:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
«داریک» پلتفرم آنلاین معاملات فلزات گرانبها در عصر فناوری نام اولین سکه طلای تاریخ ایران در دوره داریوش هخامنشی را تکرار کرد

امکان تحویل طلای 750 یا 18 عیار به صورت شبانه روزی، ، خرید و فروش طلا با کارمزد اندک و تعیین قیمت توسط مشتری در پلتفرم «داریک» با نگهداری طلا در بانک کارگشایی

عسگرخانی، مدیرعامل شرکت داریک طلایی: اولین پلتفرم خرید و فروش آنلاین طلا با مجوز رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت با کمترین هزینه و کارمزد و به صورت شبانه روزی با نام داریک طلایی شروع به کار کرده و مردم می توانند طلای آب شده 750 یا 18 عیار را با کارمزد اندک خرید و فروش کنند. در انبار هوشمند داریک، طلای خریداری شده در بانک کارگشایی نگهداری می شود و کاربران اقدام به خرید و فروش می کنند و یا شمش و پلاک طلای خود را به صورت فیزیکی تحویل می گیرند ویا برای حفظ ارزش در شرایط تورمی، در بانک کارگشایی نگهداری می کنند 
کد خبر: ۲۱۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱

«داریک»؛ نگهداری طلا در بانک کارگشایی، امکان تحویل طلای 750 یا 18 عیار به صورت شبانه روزی، ، خرید و فروش طلا با  کارمزد اندک و تعیین قیمت توسط مشتری

اقتصاد گردان- محسن شمشیری 
داریک اولین پلتفرم خرید و فروش آنلاین طلا www.daric.gold با مجوز رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت با کمترین هزینه و کارمزد و به صورت شبانه روزی است که مردم می توانند طلای آب شده 750 یا 18 عیار خرید و فروش کنند. در انبار هوشمند داریک، طلای خریداری شده در بانک کارگشایی نگهداری می شود و کاربران اقدام به خرید و فروش می کنند و یا شمش و پلاک طلای خود را به صورت فیزیکی تحویل می گیرند ویا برای حفظ ارزش در شرایط تورمی، در بانک کارگشایی نگهداری می کنند.
عبدالرضا عسگرخانی، مدیرعامل شرکت داریک طلایی، در نشست خبری رونمایی از سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها، اولین شرکت پذیرش شده در سندباکس تخصصی تجارت الکترونیکی، اعلام کرد: «داریک» پلتفرم جدید تجارت الکترونیکی برای معاملات فلزات گرانبهاست که برای اولین بار با مجوز رسمی از وزارت صمت و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، وارد بازار شده و امکان خرید الکترونیکی و آنلاین طلای 750 یا 18 عیار را برای مردم فراهم می کند و مشتریان می توانند از پلاک 1 تا زیر 100گرمی و شمش 100 گرمی تا نیم کیلویی و یک کیلویی را با کمترین کارمزد خریداری کنند.
برای خرید طلا مشتری باید از طریق مراجعه به وبسایت داریک دات گلد و اسکن نشان الکترونیکی، مشخصات خود را اعلام نماید و به مقدار مورد نظر خود طلا خریداری کند و در مراحل بعد نیز طلا را تحویل یا بفروشد. 
خرید مردم به صورت طلای فیزیکی در بانک کارگشایی نگهداری می شود اما در هر لحظه از شبانه روز که درخواست کنند طلای آنها ارسال و تحویل فیزیکی طلای خریداری شده انجام و تحویل مشتری می شود. 
براین اساس، نه تنها امنیت پس انداز طلا از طریق نگهداری در بانک کارگشایی با سابقه 98 ساله از 1305 تاکنون، تضمین می شود. بلکه پشتیبانی 24 ساعته است و تیم «داریک» به صورت شبانه روزی، امکان تحویل طلا به صورت فیزیکی به مشتریان خود را دارد.
از طریق این پلتفرم تجارت الکترونیکی، همیشه و همه جا به صورت آنلاین امکان خرید طلا و فروش آن فراهم است. کارمزد خرید و فروش «داریک» پایین است و با کمترین کارمزد امکان خرید طلای آب شده وجود دارد.
از سوی دیگر، امکان تعیین قیمت خرید و فروش طلا برای مشتری وجود دارد و مشتری می تواند فروش طلای خود را با قیمت مورد نظر ثبت کند و هر زمان که قیمت به رقم مورد نظر رسید، فروش انجام و پول به حساب مشتری واریز می شود. خرید طلا با قیمت مورد نظر نیز امکان پذیر است و مشتری می تواند قیمت خرید را در سامانه ثبت نماید. 

