خبراقتصادی:مشتريان ايران خودرو سوالات بسياري را در ذهن داشته و دارند؛ موضوعاتي مانند ثبت نام اينترنتي، جايگزيني خودروهاي فرسوده، خريد اقساطي خودرو، مشاهده وضعيت خودروهاي ثبت نامي و مشكلات سمند EF7 از سوالات خوانندگان است كه در هفتههاي اخير براي نشريه ارسال شده است.
شايد برخي از خريداران هم از عدم تحويل بهموقع خودروهاي خود از ايرانخودرو گلايهمند باشند. عرضه خودروهاي ثبت نامي در ماه هاي گذشته گاه با تاخير روبه رو بوده است، امري كه براي متقاضيان با توجه به شرايط کنونی، قابل درك است.
خبرنگار «ايرانخودرو» در گفت وگو با عبداله بابايي، معاون بازاريابي و فروش ايرانخودرو سعي كرد دغدغه هاي مشتريان را مطرح كند. بابايي نيز سعي مي كرد كه به تمامي سوالاتمان حتي بسيار كوتاه، پاسخ دهد. وي صحبتهايش را با جو حاکم بر صنعت خودرو آغاز كرد و يادآور شد: طبيعتا ما در شرايط عادي نيستيم و مي دانيم بسياري از مشتريان از عدم تحويل به موقع خودروهايشان گلايهمند هستند اما اميدواريم كه شرايط ما را نيز درك كنند.
بابايي تاكيد كرد: با تمام كمبودها و گرفتاري ها در حال عبور از بحرانیم و به آينده خوشبين هستيم.
بسياري از مردم عقيده دارند كه پاركينگهاي ايران خودرو مملو از خودرو است اما ايران خودرو آنها را به متقاضيان عرضه نمي كند.
يكي از مشكلات جامعه امروز برخورد سطحي با موضوعات مختلف است که طبیعتا صنعت خودرو نیز از این امر مستثنا نیست.موضوعی که به آن اشاره شد شايد بارها از زبان بسياري از شهروندان بيان شده باشد اما اگر فقط دقايقي این عزیزان موضوع را موشكافي كنند، به پاسخ مي رسند. اساسا در این ابتدا بايد سوال كرد كه اين امر چه منافعي مي تواند براي خودروسازان داشته باشد؟!
هر خودروساز از زمان تولید تا طی فرایند تحویل نهایی به مشتریان نیاز به مکانهایي برای نگهداری محصولات خود دارد و از این بابت نیز اجاره میپردازد و به عبارتي، هزینه میکند که اين هزينه به ساير هزينههاي شركت اضافه مي شود، بنابراين هيچ دليل منطقي وجود ندارد كه بخواهيم چنين اقدامي انجام دهيم.
موضوع ديگر در این رابطه، پرداخت هزينه ديركرد و سود مشاركت است. ميدانيد كه به ازاي تاخير در تحويل محصولات به خريداران، مبلغي به عنوان ديركرد و مبلغي به عنوان سود مشاركت پرداخت مي شود كه با توجه به تعهداتي كه به مشتریان داريم، نه تنها از نظر رضایتمندی مشتریان، بلکه از منظر اقتصادی هم توجيهي براي نگهداشتن خودروها در پاركينگ وجود نخواهد داشت؛ از این رو شاید تنها ذکر همین دو دلیل برای عدم تمایل خودرو ساز به انباشت خودرو کفایت کند.
شايد يكي از دلايل اين امر موضوعاتي بود كه در بعضي از رسانه ها مطرح مي شد و اين ذهنيت در افكار عمومي شكل گرفت و ما در آن مقطع بايد اين مسائل را به دقت تبيين مي كرديم، از جمله اين كه بر اساس توليد هفتگي، به طور معمول و همواره چند هزار خودرو در پاركينگ هاي خود داريم. از طرفی نگاهی نيز بايد به وضعیت خودروسازان و قیمت گذاری محصولات در ماه هاي گذشته داشته باشیم و فراموش نكنيم كه موضوع قيمتگذاري در سال گذشته به رويدادي پيچيده تبديل شد و خودروسازان در ماههای گذشته همواره منتظر تعیین و تصویب روش قیمتگذاری از سوی مراجع ذیصلاح بودند که به تبع آن روند فروش خودرو نیز با مشكلات جدي مواجه شد. این موضوع با توجه به روند توليد، باعث افزایش میزان خودروهای قابل عرضه به مشتریان در پارکینگ ها شد. نكته دیگری که عمدتا ناديده گرفته مي شود این است که ايران خودرو در تمامي ماه هاي سال به خريداران خود تعهد دارد؛ به عنوان مثال ما در حال حاضر در حدود 100 هزار تعهد داريم و در مقابل، هشت پارکینگ با ظرفیتی در حدود 30 هزار دستگاه خودرو وجود دارد. همچنين بايد توجه كرد كه بين توليد خودرو تا ارسال دعوتنامه خريداران و تحویل خودرو چند روز فاصله وجود دارد و روند اداري عرضه محصولات چند روز زمان مي برد، از این رو با در نظر گرفتن تمامي اين موارد هيچ توجيهي براي انبار كردن خودرو وجود ندارد.
چرا بيشتر ثبت نام هاي فعلي به صورت اينترنتي انجام مي شود؟
بر اساس شرايط مختلف، نحوه عرضه محصولات نيز متفاوت است. با توجه به کاهش تولید و شرايطي كه از سال گذشته در صنعت خودرو رخ داده و اثرات آن نيز تا كنون به صورت مستقيم و غيرمستقيم متوجه این صنعت است، عدالت در توزيع محصولات را در برنامه هاي خود قرار داده ايم. مي توانستيم خودروهاي خود را مطابق روال در اختيار نمايندگي ها قرار بدهيم اما در این صورت نظارتي بر آنها نداشتیم و نمي دانستیم كه اين خودروها چگونه توزيع مي شود. در اين صورت ممكن بود با توجه به وضعيت فعلي، نمايندگي ها نيز به عدم توزيع مناسب متهم شوند؛ از اين رو ثبت نام اينترنتي را انتخاب كرده ايم. اين ثبت نام در يك زمان خاص انجام مي شود و اطلاعرساني هاي مناسب از طريق صدا و سيما و رسانه ها به خوبي انجام شده تا همه در جريان زمان ثبت نام قرار بگيرند.
