:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
حمیرا ریگی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار: چابهار نقطه اتصال کریدور شمال و جنوب است

اولین شعبه بین المللی صندوق کارآفرینی امید برای مراودات با کشور های همسایه در چابهار ایجاد می شود

برای توسعه اشتغال در چابهار صندوق آمادگی دارد همچون گذشته به ایجاد مشاغل کمک کند و بیش از این نیز پروژه های مهمی تنها در حوزه بهداشت و درمان از جمله کلینیک جراحی، درمانگاه و داروخانه را با ارائه تسهیلات ارزان قیمت در این منطقه راه اندازی کرده است و همچنین طیفی دیگر از مشاغل خرد و کوچک و متوسط در چابهار با تسهیلات صندوق شروع به کار کرده اند
کد خبر: ۲۱۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳

اولین شعبه بین المللی صندوق کارآفرینی امید برای مراودات با کشور های همسایه در چابهار ایجاد می شوداقتصاد گردان 
هادی آقابابایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در دیدار با حمیرا ریگی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: در تلاشیم تا اولین شعبه بین المللی صندوق را برای مراودات کسب و کار کشور های همسایه در منطقه آزاد چابهار راه اندازی کنیم. 
وی همچنین بر ضرورت تعریف زنجیره ارزش برای طرح‌های اشتغالزایی و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی طرفین برای امید آفرینی اجتماعی و در قالب برنامه‌های بلندمدت تأکید کرد و همچنین از برنامه های صندوق کارآفرینی امید را راه اندازی شعب بین‌الملل در مناطق آزاد اعلام کرد که این امر می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رونق کسب و کار در مناطق آزاد کمک کند.
دکتر آقابابایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز ضمن اشاره به حوزه فعالیت صندوق کارآفرینی امید و تعامل این صندوق با دستگاه‌های اجرایی، آمادگی صندوق را برای حمایت از طرح‌های اشتغالزایی در منطقه چابهار، به ویژه طرح‌هایی که به ایجاد اشتغال برای بومیان و روستاییان این منطقه منجر می‌شود، اعلام کرد.
با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد چابهار و حمایت‌های صندوق کارآفرینی امید، انتظار می‌رود که در آینده شاهد رونق اشتغال و توسعه پایدار در این منطقه باشیم.
در این دیدار و گفت‌وگوی هادی آقابابایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با حمیرا ریگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار که با حضور جمعی از اعضای هیأت مدیره و مدیران صندوق و سازمان در تهران انجام شد، حمیرا ریگی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز با برشمردن ظرفیت های خدادادی و اقتصادی چابهار گفت: چابهار نقطه اتصال کریدور شمال و جنوب است و از آن به عنوان چهار راه تجارت جهان یاد می شود که باید از این ظرفیت ها برای پیشرفت اقتصادی کشور نهایت بهره را برد.
اولین شعبه بین المللی صندوق کارآفرینی امید برای مراودات با کشور های همسایه در چابهار ایجاد می شودریگی با اشاره به فرصت همسایگی با کشور پاکستان و بهره مندی از مرز آبی دسترسی به آبهای آزاد اظهار داشت: رشد و توسعه مشاغل در این منطقه موجب پایداری نیروی کار و جلوگیری از هدر رفت منابع می شود که برای منطقه آزاد چابهار حائز اهمیت است.
او با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب به سواحل مکران و جامعه محلی چابهار و اهمیت خدمت به مردم این منطقه از کشور گفت: با هرگونه اقدامی که صندوق کارآفرینی امید برای توسعه مشاغل خرد در چابهار انجام دهد، منطقه آزاد چابهار همکاری خواهد داشت.
دکتر ریگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن بیان اهداف مناطق آزاد و همچنین مزیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه راهبردی چابهار، بر نقش و اهمیت صندوق کارآفرینی امید در توسعه جوامع محلی منطقه چابهار و ظرفیت سازی در این جوامع برای ایفای نقش در ابعاد ملی و بین‌المللی اشاره کرد و خواستار همکاری و کمک صندوق کارآفرینی امید در توسعه اشتغال پایدار روستایی در ساکنین بومی مناطق روستایی چابهار شد.
در این جلسه مقرر شد تا بزودی تفاهم نامه همکاری صندوق کارآفرینی امید و منطقه آزاد چابهار برای ارائه تسهیلات به کسب و کارهای خرد و کوچک به امضا برسد.