:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
مدیر پروژه روسیه انجمن قطعه‌سازان خبر داد

ارائه تسهیلات ویژه برای حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو ۲۰۲۴

مدیر پروژه روسیه انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودروی کشور از اعطای تسهیلات ویژه و متنوع برای حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی اتومبیلیتی امسال خبر داده و تاکید کرد که علاوه بر تسهیلاتِ صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت عملی فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق حمایت از صنایع پیشرفته وزارت صمت نیز تسهیلاتی برای مشارکت در پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه روسیه در نظر گرفته است.
کد خبر: ۲۱۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸

اقتصادگردان- در آستانه‌ی برگزاری سومین نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه که هر ساله به همت انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور برگزار می‌شود، ابراهیم دوست‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دستاوردهای قابل توجهی در توسعه صادرات به کشورهای آسیای میانه و روسیه در نتیجه‌ی حضور سه ساله‌ی قطعه‌سازان ایرانی در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، اظهار کرد: انجمن همگن قطعه‌سازان با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزارت صمت،‌ در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های جانبی از جمله جلسات تخصصی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان روسیه است.

مدیر پروژه روسیه انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان، ضمن تشریح تسهیلات حمایتی برای حضور در این رویداد بین‌المللی، تصریح کرد: نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو در فهرست رویدادهای مهم و مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی قرار دارد. همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای توانمندسازی صنایع کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای بین المللی، حمایت‌هایی را برای صنایعی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند در نظر گرفته است. متقاضیان برای کسب اطلاعات و استفاده از این تسهیلات، می‌توانند از طریق سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان خود اقدام کنند.

ارائه‌ی تسهیلات توسط وزارت صمت جهت حضور شرکت‌های قطعه‌سازان

این عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان خودرو کشور، ادامه داد: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز هزینه‌های مرتبط با حضور شرکت‌های قطعه ساز در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو را به صورت تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار می دهد. شرکت‌های علاقه‌مند به استفاده از این تسهیلات، می‌توانند به وب سایت این صندوق مراجعه کرده و نامه درخواست خود را در بخش مربوطه (خدمات/میزخدمات الکترونیکی/درخواست تسهیلات مالی) ثبت کنند.

وی افزود: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان نیز برای استفاده از تسهیلات حمایتی می‌توانند از طریق سامانه‌ی درنظر گرفته شده برای این منظور (سامانه غزال) درخواست خود را ثبت کنند.

تا ۱۴ تیر ماه برای ثبت‌نام فرصت دارید

 دوست‌زاده در پایان ضمن اشاره به مدت زمان اندک باقیمانده تا برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی و ضرورت برنامه‌ریزی برای حضور مثمرثمر شرکت‌ها در این نمایشگاه، اعلام کرد: فرصت ثبت‌نام تا روز پنجشنبه هفته‌ی آینده (۱۴ تیرماه) تعیین شده است؛ از این رو قطعه‌سازانی که در اجرای برنامه‌های بازاریابی خود تمایل به حضور در این رویداد دارند، می‌توانند از طریق انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو کشور، اقدام کنند.

نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو ۲۰۲۴، از ۲۹ مرداد تا اول شهریور ماه سال جاری در شهر مسکو برگزار می‌شود؛ مجوز اجرای پاویون جمهوری اسلامی ایران در این رویداد تجاری برای مجری انجمن قطعه‌سازان خودرو کشور صادر شده است.

چندی پیش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور نیز در گفت‌وگو با این خبرگزاری، از اعلام درخواست برای بالغ بر ۲۰۰ قطعه‌ ایرانی توسط خودروسازان روسی خبر داد که این موضوع نشان از موفقیت صنعت قطعه ایران با حضور در این نمایشگاه و عرضه‌ی توانایی کشور در معرفی به روسیه و سایر کشورهای دنیاست.

یادآوری می‌شود که این نمایشگاه سال گذشته با حضور ۱۵۸۵ شرکت قطعه‌سازی از ۲۱ کشور دنیا در ۶۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار شد.