چرا ثبت نامها زود تمام و به اصطلاح، پر ميشود؟
ظرفيت توزيع ما در حال حاضر محدود است؛ به عنوان مثال دو هزار خودرو براي عرضه وجود دارد اما 50 هزار نفر براي ثبت نام اينترنتي مراجعه مي كنند. طبيعي است كه در اين روند، هر كسي كه زودتر براي ثبت نام اقدام كند موفق خواهد شد. البته سازوكارهايي براي جلو گيري از سوء استفاده هاي احتمالي پيشبيني شده است؛ به عنوان مثال در مورد خودروهايي كه اختلاف قيمت ميان كارخانه و بازار وجود دارد ارایه كد ملي الزامي است بدین صورت هر مشتری تنها مجاز به خرید یک دستگاه است و بدين وسيله سعي مي كنيم با دلالبازي برخورد كنيم.
امكان خريد محصولات به صورت مستقيم از كارخانه وجود دارد؟
خير. شرايط لازم براي خريد هر چه آسانتر محصولات در نمايندگيها و از طريق فروش اينترنتي وجود دارد.
علت تاخير در عرضه محصولات ايرانخودرو به خصوص تندر90 و رانا چيست؟
رانا و تندر از جمله خودروهايي بودند كه در شرايط تحريم در مورد تهيه قطعات آنها دچار مشكلات جدي شديم. البته در اينجا بايد نكاتي را متذكر شوم؛ خودكفايي به اين معني نيست كه ما تمامي قطعات را خود توليد كنيم. متاسفانه معني خودكفايي بد تعبير مي شود. البته در صنعت قطعهسازي اقدامات بسياري انجام شده است. وجود بيش از شش هزار قطعهساز در كشور و اشتغال ميليون ها نفر نشانگر توجه به صنعت قطعهسازي است. ما بيشترين تعداد قطعهسازي در دنيا را داريم، اما تمامي قطعات را توليد نمي كنيم. بعضي از قطعات تكنولوژي هاي بسيار پيچيده اي دارند كه اگر شما بخواهيم وارد آن شويد بايد ميلياردها تومان در زمينه نرمافزار آن سرمايهگذاري كنيد كه اصلا توجيهي براي اين امر وجود ندارد و در دنيا نيز مرسوم نيست.
دانش بعضي از قطعات نيز متعلق به كشورهاي خاص است. در صنعت خودروسازي، اين روش، رويه اي كاملا مرسوم است اما در شرايط سال گذشته اين موضوع نيز همواره مورد سوال قرار مي گرفت. ماپس از تحريم هاي سال گذشته سعي كرديم قطعاتي را كه از پژو دريافت مي كرديم را خود تامين كنيم. البته در اين ميان موضوعات ديگري مانند عدم گشايش اعتبار (السي) محدوديت مبادلات ارزي و ريالي به مشكلات ما اضافه كرد.
سوالي كه بعضي وقتها ميشنويم اين كه چرا اغلب محصولات به رنگ سفيد عرضه ميشود؟
ما رنگ محصولات را بر اساس نيازسنجي هاي بازار عرضه مي كنيم. در مقطعي و بر اساس نياز مشتريان، رنگ سفيد بيشترين متقاضي را داشت. البته شرايط بازار و رنگ خودرو مانند تمامي بازارها متغير است؛ يعني ممكن است ذائقه متقاضيان خودرو تغيير كند. در هر حال مشكلي در اين زمينه وجود ندارد و در آينده سعي مي كنيم كه خريداران امكان انتخاب رنگ مورد علاقه خود را داشته باشند.
فروش 206 و 207 اتوماتيك چه زماني دوباره آغاز مي شود؟
با توجه به شرايط فعلي حاكم بر تامين قطعات و توليد، امكان عرضه اين محصولات وجود ندارد.
در مورد نوسازي خودروهاي فرسوده برنامه خاصي داريد؟
خير. فعلا برنامه اي نداريم؛ اين طرح نياز به نقدينگي بسيار زيادي دارد. در گذشته در اجراي نوسازي خودروهاي فرسوده طرح كليد به كليد انجام مي شد. در آن زمان امكان فروش محصولات به صورت نقد و اقساط وجود داشت اما در شرايط فعلي، ايرانخودرو امكان انجام اين موضوع را ندارد مگر اينكه سازمان هاي مربوطه به ما كمك كنند كه در آن صورت ما هم به سهم خود اقدامات لازم را انجام مي دهيم.
آيا 206 ساخت داخل با 206هايي كه در گذشته توليد شده فرق دارد؟
بخش عمده اي از قطعات 206 توسط قطعهسازان توليد مي شود اما بخش ديگري را كه تا تابستان سال گذشته از شركت پژو دريافت مي كرديم توانستيم خودمان از منابع ديگر تامين كنيم. ما قطعات 206 را بر اساس استانداردهاي شركت پژو و از همان منابعي كه اين شركت دريافت مي كرد تهيه مي كنيم، بنابراين كيفيت آنها تفاوتي با هم ندارد.
بسياري از خوانندگان ميپرسند، «دنا» چه زماني وارد بازار مي شود؟
بر اساس پيشبينيها، توليد دنا در اسفند سال جاري به صورت نمونهسازي انجام مي شود و توليد انبوه اين محصول در فروردين سال آينده خواهد بود.
براي مشترياني كه قصد خريد خودرو به صورت ليزينگي را دارند، كدام ليزينگها مورد تاييد ايرانخودرو هستند؟
بسياري از شركت هاي ليزينگي، خودرو را از ايران خودرو خريداري و با توجه به شرايط خود اقدام به فروش اقساطي مي كنند كه در اين زمينه ايران خودرو نظارت و مسووليتي ندارد، اما ليزينگ هاي «ايرانخودرو»، «غدير» و «ايرانيان» براي ما شناختهشده هستند.
افزايش قيمت محصولات شامل افرادي كه پيشخريد مي كنند هم ميشود؟
به طور كلي دو نوع پيش فروش قطعي و غيرقطعي وجود دارد. در پيش فروش غيرقطعي يا عادي، سود مشاركت و سود تاخير به ثبتنامكنندگان تعلق مي گيرد و البته محصول به قيمت روز ارسال دعوتنامه محاسبه شده و در اختيار مشتريان قرار مي گيرد. اما در پيش فروش قطعي، 60 تا 70 درصد از كل قيمت خودرو دريافت شده و قيمت آن نيز در زمان ثبت نام كاملا مشخص و قطعي است اما به آن سود مشاركت تعلق نمي گيرد.
