:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۸.۹۹°
به‌روز شده در: ۳۰ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵
ورود کسب وکارها به خدمات فناوری اطلاعات؛ مثل «هلو»

«هلو» با یک میلیون مشتری به میدان ارائه خدمات فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی برای کسب وکارها وارد شد

در سال 1406 کل مشتریان از خدمات هوش مصنوعی و متاورس خدمات خواهند گرفت و با پردازش های هوشمند پاسخگوی نیاز مشتریان خواهیم بود. هوش مصنوعی بعد از دو مرحله با حضور انسان، می تواند در مرحله سوم به صورت مستقل کارایی داشته باشد و خود را با واقعیت ها و ظرفیت ها و توانایی های موجود تطبیق دهد
کد خبر: ۲۰۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
اقتصاد گردان – محسن شمشیری

شرکت هلو پس از یک میلیونی شدن مشتریان خود، اعلام کرد که در آینده خدمات این شرکت علاوه بر خدمات قبلی، وارد مرحله توسعه فناوری اطلاعات خواهد شد و خدمات مختلفی به مشتریان در زمینه بازاریابی، جذب مشتری، ارزیابی عملکرد مشتریان، داده خواهد شد. از جمله دوربین های هوشمند امکان ارزیابی رفتار مشتریان واقعی، گذری، با میزان خریدهای مختلف را می دهد و مشتریان هلو، خدمات هوشمند، متاورس و سایر فناوری های جدید را دریافت خواهند کرد که به رشد کسب وکارها کمک زیادی می کند و کسب وکارهای مختلف در کشور از تولید و صنعت تا فروش و مغازه ها و مراکز خدماتی نباید نسبت به آن غافل باشند. زیرا فناوری اطلاعات یکی از شروط موفقیت کسب وکارها در آینده است

حمیدرضا صدیقیان مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات "هلو” گفت: در حال حاضر ۸ هزار کسب و کار مختلف در کشورهای منطقه از خدمات هلو استفاده می کنند و در آینده خدمات شرکت هلو در تراز منطقه ای و جهانی ارائه می شود. در آینده شرکت هلو به مشتریان خود از طریق فناوری اطلاعات خدمات مختلفی را در رابطه با ارزیابی مشتریان ارائه خواهد داد از جمله با دوربین های تشخیص رفتار مشتری، می توان رفتار مشتریان و درصد مشتریان گذری، واقعی و مشتریان با خرید بالا یا کم را ارزیابی کرد که چند ساعت در محل فروش حضور داشته اند و چه میزان خرید داشته اند و احساس آنها نسبت به خرید چگونه بوده است؟ و متناسب با رفتار مشتریان، به کسب وکارها پیشنهادهایی در زمینه دکوراسیون، تعداد پرسنل و سایر موضوعات مرتبط ارائه کرد.
این ارزیابی ها، میزان خریدهای واقعی و جدی و بالقوه را نشان می دهد که چه تعداد مشتری گذری هستند و چه تعداد مشتری واقعی هستند و متناسب با رفتار مشتریان، صاحبان کسب وکار می توانند به  تنظیم دکورها و ارائه مطالبی توجه کنند که بتواند  مشتری بیشتری را جذب کند
وی با اشاره به ایجاد سامانه های مختلف شرکت هلو از جمله فروش و جذب مشتری گفت: در نقاط مختلف کشور نمایندگان فعال شرکت هلو حضور دارند که مشتریان می توانند برای همکاری با شرکت هلو با آنها مراجعه کنند اما در عین حال امکان مراجعه به سامانه های فروش خدمات هلو برای دریافت خدمات، فروش و سایر موضوعات نیز فراهم است.

خدمات هوش مصنوعی در سال 1406

همچنین ابوالفضل میعادیان قائم مقام مدیر عامل شرکت هلو نیز گفت:  در سال 1406 کل مشتریان از خدمات هوش مصنوعی و متاورس خدمات خواهند گرفت و با پردازش های هوشمند پاسخگوی نیاز مشتریان خواهیم بود.

