:
كمينه:۲۷.۷۹°
بیشینه:۳۰.۹۹°
Updated in: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵

طلای جهانی به چراغ سبز رسید

قیمت طلا امروز سه‌شنبه (۱۸ ژوئن) با کاهش بازدهی خزانه‌داری افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های اقتصادی و نظرات مقامات فدرال رزرو در طول هفته برای شفافیت در مورد جدول زمانی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بودند.
کد خبر: ۲۱۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷

اقتصادگردان- هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳۲۰ دلار و ۶۰ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۳۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده کاهش یافت و در آخرین سطح ۴.۲۶۷۳ درصد قرار گرفت و شمش بدون بازده را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرد.

پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، روز دوشنبه گفت در صورتی که پیش‌بینی اقتصادی او عملی شود، فدرال رزرو می تواند یک بار در سال جاری نرخ بهره خود را کاهش دهد. نرخ‌های پایین تر نیز باعث جذابیت بیشتر طلای بدون بازده می‌شود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، قرار است شهادت ۶ ماهه خود را در مورد سیاست پولی در ۹ جولای درکمیته بانکی سنا ارائه کند.

سرمایه‌گذاران همچنین بر انتشار داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده، ادعاهای بیکاری هفتگی در روز پنجشنبه و شاخص‌ مدیران خرید در روز جمعه متمرکز شده‌اند که می‌تواند وضوح بیشتری در مورد مصرف و قدرت اقتصادی ارائه دهد.

بر اساس گزارش رویترز، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۹.۴۷ دلار رسید، پلاتین با یک درصد افزایش به ۹۷۴.۵۵ دلار رسید و پالادیوم ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۸۹.۶۹ دلار رسید.