مشكل صدور بيمهنامه خودروهاي تحويلي بر طرف شد؟
در مقطعي، در مورد بيمه البرز مشكلي وجود داشت كه برطرف شد و براي خريداران نيز بيمهنامههاي جديد صادر شده است، اما اگر افرادي در اين خصوص دچار مشكل هستند، رسيد واريز بيمهنامه خود را به معاونت بازاريابي و فروش تحويل دهند تا در اسرع وقت بيمهنامه ديگري براي آنها صادر شود.
آيا مشتري مي تواند وضعيت خودروي ثبتنامي خود را مشاهده كند؟
با ثبت نام در سايت هنوز خودرويي به خريدار تعلق پيدا نكرده است، اما در اين زمان مشتريان مي توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي ايرانخودرو، آخرين وضعيت قرارداد خود را پيگيري كند.
آيا افرادي كه خودروهاي خود را به صورت اقساط و با چك خريداري مي كنند مي توانند نسبت به فروش خودروهاي خود اقدام كنند؟
تا زماني كه بدهيهاي خودرو پرداخت نشده و سند خودرو در رهن شركت ايران خودرو باشد مشتري حق انتقال خودروهاي خود را به غير ندارد و چنين معاملاتي را توصيه نميكنيم.
برخي از خوانندگان سوال ميكنند كه آيا مشكلات قبلي سمند با موتورEF7 برطرف شده است؟
فعلا در اين خصوص مشكلي وجود ندارد و مشتريان ميتوانند با خيال آسوده، اين محصول بهروز و كممصرف را خريداري كنند.
و صحبت پاياني؟
ما در شرايط خاص اقتصادی هستيم و متاسفانه تحريم هاي جديد كه از دهم تير، مستقيما صنعت خودرو را هدف گرفت، باز هم مشكلات فزايندهاي را براي صنعت خودرو ايجاد ميكند اما تاكنون به لطفا خداوند از تمامي بحرانها عبور كردهايم و اين بار نيز به آينده به خصوص به پايان سال خوشبين هستم.
کسانی که همه زندگی خود را صرف تاسیس ایران خودرو کردند با امید کار کردند و حتی در روزهای اول پول تاکسی و مخارج روزانه خود را نداشتند چون هر چه داشتند سرمایه گذاری کردند
و حالا بعد از 50 سال ما برعکس فکر می کنیم به جای تقویت آن به فکر واردات آخرین مدل ها هستیم....... این حق انسان است که هر چه می خواهد سوار شود اما برای همه امکان پذیر نیست چطور می شود سال یک میلیون خودرو وارد کرد از کحا دلار تهیه کنیم
آيا شركت ملي بايد انقدر پاداش دهد...
................
خب شما جای من باشید چه احساسی پیدا می کنید؟
آرزوی موفقیت برایشان می کنید؟
اگر ايران خودرو بره تو کار واردات ماشين بسيار سنگين تر و عاقل تره .
با اين سوداي که وارد کنندهاي ماشين ميخورن ايران خودرو هم بره اين کاره شه خيلي بهتره. تازه مردم دعاشون هم ميکنن
به امید ورشکستگی همه مردم آزارها
این نفرین از ته دل پر درد من بود
پس به جای نفرین آرزو کنیم دست به دست هم بدهیم و مشکلات را کاهش دهیم ورشکستگی دیگران مشکلی از ما حل نمی کند خدا همه را هدایت کند مشکلات را کاهش دهد سوء مدیریت ها را کاهش دهد....
حضرتعالی پس از تعیین قیمت توسط شورای رقابت از مشتریانی که اضافه پرداخت کرده بودند بابت این پرداخت و تاخیر 2 تا 3 ماهه در تحویل خودرو عذرخواهی نموده و فرمودید پرداخت اضافه را برمیگردانید .که البته گویا فراموش نمودید.
شکایت بنده با وجود گذشت 5 ماه هنوز در حال اقدام در اداره فروش میباشد البته یکبار هم حضوری مراجعه نمودم که فرمودند 1میلیون و خورده ای باید برگردانیم که پس از یک ماه خبری نیست. شماره پیگیری 308750
آخه ادماى حسابى وقتى كه با ٣ ماه تأخير هنوز خودروهاى ما رو تحويل ندادين ( از بهمن ٩١ ثبت نام كرديم قرار بوده تير ٩٢ تحويل بگيريم) چطور و با چه مجوزى مرداد ماه جهت تحويل ٣٠ روزه ثبت نام ميكنيد .
آخه چه مرجعى وقتى مىبينه شما تعهدات قبلى تون رو انجام ندادين بهتون اجازه كلاهبردارى جديد ميده . از دست ما كه كارى بر نمياد حسابتون با كرام الكاتبين
...............
اینم بگم جالب بنده با چند مورد بند پ الان 5 ماهه نتونستم تحویل بگیرم یه سورن رو -فقط میتونم بگم ایران خودرو در مقابل خودرو ساز های خارجی .............
بهتر نیست با لحن بهتری انتقاد کنید؟ که قابل انتشار هم باشد
شما وظیفه دارین حرف ما رو به مسولین برسونین از دست ما که کاری بر نمیاد- بزرگترین اشتباه زندگی من اعتماد به ایران خودرو بود که منو داره روانی میکنه بعد 7 ماه و هیچ کس اهمیتی نمیده!! .........
ما هم وظیفه داریم به خاطر خانواده ها و بچه ها و هر کسی که این متن ها را می خواند اصلاح کنیم و امکان انتشار ناسزا و فحش را نداریم...
سند ميفرستين با كارت سوخت دوباره پس ميگيريد
جواب علي اقا رو هم كه....
