:
كمينه:۳۴.۸۴°
بیشینه:۳۵.۷۹°
Updated in: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات خبر داد:

اتصال ۱۳۸ دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، دریافت ۴۸ میلیون شناسه دیجیتال

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات گفت: ۱۳۸ دستگاه اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند و تا کنون ۴۸ میلیون کاربر، شناسه دیجیتال را دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۲۱۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸

اقتصادگردان- «جواد موحد» امروز (یکشنبه ۱۰ تیر ماه) در نشست خبری در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، اظهار داشت: نقطه آغاز دولت الکترونیکی از ۱۴۰۲ بود و اتصال همه دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات هوشمند، برای آن هدف‌گذاری شد.

وی افزود: اکنون ۱۳۸ دستگاه اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل هستند، ۷۵ درصد خدمات به صورت الکترونیکی در دسترس مردم است. تا کنون ۴۸ میلیون نفر در خدمات هوشمند شناسه دیجیتال را دریافت کرده‌اند. در دولت سیزدهم برای نخستین بار پنجره واحدهای خدمات موضوعی شکل گرفته است.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری افزود: یکی از پنجره واحدهایی که ذیل پنجره ملی شکل گرفت پنجره مربوط به موسسات آموزش عالی است که به‌واسطه آن ۲۵۰ موسسه متصل شدند. خدمات مربوط به دانشگاه‌ها از طریق این بستر در دسترس مردم قرار دارد که کاربران با یکبار احراز هویت می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. درگاه ملی مجوزها نیز خدمت دیگری بود که شکل گرفت. به‌واسطه بیش از ۴ هزار مجوز از طریق این درگاه صادر شد. این کار برای نخستین مرتبه در سال گذشته رقم خورد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از خدمات ارائه شده، پنجره واحد مدیریت زمین است که بخش عمده‌ای از دستگاه‌ها به آن متصل شدند و کاربران می‌تواند برای اخذ مجوز از طریق آن اقدام کنند. تمام فرایند در این بستر به شکل الکترونیکی است و از طریق این پلتفرم انجام می‌شود.

«حامد منکرسی» معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در ادامه این نشست تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در سازمان فناوری، بحث تنظیم‌گری و ساماندهی پیام‌رسان‌های داخلی بود. در هزار روز میزان پیشرفتی که در تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی حاصل شد میانگین تعداد کاربران را به بیش از ۵ برابر افزایش داد که به ترافیک ۵ برابری منجر شد. البته در برخی سکوها این عدد بیشتر است و یکی از پیام‌رسان‌ها افزایش ۱۰ برابری کاربران را داشت.

وی تاکید کرد: امسال در انتخابات ریاست جمهوری بیشترین اطلاع‌رسانی‌ها از طریق همین بستر انجام شد. ایجاد قابلیت اتصال متقابل بین پیام‌رسان‌های داخلی از جمله کارهای مهمی بود که در هزار روز خدمت انجام شد.

معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات افزود: تنظیم‌گری مراکز داده و ارائه دهندگان خدمات ابری اتفاق دیگری بود که رخ داد. سال گذشته برای ۲۰ شرکت فعال در حوزه ابری شناسنامه صادر شد و شرکت‌های بزرگ دیگر نیز اکنون در حال دریافت پروانه هستند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ روز گذشته ۹ تیر با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد و تا ۱۲ تیر ادامه دارد.