:
كمينه:۳۲.۶۲°
بیشینه:۳۲.۹۹°
Updated in: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳

گزارش علمی از رویترز

انسان های امروزی به نام هوموساپینس بعد از خروج از آفریقا به کجا رفتند و از کجا در تمام عالم پراکنده شدند.
کد خبر: ۲۱۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰

اقتصادگردان- انسان امروزی سیصد هزار سال قبل در آفریقا ظاهر شد. سپس بین شصت تا هفتاد هزار سال قبل از آفریقا مهاجرت کردند مکان بعدی آنان ایران، جنوب عراق و شمال عربستان بود. این انسان های اولیه هزاران سال در این منطقه زیستند و به تدریج به مناطق دیگر جهان مهاجرت کردند.

اجداد بخش بزرگی از انسانقا هزاران سال در ‘فلات ایران’ زیستند. این مطالعه بر اساس برسی های ژنتیک از  بانک ژنتیکی موجود و مطالعات باستانشناسی حاصل شده است.
در گزارش دیگری در این زمینه خواندم که حدود 90 در صد از اجداد انسان های موجود خارج از آفریقا زمانی در فلات ایران زیسته اند. به این نتیجه می رسیم که ایران وطن انسانیت بوده است. اگر از نظر گذشته و تاریخ بشریت سرزمین مقدسی در جهان وجود داشته باشد سرزمین ایران است.
مردی از غرب آفریقا به سمت شرق آفریقا سفر کرده و با یک زن در شرق آفریقا ازدواج میکند و فرزند آنها با یك جهش ژنتیکی مواجه شده و باهوش تر از نسل قبلی بودند و درنتیجه نسل امروزی و باهوش بشر را شکل می‌دهند . اما پس از مشکلات بیماری و غذا و خشکسالی و آب و هوا به سمت شمال و غرب آسیا در ایران و نزدیک دجله و فرات حرکت کرده و موفق میشود که فرصت بازسازی و نجات از بیماریها را پیدا کند و صدها یا هزاران سال در ایران زندگی می‌کند و به تدریج به سمت اروپا و شمال ایران و نقاط دیگر مهاجرت میکند.
 
۹۶ درصد شبیه دی ان ای فلات ایران از خراسان بزرگ و افغانستان تا مدیترانه است و ۴ درصد نیز از هند و جنوب آسیا بوده که نشانه مهاجرت مردم هند به غرب و جنوب ایران است. برای ما این سوال مطرح بود که آیا ریشه ژنتیکی از آفریقا و عرب و مغول و روس و شمال ایران داریم یا ریشه در فلات ایران داریم ؟ از آنجا که امپراتوری ایران از ۷ هزار سال پیش برای هزاران سال از چین تا مدیترانه حاكم بوده و قوم لر ابتدا از غرب دریای مازندران به سمت زاگرس و غرب ایران مهاجرت کرده  و مردم گیلان و مازندران عمدتا با مردم ایران در ارتباط بوده‌اند در نتیجه طبیعی است که ریشه ژنتیکی بیشتر به فلات ایران تا مدیترانه شبیه است. بالای ۷۰ درصد از غرب و شمال ایران و ۲۵ درصد از قفقاز و ترکیه ؤ سوریه و عراق و آذربایجان و ارمنستان و ... است.