واقعا جواب بديد اين همه تاخير و جواب ندادن رو ببينيم چي داريد بگيد
واقعاً اگر هركجا دنيا اينجور با مشتريان خودبرخوردكنند صنعت آنها يكروز دوام پيدا نمي كند(شما با تعمیل کردن مشتری برای خود نگه داشتید) وقعاً ما .............! شما كه توانايي توليدزياد وكيفيت محصول را نداريد چرا پيش فروش نقدي ومشاركتي وفروش بازارآزاد انجام مي ديد؟و بعد میگید روند تولید کنده .گناه مشتري بيچاره چيه؟ شما به هرنحوي است بازار سود ومنفعت براي خود نگه ميداريد . واقعاً دست خوش ! چرا نمي گذاريد واردات خودرو آزاد بشه.( برای حمایت از خودرو ملی ). که مردم خود خودرو شان انتخاب کنند نه انداختنی باشه ما اگرنخواهيم خودكفا باشيم چه خودکفایی ؟ جیب پرکنی (مونتاژ سودجويانه).چه كسي را بايد ببينيم به این ملت رحم کنید.
در زمان جنگ تولید خودرو و قطعات به مراتب کمتر از این بوده و مردم تحمل می کردند اگر حالا کمتر بخریم مگر چه اتفاقی می افتد چرا انتظار داریم همچان بخریم و مصرف کنیم
اقا امسال نشدسال دیگر اما واردات و سیل کالای خارجی دردی را دوا نمی کند اوضاع را بدتر می کند....
خر بخر ماشین نخر
اون موقع فقط خندیدم به جمله ولی وقتی حدود یه ماه پیش رانا خریدم تازه فهمیدم جی کشیده اون بنده خدا.
یه رانای صفر به نظرتون فقط باید نیم ساعت کار کنه؟؟؟؟؟ از همون موقع تو نمایندگیه خودشون موندن چشه!!!!!!!!
چی این ایران خودر من الان نزدیک 6 ماه شد ماشنمو بهم تحویل ندادن
1- کیفیت خودرو که ایران خودرو نداره!
2- خدمات پس از فروش و گارانتی که مسخره است!
3- به روز بودن و طرح های جدید که ...!
4- احترام به حقوق مشتریان و تعهد در قبال قراردادهای منعقده که ! ، .... چه بگویم که همه بهتر می دانند...!
به امید اینکه روزی این شرکت لیاقت کافی برای به یدک کشیدن نام ایران عزیزمان را داشته باشد.
بالاخره یه روزی یه جایی باید جواب پس بدید.
ترا خدا در این چند شرکت به اسم ! تولیدکننده خودرو !!!! را ببندید زودتر و نمایندگی شرکت های مطرح مثل پژو فرانسه !! را بزنید تا بهترین خودروهای دنیا را با قیمت منسب خریداری کنیم !!!! بابا دیگه با این پولا ماشین نمیشه خرید ! اونم با این کیفیت ! با این نحوه ثبت نام ! سایت باید همیشه باز باشه ! هرک خوست همان لحظه بتونه نقد بخره و 1 هفته بعد بهش تحویل بدهند !!! نه اینطوری !!!! با این دلال بازی ها و سودآوری برای یک سری نفرات !!!
به امید..........
تروخدا بگین کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ببخشید جسارت نشه بهتون اینجا پیام گذاشتن اصلا" تاثیری هم داره ؟
کسی قصد جوابگویی نداره؟
پول رو که با تاخیر یه ماهه پس میدن و با سود کمتر. اگه انصراف هم ندی اصلا نه ماشین میدن و نه پاسخگو هستند.
بخدا این رو از ته دل میگم
با من از طرف نمایندگی تماس گرفته شده برای تبدیل خودرو از یورو 4 به یورو 2و تحویل فوری،آیا از لحاظ پلاک گذاری مشکلی پیش نمیاد؟،ممنون میشم اگر جواب بدین
سازمان حمایت از مصرف کننده هم شکایت کردم، جواب میدهند از طریق محاکم عمومی اقدام کنید!!!
واقعا موندم که چکار کنم!!!
مسئولین قوه قضائیه و نماینده گان مردم تو رو به خدا به فریاد برسند.
الان پولشو لازم دارم و کنسل کردم15میلیون دسته ایران خودرویه
میکن پولش 50روز طول میکشه؟
از کجا میتونم پیگیر باشم
من شهريور ماه يه سورن elx ef7 ثبت نام كردم كه تحويلش ديماه ميشه.واقعا ديماه ماشينو تحويل ميدن يا نه؟كه حداقل برم كلا انصراف بدم و خيال خودمو راحت كنم
آيا اين عدالت اقتصادي است؟
بخاطر اينكه چند هزار كارگر نان بخورند چند ميليون نفر خوردو بي كيفيت سوار شوند و جانشان در خطر باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
shom ya az pase iran khodroo bar nemiain ya .......... ke hame mardomo azar bedin va man az tarafe hame mardoom ...... migam be kasani ke mitoonan vaziat ro az in behtar konan va nemikonan
hadas mizanam nazaram sabt nashe !!!!!!!!!!!!
انتقاد خودتان را فارسی بفرمایید. دلیلی ندارد که انتقاد منتشر نشود فقط باید مودبانه باشد
برای۲۰۶تیپ۲ ثبت نام.وبعد ازدعوت
نامه۲۷دی مانده قیمت را واریز کردم
تحویل آخردی بود.تاحال خبری نیست
شماره مشتری۸۵
۱۶۲۲۷۳۴ ارومیه کد نمایندگی۱۹۲۱
راستگو.لطفا راهنمایی فرمایید.
خیلی جالبه من خیلی از نظرات را خوندم ولی حتی یکنفر از ایران خودرو راضی نیست .
پس بهتره درب آن را گل بگیرید. به امید آن روز....
برای۲۰۶تیپ۲ ثبت نام.وبعد ازدعوت
نامه۲۷دی مانده قیمت را واریز کردم
تحویل آخردی بود.تاحال خبری نیست
شماره مشتری۸۵
۱۶۲۲۷۳۴ ارو میه .....لطفا راهنمایی فرمایید.