«داریک»؛ نگهداری طلا در بانک کارگشایی، امکان تحویل طلای 750 یا 18 عیار به صورت شبانه روزی، ، خرید و فروش طلا با  کارمزد اندک و تعیین قیمت توسط مشتری

«داریک» اولین سکه طلای تاریخ ایران در دوره داریوش هخامنشی با وزن 8.45 تا 8.65 گرم طلا معتبرترین سکه زمان خود بوده است. اما امروزه با رشد تجارت الکترونیکی و فناوری های آنلاین، و همچنین توجه مردم به خرید طلا به صورت آبشده، شمش و پلاک و بدون کارمزد، ضرورت ایجاد پلتفرم تجارت الکترونیکی معاملات فلزات گرانبها در عصر فناوری مطرح شده و اکنون با امنیت و پشتیبانی نگهداری طلا در بانک کارگشایی، می توان امنیت نگهداری و خرید طلا را افزایش داد و مردم به جای نگهداری طلا در منزل، می توانند طلای خریداری شده را در بانک کارگشایی نگهداری نمایند و هر زمان به طلای خریداری شده خود نیاز داشتند می توانند آن را به صورت فیزیکی از شرکت داریک تحویل بگیرند. 

سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها چیست؟

«داریک»؛ نگهداری طلا در بانک کارگشایی، امکان تحویل طلای 750 یا 18 عیار به صورت شبانه روزی، ، خرید و فروش طلا با  کارمزد اندک و تعیین قیمت توسط مشتریعبدالرضا عسگرخانی، مدیرعامل شرکت داریک طلایی، که در سندباکس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پذیرفته شده است در معرفی این شرکت و پلتفرم داریک گفت: پلتفرم داریک اولین پلتفرم آنلاین معاملات و انبارداری هوشمند فلزات گرانبها است. هدف ما این است که با افزایش هوش مالی و سواد مالی افراد بخشی از درآمد افراد را تبدیل به مهم‌ترین کالای سرمایه‌ای است. طلا با ضریب نقدشوندگی بالایی که دارد و با توجه به این که پشتوانه پول بسیاری از کشورهاست و مهم‌ترین کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود.
او درباره شیوه انبار و نگه‌داری طلا توسط شرکت داریک نیز توضیح داد: بانک کارگشایی (بانک طلای ایران) انبار داریک است و افراد در این پلتفرم می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز طلا بخرند و آن را به‌صورت فیزیکی تحویل بگیرند.

به گفته مدیرعامل شرکت داریک، سرویس‌های متنوعی هم در این پلتفرم برای کاربران در نظر گرفته شده که برای مثال می‌توانند از طلایی که در داریک خریداری کرده‌اند وام بگیرند، درآمد کسب کنند یا از سرویس‌های دیگر آن استفاده کنند.
امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز توضیح داد که طبق مقررات تعیین‌شده برای پلتفرم‌های فعال در حوزه طلا و فلزات گرانبها، خود پلتفرم‌ها اجازه قیمت‌گذاری روی طلا را ندارند و از طریق استعلام برخط از سه بازار اصلی طلا در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد قیمت گرفته می‌شود و میانگین قیمت این سه بازار قیمت طلا در پلتفرم را تعیین می‌کند