر رسمی و فرعی محقق شده است.

وی افزود: نکته مهم اینجاست که این کاهش شیب تند افزایش قیمت ارز در کشور همزمان با بزرگترین اتفاقات امنیتی در سطح منطقه و کشور محقق شده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: عملیات طوفان‌الاقصی یکی از مهم‌ترین عملیات‌ها بود که در ۷۵ سال گذشته بی‌نظیر بود و اتفاقات امنیتی یمن سوریه و غیره نیز در ادامه رخ داد؛ اما کمترین تاثیر را بر بازار ارز ما داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: این به معنای آن نیست که ما در یک و نیم سال گذشته افزایش قیمت ارز در کشور را نداشته‌ایم بلکه جلوی شیب تند و شتابان آن در این یک و نیم سال گرفته شده است و نوسانات ارزی بعد از مدت کوتاهی دوباره به کانال قبلی بازمی‌گشت.

وی ادامه داد: نوسانات یکسال اخیر با مدیریت بانک مرکزی کنترل شده است، منطقه در ماه‌های اخیر در آتش بوده، اما دیگر مثل گذشته، اثر این آتش در اقتصاد ایران دیده نمی‌شود.

به گفته یوسفی، این اتفاقات مثبت ثمره مدیریت موفق و کارشناسی دقیق بانک مرکزی در یک و نیم سال گذشته بوده است.