ثبت نامونهم شهریور۹۳.کل مبلغ پرداخت
شده.کی تحویل میگیرم؟؟؟
چه دلیل داره که مسولین بخوان ظاهر سازی کنن بابت محصولاتشون؟
به عنوان مثال سمند موتور ملی ، چرا از ابتدا در طراحی موتور دست برده شد که این همه مشکل بخواد بوجود بیاره؟
مگه مدل 89 چه ایرادی داشت؟
چرا مسولین فکر میکنن مردم متوجه نمیشن که دارن فریبشون میدن؟
چرا ماشینی که قیمت تمام شده اون خیلی کمتر از این حرفهاست با قیمت چهار یا پنج برابر به مردم میفن؟
به عنوان مثال من اهواز زندگی میکنم و عراق زیاد میرم سمندی رو که اینجا 30 میلیون میفروشین به مردم توی عراق با 6 میلیون میشه خرید؟
چرا این اتفاقها میوفته؟
چرا از قطعات خیلی بیکیفیت استفاده میشه ولی پول قطعات درجه یک حساب میشه؟
چرا در تحویل خودروها تاخیر شدید ایجاد میشه با اینکه همه مردم میدونن که بیشتر یه بازیه که نقدینگی دستتون بمونه...
چرا فکر میکنین مردم متوجه نمیشن که داره بهشون گران فروشی میشه؟
مثال : من فوق لیسانس مکانیک هستم ماشین سمند رو بخوام خودم سر هم کنم با 17 میلیون میتونم بسازمش البته تو ایران اونم با قطعات گرونی که تو بازار فروخته میشه ( شما که خودتون تولید کننده هستین شاید قیمت ساخت این خودرو به 10 میلیون هم نرسه )
.
.
.
واقعا چرا ....
بعد انتظار دارین مردم هورا بکشن و بهتون امید بدن و براتون کف بزنن که بیشتر فریبشون بدین؟
چه انتظاری دارین واقعا؟
لطفا این پست رو طبق گفته خودتون انتشار بدین و جواب بدین
ممنونم
در تاریخ 94/4/3 ثبت شرکت گردیده. آلان 12 روز میگذرد
ولی هنوز فاکتور صادر نشده. آیا شرکت ميتونه تا 8 روز دیگه خودروی
من را تحویلم بدهد.
انسان های پاک و مومني هستند واقعا به جای آنان باید ............................
شما که دین ندارید و از خدا نمی ترسید لااقل مردباشید و دروغ نگویید
هميشه شرايط وام خريدار دارد...
ايران خودرو يا هر شركت ديگه اي براي تامين منابع خود از بانك بايد سود بدهد نمي تواند حالا اين سود را ناديده بگيرد و از شما نگيرد اما به بانك سود بدهد. اما شما مي تواني شرايط اين ماشين را بفروشي
با تشکر
با تشکر
تورا خدا جواب مت را بدهید دست بوس شما هستم
ممنون میشم به سوالم جواب بدین.با تشکر
یکی از دلایل پیشرفت شرکتهای خارجی مثل شرکت تویوتا رضایت مشتری و رفع عیوب خودرو پس از فروش می باشد با این شعار که ما زمانی مشکل داریم که احساس کنیم مشکلی نیست لطفا عیب کم نوری چراغهای 405tu5 را بررسی و رفع کنید .ضمنا گیربکس 405 glxصدا دارد لطفا رفع کنید ممنونم.
پارس دوگانه تحویل اسفند 94ثبت نام کردم و 94/12/05 کل وجه را واریز کردم و درتاریخ 94/12/11 پرونده تحویل ایران خودرو شده و اماده فاکتور شدن است
بفرمایید کی فاکتور میشه و کی تحویل میدن
قراربوده پس از تکمیل پرونده بیست روزه تحویل بدن
کدمشتری94556177
ردیف قرارداد8859634
بابا کسی نیس به اینا بگه اگه نمیتونین به تعهداتتون عمل کنین چرا تو سایت میزنین تحویل فلان ماه.بگین معلوم نیس کی بدیم .مردم مگه پولشونو از کوچه پیدا میکنن؟2 اسفند مابه التفاوت رو واریز کردم هنوزم که هنوزه کسی جوابگو نیس. ی نفر نیس بگه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در جواب باید بگم که اولا این صنعت متعلق به مردم نیست بلکه متعلق به رییس روسای هست که ب.... شما هم اگر به فکر مردم بودید حرف حق میزدید.در هر کشور هم تا تحریم و فشار نباشه علی الخصوص کشور ما،محاله شرکت های مثل ایران خودرو کوچکترین تغییری به خودشون بدن،باید از طرف مردم تحریم بشن و کمپین نخریدن خودرو تشکیل بشه تا مدیران به خودشون زحمت بدن و در کنار جیب مبارک به فکر جان و مال مردم هم باشن،باید تحریم بشن تا تغیراتی در قیمت و کیفیت به وجود بیاد و پس از تحریم و فشار شاید این مدیران سرشون رو از زیر برف بیرون کنن ا
جالبتر اینجاست که شما مردم و ملت رو راحت به کشتن میدین و و تا اینجا اصلا ذره ای به فکر مردم نیستین اما تا بحث تحریم و فشار وسط میاد یهو به این فکر میافتین که این صنعت متعلق به مردم هست؟
این نهایت سفسطه بازی هست وگرنه مردم میخوان تحریم کنن و کمپین تشکیل بدن هدفشون بهبود کیفیت و کمیت و کاهش قیمت هست و صد البته کسانی که در این وضعیت از این صنعت حمایت میکنن خیانت کارانی بیش نیستن....
دوم اين كه شما مي فرماييد حمايت كردن از اين صنعت خيانت است و بهتر است كه تحريم شود، اما به اين سوال پاسخ دهيد كه آيا تعطيل شدن كارخانه و سرمايه كشور و بيكاري كارگران و خروج سرمايه هاي اجتماعي از كار و صنعت و كشور و... چه معنا خواهد داشت؟
اگر مشكلي هست كه هست راهش تخريب و نابودي نيست. ما دفاع نمي كنيم نظرما اين است كه انتقاد كنيم تا راهگشا باشد وگرنه تعطيل كردن همين كه هست راهكار منطقي نيست. اگر قرار باشد سالي 2 ميليون خودرو وارد شود و قطعات و... سالي حداقل 20 ميليارد دلار بايد ارز از كشور خارج شود. با كدام پول و منابع و درآمد مي توانيم اين كار را انجام دهيم. احساسات شما قابل قبول است اما راهكار آن تخريب و تحريم و تعطيلي نيست....