هوش مصنوعی بعد از دو مرحله با حضور انسان، می تواند در مرحله سوم مستقل کارایی داشته باشد

وی افزود: هوش مصنوعی دارای سه مرحله است و نباید انتظار داشت که در مرحله نخست هوش‌مصنوعی بتواند بدون حضور انسان به تمام نیازهای ما پاسخ دهد. بلکه باید قدرت تطبیق با واقعیت‌ها را به مرور زمان پیدا کند و در مرحله سوم بدون حضور انسان بتواند نیازهای ما را تامین نماید.
حمیدرضا صدیقیان مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات "هلو” در یک نشست خبری با اشاره به یک میلیونی شدن تعداد کاربران این نرم افزار گفت: این گروه در بدو امر با هدف تولید نرم افزارهای مالی و حسابداری برای رشد و مدیریت کسب و کارهای کوچک و بزرگ در سال ۱۳۷۷ توسط سه جوان دانشجو آغاز به کار کرد و این در حالی بود که از همان آغاز  "هلو” تمرکز خود را بر رفع نیازهای مدیریتی و حسابداری اصناف مختلف قرار داده تا صاحبان مشاغل بتوانند مشکلات و نیازهایی را که هیچ نرم افزار دیگری پاسخگوی آن نبوده است با استفاده از نرم افزارهای تخصصی هلو APEX رفع کنند.
وی افزود:در آغاز کار و در سال های پایانی دهه ۷۰ نگاه مثبتی به مقوله کامپیوتر وجود نداشت و اهالی صنوف و فعالان حوزه بیزینس و تجارت اعتمادی به این روش کار نداشتند اما رفته رفته "هلو” راهی را شروع کرد که تا امروز همچنان در حال طی شدن و توسعه یافتن است  وهم اکنون یک میلیونی شدن کاربران آن شاهدی بر این مدعاست که حضور در عرضه نرم افزارهای پرقدرت و در عین حال ساده بومی، حالا دیگر به همگان اثبات شده است. به عبارت دیگر حالا هر کسب وکاری به جای تهیه نرم افزارهای مختلف از برندهای متفاوت می تواند هر آنچه نیاز دارد را در قالب یک نرم افزار تخصصی در سبد محصولات "هلو” پیدا کند.
صدیقیان ادامه داد:در حال حاضر گروه فناوری اطلاعات "هلو” با بیش از دو دهه فعالیت تخصصی در حوزه مالی و حسابداری به صورت هوشمند،در قالب خدمات آنلاین و آفلاین،از حامیان اصلی کسب و کارها به حساب می آید و مفتخر است که در این سالها توانسته برای بیش از ۱۵۰ گروه شغلی و صنفی، نسخه های اختصاصی تولید کند و با پوشش بیش از ۵۰۰ نماینده فعال در سراسر ایران دسترسی به این امتیازها را برای همه فراهم کند تا همه کسب و کارها بتوانند در چرخه اقتصاد رشد خود را مشاهده کنند.
مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات هلو همچنین گفت: در همین میان شرکت مهندسی نرم افزار هلو برای هوشمند کردن کسب و کارها و کمک به رشد و پیشرفت آنها هم راستا با تکنولوژی، با ارائه انواع خدمات هوشمند مانند سامانه مدیریت فرآیندهای سازمانی  BPMS چت بات هیرا و سرویس آنلاین ابرا قدم در راهی گذاشته که هر کسب و کاری را پابه پای فن آوری رشد دهد و آن را مدیریت کند.
این فعال عرصه فناوری اطلاعات همچنین گفت:در بین محصولاتی که از سوی هلو ارائه می شود امکانات کاربردی متنوعی تعریف شده که از جمله آن می توان کنترل امنیت کسب و کارهای خاص مانند صنوف طلا و جواهر را نیز توسط این محصولات ارتقا داد و چالش ها و نگرانی هایی مانند سرقت ها و سو استفاده های رایج در این صنوف را به شکلی بسیار دقیق تر رصد کرد.
وی در خصوص توان صادراتی خدمات فنی مهندسی در زمینه نرم افزارهای سازمانی نیز گفت: این آمادگی وجود دارد که تحارب و دستاوردهای شرکت هلو به کشورهای مجاور صادر شود و این در شرایطی است که هم اکنون ۸ هزار کسب و کار در خارج از ایران توسط نرم افزارها و خدمات جانبی گروه فناوری اطلاعات هلو اداره می شود.
صدیقیان با اشاره به اینکه در کشور سازمان ها و دوایر مختلف همچنان  نسبت به حوزه فناوری اطلاعات به دیده تردید نگاه می کنند اظهار امیدواری کرد که این بی اعتمادی از بین برود و کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی بر بستر تکنولوژی های روز مدیریت شود.

