:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷

بورس کمی جان گرفت

در پی برگزاری نشست شورای عالی بورس و سه اقدام بانک مرکزی برای حمایت از این بازار، امروز شاخص کل ۷۰۳۴ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۹۹۸ هزار واحد رسید. قرار است هفته آینده دامنه نوسان که هم‌اکنون به یک درصد کاهش یافته افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۲۱۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵

اقتصادگردان- بازار سهام پس از حدود سه هفته کاهش امروز با اقبال خریداران مواجه شد و بازار لباس سبز پوشید. امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۰.۳۵ درصد ۷۰۳۴ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۹۹۸ هزار و ۱۱۸ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن هم ۶۹۴ واحد افزایش یافت و در عدد ۶۳۳ هزار و ۱۴۷ واحد ایستاد.

تعداد معاملات بورس بیش از ۱۲۰ هزار فقره بود که ارزش آن ۴۵۵۵ میلیارد تومان شد.

بورس کمی جان گرفتنقشه بازار بورس ـ چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

فملی، فولاد و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. ثفارس، وبملت و ذوب نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

فرابورس ایران هم در آخرین روز کاری هفته ۱۱ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۶۶۶ واحد رسید.

روز چهارشنبه حدود ۸۳ هزار معامله به ارزش ۵۴۶۶ میلیارد تومان در فرابورس انجام شد.

فزر اثر منفی بر شاخص فرابورس داشت اما خاور و حسینا تاثیر مثبت ایجاد کردند. خنور، کرمان و گدنا هم از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز گذشته بانک مرکزی با شورای عالی بورس به توافق رسید که برای بهبود شرایط بازار سرمایه و امیدواری سهامداران به آینده بازار تلاش‌های مضاعفی در کوتاه مدت صورت بگیرد.

محمدرضا فرزین ـ رییس کل بانک مرکزی سه اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس را چنین برشمرد:

۱. تضمین ۳۶۰ همت اوراق تامین مالی توسط بانک‌های عامل برای انتشار اوراق تامین مالی ریالی جهت طرح‌های توسعه و تامین سرمایه در گردش شرکت‌های بورسی

۲. انتشار ۲ میلیارد یورو اوراق صکوک ارزی برای طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی علی الخصوص در حوزه پتروشیمی و معدن

۳. اعطای ۱.۵ میلیارد یورو وام ارزی برای شرکت‌های بورسی که درآمد ارزی و طرح‌های زودبازده داشته باشند تا از این طریق به افزایش صادرات آنها منجر شود.

در روزهای اخیر نیز مدیر سرمایه‌گذاری صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: این صندوق درصدد است برای حمایت از شرایط فعلی بازار سرمایه، اوراق تبعی از نوع تامین مالی را، به میزان ۵۰۰۰ میلیارد تومان (پنج همت) منتشر و در صورت نیاز، صندوق توسعه بازار سرمایه از آمادگی لازم برای انتشار اوراق تبعی، از نوع بیمه سهام، برخوردار است.

امروز هم خاندوزی ـ وزیر اقتصاد- گفت: شورای عالی بورس تصمیم به افزایش دامنه نوسان گرفته و قرار شد هفته آینده از طریق سوی سازمان بورس اعلام شود.