ای کاش یک نفر خدا ترس بود می اومد جواب این ملت رو میداد....اخه چرا میگین 30 روز تحویل ولی تحویل نمیدین. یه روز مشخص بگین که واقعا تحویل میدین. مردم هم واقعاا بتونن به حرفتون اعتماد کنن...ممنوونم از کسایی که وجدان کاری دارن
دوم اين كه وقتي از كلمه خون استفاده مي كنيد به بار معنايي آن توجه كنيد. براساس بررسي ها، عوامل جاده اي، خطاي انساني، نوع تعطيلي ها، مهاجرت از شهر و روستا به شهرهاي بزرگ، عامل بسياري از تصادف ها بوده وقتي ما زندگي شهر و روستا را رها كرده و به تهران مهاجرت كرده ايم در نتيجه متناسب با اين ترافيك و شلوغي بايد منتظر تصادف هم باشيم.
در نتيجه همه راه ها را به خودروسازي ختم نكنيد و تنها روي يك نقطه متمركز نشويد اگر به حل مشكل فكر مي كنيد.
بنابراين اگرچه خودروسازي هم مثل ساير بخش ها مشكل دارد و بايد حل شود اما راه آن نابودي نيست. اصلاحات تدريجي است و درك اين موضوع كه براي بهبود صنعت كشور و اقتصاد ور فاه و رضايت مردم بايد مسائل مختلف را در نظر گرفت و همه فشارها را بر شهري مانند تهران يا صنعتي مانند خودرو وارد نكرد....
سلام
ميدونم كه نظر بنده رو اجازه نميدين كه چاپ بشه ولي ..
عزيزان دل خانه از پايبست خراب است وگرنه ساماندهي و بهينه كردن صنعت خودرو در ايران باور كنيد به يك سال زمان هم نياز نداره ..
وقتي .................................................................................................................................................................
خودشون و بچه هاشون تو بهترين و خوش آب و هواترين نقاط دنيا ملك دارن و بهترين ماشين و امكانات رو دارن چرا بخوان به فكر رفاه مردم باشن آخه...
مردم از صبح تا شب و از شب تا صبح دارن ..دو ميزنن كه پيش زن و بچه شون شرمنده نباشن ديگه كجا وقت دارن به آقازاده ها ايراد بگيرن ...
خداييش اين پيام حقير رو بذار تو نظرات
؟
شما میگید با واردات از کشور ارز خارج میشه و این ارز باید از کجا بیاد ،من به شما میگم همون ارزی که مدیران .باهاش قطعه وارد میکنند و سود چند برابر میزنند جیبشون ،،خود مردم مستقیم بدن و خودروی امن خارجی سوار بشن،،،،یه کارمند باید یک عمر کار کنه تا بتونه یه خودروی ایرانی بخره در صورتی که با همون پول بدون تعرفه واردات میتونه خودروی با کیفیت خارجی سوار بشه،و باقی عمر و پولشو پس انداز کنه،هر وقت مدیر عامل سایپا خودش پراید سوار شد ما هم میشیم اون موقع شما که خودت رفیق قافله ای بیا ازین ... حمایت کن
،،،لعنت خدا بر کم فروش و گران فروش و ظالم
سوال مهم این است که چرا نسبت به مسائل مهمتر مثل مصرف بی رویه آب، نداشتن فاضلاب در شهرهای کشور مثل تهران، نابودی قنات ها و محیط زیست حساس نیستیم اما تنها خودرو تا این حد با حساسیت مواجه است این یک سوال مهم است که چرا تنها به رفاه و رضایت شخصی توجه داریم نه مسائل عمومی و ملی....
ما رفیق قافله و حامی نیستیم. تنها این سوال را مطرح می کنیم که برای بهتر شدن نباید آنچه داریم را زیر پا بگذاریم. بلکه باید بهتر شود نه این که نابود شود.... ما در مورد مسائلی مهمتر مثل بیمارستان ها، هواپیما، جاده، ریختن زباله، آب و فاضلابی که در شهری مانند تهران نداریم چنین حساسیتی نداریم چرا اینقدر به خودرو حساسیت داریم و تنها واردات را راهکار حل آن می دانیم؟.
موضوع اصلا دفاع از کیفیت بد و مدیر خودروساز نیست.... موضوع این است که همان خودروهایی که وارد شده چه بوده یا خیلی گران است و شاسی بلند و لوکس برای طبقه مرفه تازه به دوران رسیده که رژه می روند از مقابل چشم مردم.... و یا خودروی چینی ارزان است که قیمت آن فرقی با داخلی ندارد و کیفیت هم ندارد. یعنی با این درآمدی که ما داریم نمی توانیم خودروی بهتری سوار شویم چون امکانش نیست و واردات هم برای ما خودروی خوب و با کیفیت وارد نمی کند تنها منابع کشور را نابود می کند بدون اشتغال و...
پس خودروی با کیفیت ارزان وارد نمی شود و سالی 2 میلیون خودرو را نمی توان با این پیشنهاد شما وارد کرد و ارز آن را تامین کرد. ارز واردات خودرو با ارز قطعات یکسان نیست. ارز را باید برای دارو، طرح های عمرانی، هواپیما و... خرج کنیم نه یک کالای مصرفی مثل خودرو
نکته دیگر این است که ما در سایر خدمات و تولید و کارهایمان با این پایین بودن کیفیت و ضعف مدیریت مواجه هستیم. اما چون خودرو را انسان ها سوار می شوند و این طرف و آن طرف می روند و نماد و سمبل شخصیت شده متفاوت از ساختمان و کشاورزی و ادارات و.. است و همه می خواهند بهترین را ارزان سوار شوند.
در همه بخش های اقتصاد این مشکل وجود دارد اما چون دیده نمی شود و مردم با ساختمان و سایر دارایی ها حرکت نمی کنند در نتیجه کمتر در معرض قضاوت قرار می گیرد و بیشتر خودرو که با آن سفر و مهمانی و جاده و رفت و آمد انجام می شود مورد قضاوت است.