همچنین ابوالفضل میعادیان قائم مقام مدیر عامل این شرکت نیز اظهار کرد:هم اکنون نزدیک به ۲۷ سال است که گروه فناوری اطلاعات هلو در حال فعالیت است و با نگاهی به عملکرد شرکت های  مشابه می توان دید که هیچ مجموعه ای تا به حال به  رکورد کاربری یک میلیونی دست نیافته است و این در حالیست که نرم افزارهای هلو نه تنها در زمینه های بازرگانی، تولیدی، پیمانکاری و صنفی ورودی جدی و مقتدر داشته است بلکه در بخش های عملیاتی اقتصادی  مانند کنترل تورم و رفتارهای روز بازار اقتصاد نیز می تواند اثر گذار باشد.
وی ادامه داد: در گروه فناوری اطلاعات هلو نگاه به توسعه بازارها نیز در دستور کار قرار دارد  و این مجموعه در حوزه های اینترپرایز نیز وارد شده  و کسب و کارهای کوچک که تا کنون سامان خاصی در زمینه محاسبات کاری خود نداشته اند نیز مد نظر نرم افزارهای کاربردی هلو قرار گرفته اند.
 قائم مقام مدیر عامل گروه فناوری اطلاعات هلو افزود:ما از این پس قادریم ظرف ۲ سال آینده به مناطق جدیدی در فناوری اطلاعات کشور دست بیابیم و حرکت های استراتژیک خود را بر این مبنی تعریف کرده ایم تا از این منظر به فناوری هایی مانند هوش مصنوعی و در نهایت متاورس نیز نزدیک شده و در آن فعال شویم.
میعادیان تاکید کرد: در مقاطع پیشین کل تکنولوژی تنها به سیستم عامل هایی مانند ویندوز و امثال آن محدود شده بود و در فضای اینترنت نیز شرکت های ایرانی دستکم ده سال از فناوری های روز دنیا عقب بودند اما در حال حاضر توانمندی شرکت هایی مانند هلو شرایطی را بوجود آورده که محصولاتی به کاربران ارائه دهد که ایجاد و خلق ارزش افزوده نیز در بین کسب و کارها نیز شکل گرفته و باشگاه مشتریان نیز به دنبال آن فعال شود.
وی با اشاره به اینکه جو بی اعتمادی به بخش خصوصی همچنان در بخش های از  بدنه نهادهای حاکمیتی وجود دارد گفت:دوایر حاکمیتی آنطور که باید از ظرفیت های بالفعل و بالقوه بخش خصوصی استفاده لازم را نمی کنند اما رفته رفته این نگاه سنتی نیز از بین خواهد رفت چرا که هم اکنون در داخل کشور استعدادها و توانمندی های فراوانی وجود دارد که درس آموخته های عملیاتی اش در بیش از ۱۵۰ صنف رسمی کشور به اثبات رسیده است.
قائم مقام مدیر عامل گروه فناوری اطلاعات هلو محصولات این  شرکت را در سرفصل هایی همچون نرم افزار حسابداری Holoo Apex برای بیش از ۱۵۰ صنف مختلف،پکیج های یکپارچه اختصاصی برای کسب و کارها و اصناف، BPMS نرم افزارهای ERP وCRM ،هلو اسپاد نرم افزار ویژه شرکتهای تولیدی پیمانکاری بازرگانی ،هلو استور،هلو مگ( مجله خبری و محتوایی) هلو آکادمی (بازوی آموزشی) و Q&A   یا همان   شبکه دانش مالی هلو و سخت افزارهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیا برشمرد.
بر اساس این گزارش همچنین شاهین حسین پور مدیر مارکتینگ گروه فناوری اطلاعات هلو نیز در این نشست خبری گفت:گذشت ۲۷ سال پر فراز و نشیب فعالیت این گروه در عرصه ارائه نرم افزارهای معتبر و باکیفیت سازمانی مبین این نکته است که این بخش در کشور به بلوغ مطلوب رسیده است  و یک میلیونی شدن تعداد کاربران نرم افزارهلو به این معنی است که دوره بازاریابی و تبلیغات سنتی دهان به دهان گذشته  و نرم افزای مانند هلو ثبات و حقانیت خود را در بین کاربران به اثبات رسانده و این در حالیست که این مجموعه به همین موضوع بسنده نمی کند وهمچنان قصد دارد در حوزه های دیگر نیز وارد شودو خدمات خود را ارئه دهد و جو اعتماد بین فعالان تجاری کشور را تقویت کند.
وی اضافه کرد: گروه فناوری اطلاعات هلو در تلاش است که در بخش دیجیتال نیز مخاطب بیشتری جذب کند  و بر این اساس فعالیت هایی از جنس رسانه را نیز آغاز کرده است.
حسین پور همچنین گفت:این شرکت در فروش  و عرضه محصولات خود به بازار و شبکه  از معدود محموعه هایی است که API خود را به سهولت در اختیار مشتری قرار می دهد .