:
كمينه:۳۲.۶۲°
بیشینه:۳۳.۷۹°
Updated in: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
پژوهشگران روی داده های تغییرات جوی و گازهای سطح کره زمین متمرکز شده اند

پیش بینی احتمال زلزله با بررسی تغییرات بخار آب، گازهای متان، اوزون، منوکسید کربن و تراکم الکترونیک

بررسی داده های مختلف تغییر در دمای سطحی و گازهای جو زمین، بخار آب، تراکم الکترونیک، گازهای متان، مونوکسید کربن، اوزون، می تواند حداقل 20 روز قبل از وقوع زلزله به ارائه هشدارهایی در مورد پیش بینی احتمال وقوع زلزله کمک کند
کد خبر: ۲۱۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶

پیش بینی احتمال زلزله با بررسی تغییرات بخار آب، گازهای متان، اوزن، منوکسید کربن و تراکم الکترونیکاقتصاد گردان  - گفته می شود قبل از زلزله  17 بهمن 1401 ترکیه و سوریه، تغییراتی  در دمای سطحی و گازهای جو زمین، رخ داده است که در آینده می تواند مبنای بررسی و اعلام هشدارهایی  در مورد پیش بینی احتمال وقوع زلزله به بشر باشد.
تیم پژوهشگران نقشه برداری و اطلاعات مکانی زمین در دانشگاه تهران با هدایت دکتر مهدی آخوندزاده، به تازگی در نشریه ژئودزی کاربردی مقاله ای منتشر کرده اند که با استفاده از اطلاعات  3 ماهواره سطح زمین به برخی شاخص ها و داده های قابل توجه اشاره دارد. 
این بررسی ها نشان می دهد که در فاصله 20 روز قبل از زلزله ترکیه، در جو و پوسته زمین  تغییراتی در دمای سطح زمین و مناطق زلزله زده ثبت شده است.
همچنین 5 تا 10 روز قبل از زلزله بخار آب در سطح کره زمین، بیشتر شده  و گازهای متان، مونوکسید کربن، اوزون، بیشتر شده است. 
1 تا 5 روز قبل از زلزله نیز تراکم الکترونیک در سطح زمین، تغییرات محسوسی داشته است.
به عبارت دیگر، بررسی داده های مختلف تغییر در دمای سطحی و گازهای جو زمین، بخار آب، تراکم الکترونیک، گازهای متان، مونوکسید کربن، اوزون، می تواند حداقل 20 روز قبل از وقوع زلزله به ارائه هشدارهایی در مورد پیش بینی احتمال وقوع زلزله کمک کند.