مثل داستان های قدیمی که دائم اشاره به اسب رستم و سهراب و یا ارابه شاه و یا خودروی فلان مسوول سیاسی و... شده خودرو در دنیای امروز به نمادی از برخورداری و شخصیت و هویت تبدیل شده است و لذا بیشتر مورد قضاوت است. اما اگر شما به سایر جنبه های زندگی اقتصادی توجه کنید بازهم از این موارد بیشتر مشاهده می کنید... در نتیجه راهکار اصلی بهبود فرهنگ، بهره وری، دانش، تخصص، کارهای حرفه ای و... است که خودروسازی هم مثل بقیه جنبه های زندگی بهتر شود... منافع ملی یک کشور و ملت با سلیقه شخصی ما فرق دارد وگرنه ما هم دوست داریم خودروی خوب و با کیفیت سوار شویم. مشکلات مدیریتی خودروسازی هم مثل بقیه بخش های اقتصاد است اما واکنش تند و احساسی ما مشکل را حل نمی کند افزایش می دهد... وگرنه هیچ کس از کیفیت پایین تولید چه خودرو یا کالای دیگری حمایت نمی کند ما از موجودیت منافع اقتصادی خود برای آینده دفاع می کنیم یک خودروی وارداتی نهایتا 20 سال ما را راضی می کند اما سرمایه گذاری برای اقتصاد یک ملت نیست....
میگین خودروی ملیه ولی سخنگوش از المان میاد زنگ میزنن میگین سمند سخنگو نداریم تو تحریمیم با گذشت 40 روز امروز میرم انصراف بدم
میگن 30 تحویل میدیم 60روزم تحویل نمیدن
دوم اينكه تعهدي خريدم آيا ميشه چك ها رو تسويه كنم همين الان. يعني زود تر از موعد؟
چقدر ازش كم ميشه؟
با توجه به اينكه فاكتور نشده آيا امكان تغيير رنگ وجود داره؟
ما كجا بايد پيگير جوابامون بشيم
سوال بعدی من اینکه من میخوام چک ها رو زودتر از موعد پاس کنم آیا تخفیف تعلق میگیره ؟ اگه میگیره چند درصد و یا چه جوری ؟؟ لطفا جواب بدین ممنون میشم
سوال بعدی من اینکه من میخوام چک ها رو زودتر از موعد پاس کنم آیا تخفیف تعلق میگیره ؟ اگه میگیره چند درصد و یا چه جوری ؟؟ لطفا جواب بدین ممنون میشم
بنده بیشتر از یک ساعته که دارم نطرات ملت شریف رو میخونم............
بنده در تاريخ 1395/04/024 خودرو سمند دوگانه (ef7) در ايرانخودر شيراز نمايندگي ... ثبت نام كردم و قراردادي 30 روزه كاري به من دادن كه موعد تحويل 1395/05/30 بود ولي تا امروز خودروي تحويل ندادن و ميگن راهنمايي خودرو دوگانه پلاك نمي كنه ، تكليف ما چيه؟ آيا دير كرد شامل ما ميشه؟ من بايد از كي شكايت كنم؟ از نمايندگي؟ ايرانخودرو؟ راهنمايي رانندگي؟ يا خودم كه به شما اعتماد كردم؟ لطفاً پاسخ بديد. با تشكر .
در تاریخ 95/6/7 سمند ef7گازسوز تحویل فوری ثبت نام کردم به شماره پرونده 9481855 تاریخ تحویل 7/7 که تا این تاریخ هنوز فاکتور نشده . اگه ماشین ندارین چرا ثبت نام میکنید ؟
توروخدا اگر دین دارین اگر خدا میشناسین سر موعد تحویل بدین ماشین مردم رو
ایرانخودرو جهت فروش محصول قدیمی خود یعنی همان207 از امکانات و اپشن های جدید صحبت به میان آورده است در صورتی که زمانی که فرد پس از بررسی امکانات و اپشن ها برای خرید این خودرو ثبت نام مینماید متوجه می شود کد محصول ثبت نام شده با کد محصول معرفی شده متفاوت است و خبری از تجهیزات مانند مانیتور و کروز کنترل یا چراغ های جدید نمیباشد
با خوندن كامنت ها واقعا دلسرد شدم
الان بسختي دارم روزهاي بي ماشيني را تحمل ميكنم
اگه سرموعد يعني سي روزه كاري(بدون احتساب پنجشنبه جمعه و روزهاي تعطيل رسمي)ماشينم را دادن
ميام همينجا و يه نظر مثبت ميذارم تا بقيه ثبت نام كننده ها مثه من نااميد نشن.
اين همه ماشين در خيابان ها هست اگر قرار بود رفاه و رضايت را زياد كند حالا بايد شادترين مردم دنيا مي بوديم. زندگي تنها با ماشين سامان نمي يابد... گرفتاري ها را بيشتر مي كند
بگذریم که ماشین های ار رده خارج رو به مردم با قیمت چندبرابر میفروشید، لااقل در تحویل همین ماشین که من و امثال من که مجبور به خرید آنیم خوش قول باشید.
یک ماه از تحویل پژو 405 اس ال ایکس من میگذره، همش زنگ میزنم میگن مرحله فاکتوره!
.........................
ما گرمدره میشینیم و محل کارم تهرانه و متروی گرمدره هم به لطف مسئولین شریف!! 13ساله راه نیافتاده تو همین یک ماه بی ماشینی چندبار وقتی 5صبح زدم ازخونه بیرون فاتحه ی سالم رسیدنم تاسر جاده مخصوص رو خوندم...................
بالا هم نظر گذاشتم
ماشينم هنوز تخصيص داده هم نشده
فروش نقدي و فوري بوده..............
من هفتم مهر ماه نقدي فوري يك ماهه ثبت نام كرده بودم
و دقيقا راس موعد سي روز كاري بهم تحويل دادن
حتي يك روز هم تاخير نداشت
بعدام ميگن ناراضي هستي انصراف بدين!!!
بابا مدير عامل ايران خودرو كه اينهمه غولاي قشنگ به مردم ميدين و .........
.عزيز كمپين بزاريد و از خريد اين ماشينهاي بي مصرف و داغون و گران خريد نكنيد تا برشكسته شن بخدا ظلمه!!!............. لطفا!! من خودم انصراف دادم و از بازار ازاد مدل كاركرده خريدم .....
اشتباه منو تكرار نكنيد
با سپاس
تا الان هم ماشینش نیومده بهش گفتن سال۹۶ ماشینش میاد هرجایی هم ک میره بهش میگن ایران خودرو مقصره....خواهشا یکخورده توجه کنید ...
اگه یک بار چک ایرانخودرو برگشت بشه ماشین رو متوقف میکنن ؟ فرد رو جلب می کنند؟ یا ...
