:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰
وبصادر 10.53 درصد کل کارت های بانکی تراکنش دار شبکه بانکی را در اختیار دارد

بانک صادرات ایران با بیشترین کارت بانکی تراکنش دار در بین چهار بانک بزرگ کشور / 711 میلیون تراکنش وبصادر در فروردین 1402

بانک صادرات ایران با 10.53 درصد کل کارت های بانکی تراکنش دار در بین چهار بانک بزرگ کشور از نظر بیشترین کارت برداشت تراکنش دار قرار دارد. بیشترین کارت اعتباری تراکنش دار متعلق به بانک های ملی ایران، صادرات ایران، تجارت و شرکت دولتی پست بانک ؛ و بیشترین کارت برداشت تراکنش دار متعلق به بانکهای ملی ایران، سپه، ملت و صادرات ایران است و بانک صادرات ایران رتبه دوم بیشترین کارت اعتباری تراکنش دار را کسب کرد
کد خبر: ۲۰۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
اقتصاد گردان – محسن شمشیری
در فروردین 1402 بانک صادرات ایران با 10.53 درصد کارت های بانکی تراکنش دار شبکه بانکی، سهم بالایی در تعداد و مبلغ تراکنش های بانکی کشور داشته است.
بانک صادرات ایران با 711 میلیون تراکنش به مبلغ 191 هزار میلیارد تومان، با سهم 11.42 درصد کل مبلغ تراکنش های شبکه بانکی، 11.63 درصد از مبلغ تراکنش های کارتخوان فروشگاهی، و 10.44 درصد از مبلغ ابزار پذیرش اینترنتی، سهم بالایی از مبلغ تراکنش های شبکه بانکی داشته است.

سهم بانک های صادرکننده از تعداد کارت های بانکی تراکنش دار در فروردین نشان می دهد که بانک ملی ایران با 21.04 درصد، بانک سپه با 11.37 درصد، بانک ملت با 10.97 درصد، بانک صادرات ایران با 10.53 درصد، بانک کشاورزی با 7.53 درصد، بانک تجارت با 7 درصد، بیشترین سهم را داشته اند و رتبه اول تا ششم از تعداد تراکنش های صادره را داشته اند.
بیشترین کارت اعتباری تراکنش دار متعلق به بانک های ملی ایران، صادرات ایران، تجارت و شرکت دولتی پست بانک ؛ و بیشترین کارت برداشت تراکنش دار به ترتیب متعلق به بانکهای ملی ایران، سپه، ملت و صادرات ایران و بیشترین کارت هدیه و بن کارت تراکنش دار متعلق به بانک های ملی ایران، ملت، سپه و شهر بوده است.

در بانک صادرات ایران 95 درصد تراکنش ها را کارت برداشت و کمتر از 5 درصد را کارت هدیه و بن کارت و7 صدم درصد را کارت اعتباری تشکیل داده است.

ابزار اینترنتی

بالاترین سهم مبلغی از تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی به بانکهای سامان، ملت، مرکزی و خاورمیانه تعلق گرفته است. بالاترین سهم مبلغی از تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی متعلق به بانکهای ملت، آینده، قرض الحسنه رسالت و رفاه کارگران بوده است.

ابزار پذیرش موبایلی

بالاترین سهم تعدادی از پذیرش تراکنش های هر بانک پذیرنده در خصوص ابزار پذیرش موبایلی در فروردین ماه 1402در تراکنش های بانکها ی کشور به بانک آینده تعلق گرفته است. پس از آن بانک قرض الحسنه رسالت، بانک ملت و بانک رفاه کارگران در مکانهای دوم تا چهارم قرار گرفته اند.
بالاترین سهم تعدادی از پذیرش تراکنش های بانکهای پذیرنده در خصوص ابزار پذیرش اینترنتی در فروردین ماه 1402در تراکنش های بانکها، به بانک خاورمیانه تعلق گرفته است. بعد از آن، بانکهای بانک دی، بانک آینده و بانک مرکزی ایران به ترتیب در مکان های بعدی قرار گرفته اند.
این درحالیست که طی بررسی های انجام شده مشخص می شود که در بهمن ماه بانکهای بانک آینده و بانک خاورمیانه در کل به ترتیب 2.12 و 0.38 درصد تعداد تراکنش های کارتی شبکه پرداخت کشور را در دست داشته اند که همانگونه که مشاهده میشود، ارقام متعلق به این بانکها در مقابل کل تعداد تراکنش های کارتی در شبکه پرداخت سهم بسیار ناچیزی بوده است.