:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹

انتقاد معصومی از نحوه سیاست‌گذاری برای برنج‌کاران

نماینده فومن در مجلس از نحوه سیاست گذاری برای کشاورزان به خصوص برنج کاران انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۱۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶

اقتصادگردان- کریم معصومی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: فصل سوم از قانون اساسی به تساوی حقوق مردم در برخورداری یکسان از قانون و داشتن مسکن متناسب اشاره دارد، اما ناکارآمدی سیاست‌ها و عدم هماهنگی در سطوح سیاستگذاری و بی توجهی به ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی باعث شکاف عمیق در دستیابی به وضعیت مطلوب را شده است.

وی افزود: یکی از این سیاست‌های غیرمنطقی واردات بی‌رویه برنج است. برنج محصول رنج کشاورزان و تداعی کننده زحمات کشاورزان است منتها با اتخاذ سیاست واردات بی رویه نه تنها رنج آنها ارج گذاشته نمی‌شود. این نحو از سیاست‌ها علاوه بر آسیب به تولید داخلی اقتصاد و معیشت مردم را هم تحت شعاع قرار می‌دهد. 

این نماینده مجلس گفت: امیدوارم با اتخاذ سیاست تشویقی و خردمندانه توسط دولت آقای پزشکیان و مجلس دوازدهم با تکیه بر رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب این تراژدی غم انگیز پایان یافته و تقویت کارکرد مجلس از حقوق و کرامت موکلین صیانت کنم.

نماینده فومن همچنین با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: شهرستان های فومن و شفت علی رغم اینکه ظرفیت های بسیاری در ابعاد مختلف کشاورزی و گردشگری دارند متاسفانه از مسیر رشد و توسعه باز مانده است.