:
كمينه:۳۲.۶۲°
بیشینه:۳۲.۹۹°
Updated in: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
هیات مقررات زدایی مصوب کرد

شرط مصاحبه برای اخذ پروانه روانشناسی حذف شد

براساس مصوبه هیات مقررات زدایی، مصاحبه از شرط صدور پروانه روانشناسی حذف شد.
کد خبر: ۲۱۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵

اقتصادگردان- براساس اعلام مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار، در هشتادودومین جلسه هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار، مقرر شد برگزاری مصاحبه برای اخذ پروانه روانشناسی حذف شود. اما بنا به درخواست سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران، شرط آزمون کتبی به شرایط صدور مجوز پروانه اشتغال روانشناسی افزوده شد.

گفتنی است؛ سازمان نظام روانشناسی مکلف شده سالانه دو مرتبه این آزمون را برگزار کرده و معیار قبولی در آزمون کسب حداقل ۷۰ درصد امتیاز یک درصد حائزان بالاترین امتیاز شود. این شرط جایگزین معرفی نامه سه استاد هیات علمی برای احراز صلاحیت فرد شد. همچنین شرط تاییدیه سلامت روان (از روانشناسان دارای پروانه اشتغال روانشناسی) به کاربرگ مجوز اضافه شد.

همچنین، برای هزینه صدور پروانه روانشناسی نیز مقرر شد تا متناسب با تعرفه خدمات روانشناختی مصوبه هیأت وزیران در هرسال که به تصویب شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران می‌رسد، افزایش بیابد.

قابل ذکر است؛ در هشتاد و دومین جلسه هیأت مقررات زدایی عنوان مجوز فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات لجستیک به عناوین مجوز صادره از وزارت صمت به همراه راهنمای دریافت این مجوز، شرایط، مدارک و هزینه های صدور اضافه شد.

در این جلسه کاربرگ مجوز «خانه مسافر» که براساس مصوبه هیأت وزیران تائید محور شد، برای بهره برداری شش ماهه و سه ساله تصویب و مقرر شد راهنمای دریافت این مجوز از سوی دبیرخانه هیأت در درگاه ملی مجوزها در دسترس عموم قرار گیرد.

همچنین مقرر شد تا دستورالعمل بکارگیری مسئول فنی تولید واحدهای دامپروری متناسب با میزان ظرفیت آن واحد طی یک ماه تسهیل و برای اعمال در درگاه ملی مجوزها به دبیرخانه هیأت ارسال شود.