:
كمينه:۳۰.۷۹°
بیشینه:۳۱.۹۹°
Updated in: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
در گروه خودروسازی سایپا انجام شد

افزایش ۴ درصدی تحویل خودرو به مردم، تولید بیش از ۱۱۸ هزار و ۳۳۸ دستگاه خودرو

گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده که از ابتدای سال جاری تا ۳۱ خردادماه، ۱۱۸ هزار و ۳۳۸ دستگاه خودرو تولید کرده و متوسط تولید روزانه خود را به بیش از ۲ هزار دستگاه رسانده است.
کد خبر: ۲۱۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰

اقتصادگردان- گروه خودروسازی سایپا از ابتدای سال جاری تا ۳۱ خردادماه، ۱۱۸ هزار و ۳۳۸ دستگاه خودرو طی ۵۹ روز کاری تولید و اعلام کرده که این مجموعه با وجود فشارهای تحریم و سایر مشکلات اثرگذار در تولید خودرو، در مسیر تحقق برنامه تولید حرکت کرده است.

بنابر اعلام، در مدت مشابه عنوان شده،‌ میانگین تولید روزانه خودرو افزایش داشته است. متوسط تولید سه ماهه اول سال جاری ۲هزار و ۵ دستگاه بوده و این در حالی است که متوسط تولید روزانه ۱۴۰۲، هزار و ۸۲۴ دستگاه بوده است؛ نکته حائز اهمیت این است که متوسط تولید روزانه در ۳ ماه پایانی سال گذشته، ‌حدود هزار و ۶۵۷ دستگاه بوده و سال جاری این عدد به بیش از ۲ هزار دستگاه رسیده است.

گروه خودروسازی سایپا به منظور دستیابی به برنامه ۶۷۰ هزار دستگاهی خود در سال جاری، برنامه ریزی لازم را به نحوی انجام داده که در نیمه دوم سال جاری تولید روزانه خود را به ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه برساند.

یکی دیگر از نکاتی که در گروه خودروسازی سایپا رخ داده و همین امر منجر به کاهش التهاب بازار خودرو شده،‌ افزایش ۴ درصدی تحویل خودرو به مردم است. از ابتدای سال جاری تا ۳۱ خردادماه، ۱۱۶ هزار و ۸۴۵ دستگاه خودرو تحویل متقاضیان شده است؛ سال گذشته این عدد ۱۱۲ هزار و ۲۵۲ دستگاه بوده است.

گروه خودروسازی سایپا دستاورد دیگری در سال جاری داشته و آن مدیریت تعهدات سر رسید شده است. بخش قابل توجهی از خودروهای متقاضیان در موعد مقرر، ‌تحویل می‌شود و دیگر ثبت نام کنندگان،‌ انتظار خودروی خود را نمی‌کشند.