لطفا در این مورد هم توضیح دهید . ممنون
سپاس
من سمند دوگانه کلاس 16 60 روزه ثبت نام کرده ام و امروز 32 روز تاخیر داره.
سوال اینه اگر توان انجام تعهد را ندارید چرا هنوز دارید 30 روزه می فروشید؟
آیا این مصداق ..... نیست که شما که فروش 60 روزه را نمی توانید تحویل دهید چرا باز هم 30 روزه می فروشید؟؟؟؟؟
برای تعویض رنگ خودرو آیا زمانی باقی مانده و باید حضوری مراجعه بکنم؟خواهشاچقدر هزینه داره؟
این که میگیم از ماست که بر ماست تا یه حدی قبول! ولی آیا چاره ای جز همرنگ جماعت شدن برامون گذاشتن؟!!
شرکت پژو تو دبی 1 ماه رایگان ماشینو میده بری سوار شی اگه خوشت اومد بخری اگه نه که هیچی میان میبرن.اینجا ما 60 میلیون ودیعه هم میخوایم بدیم باز نمیشه. ماشین سر از نمایندگی های دلال در میاره با قیمت خیلی بالاتر.
کلام آخر: تنها راه نجات این کشور هماهنگ شدن مردم و تشکیل کمپین. ای کاش محقق میشد.
.....
ایا عبادت جز به راه انداختن کار مردم نیست؟
حرف ما اینه که چرا نظارتی وجود نداره . چرا هیچ کس به فکر مردم نیست. به حق این روز و ماه تمام کسانی که کار مردم رو عمدا به میندازن خدا تو کارشون در تمام مراحل زندگی تاخیر بیندازه و افرادی با صلاحیت رو هرچ زودتر جایگزینشون آمین
تا کی به تمنای وصال تو یگانه/ اشکم شود از هر موژه چون سیل روانه
............
ایا عبادت جز به راه انداختن کار مردم نیست؟
حرف ما اینه که چرا نظارتی وجود نداره . چرا هیچ کس به فکر مردم نیست. به حق این روز و ماه تمام کسانی که کار مردم رو عمدا به میندازن خدا تو کارشون در تمام مراحل زندگی تاخیر بیندازه و افرادی با صلاحیت رو هرچ زودتر جایگزینشون آمین
تا کی به تمنای وصال تو یگانه/ اشکم شود از هر موژه چون سیل روانه
لطفا درد دل این جوونا را پاک نکنید
فرد محترمی که نظرات روشنفکرانه درباره صنعت خودروسازی آلمان و کشورهای اروپایی میزنی و میگی باید از صنعت داخلی حمایت کرد تا به اونا برسیم!!!
باید عرض کنم اون کشورهای که شما میگین تعهد در وعده های خودشون دران و به مردمشون "دروغ " نمیگن عزیز من...
وقتی ایران خودرو قادر به تحویل خودرو در موعد مقرر نیست چرا باید با زندگی مردم کشورش بازی کنه
اینجا کسی به فکر مردمش و رشد صنعت داخلی کشورش نیست، ما تو مملکتی زندگی میکنیم که همه میخوان سر هم کلاه بزرن، ..
بیایم با مردم صادق باشیم...
من واقعا برا صنعت خودرو ايران متاسفم كه ...... از مشتري مداري برنامه ريزي خط توليد نميدوني ............. وقتي ميگي ماشينا تحويل ميدم سه ماهه چرا ميشه 6 ماه ديركرد نهايتش يك ماه چرا ...... كارخانه فورد هر 5 دقيقه يه خودرو ميده بيرون پورشه 15 دقيقه ........
مسئول محترم افرادي كه ماشين ثبت نام كردن ماشينا براي بعد مرگشان نميخاد ........... ماشينا منا سه ماهه ثبت نام كرديد سه ماهم تاخير داره هنوز نداديد من موندم شما كجا در س خوندي با اين مديريتي كه داري
میخواستم از دوستان عزیز بپرسم از زمان ثبت نام تا ارسال دعوت نامه چند روز طول میکشه؟
یه خودرو 207 نوشتم با زمان تحویل 5 مهرماه. الان 23 مهره و هنوز فاکتور هم نشده.
نمی دونم پیامم ثبت میشه یا نه ولی بنده تیر ماه در کرمان موتور ایکس60 ثبتنام و تحویلیکماهه انجام دادم ول امروز 17 ابان96
هنوز خودرو را تحویل نداده اند مسولین به فکر ما قشر اسیب پذیر
باشید اگر امروزتان خوش میگزرد به فکر فردا هم باشید
بابا ما هم در همین مملکت ودر کنار شما زندگی میکنیم
متشکرم
بنده برج 12 سال 95 برای ال-نود ثبت نام کردم. موعد تحویل شهریور 96 بوده. الان 4 ماه گذشته و هنوز خبری از تحویل ماشین نیست.
من ماشین قبلی ام رو برج 6 فروختم به امید این که ماشین نو رو تحویل بگیرم و الان 4 ماهه که خودم و خانواده ام رو گرفتار کردم.
انتقاد: وقتی مردم میبینند تحویل 30 روزه است یه خورده دودل میشن که ثبت نام بکنن یا نه از مسئولین خواهش میکنم تحویل خودرو رو 10 روزه بزنید
پیشنهاد: وقتی مردم عزیز پول رو کامل تسویه کردند, نه ماشین نه پولشونو برگردونید. یه دونه لایک بامنظور (بیا) بهشون نشون بدید تا ملت عوام مثل من بفهمن این است خودرو ملی
تا درس عبرت بشیم برای دیگران و
خدا خوشش نمیاد سه سال من خارج کشور هستم و هر سال قبل از نوروز تحویلی خانواده پارس ثبت نام میکنم و الان سه سال واسم دعوتنانه پارس سال میفرستین مگه پارس ال اکس جزو خانواده پارس نیست
بخدا خانوادم منتظرن من برم ایران
چرا پارس ال اکس نمیدین به من
خانواده پارس وقتی مینویسین یعنی تمامی پارسها
چرا فقط دعوتنامه پارس سال میفرستین؟
امسال هم دیروز دعوتنامه پارس سال فرستادین؟
تحویلی برای پژو405 زودتر از موعد است من سمند EF7 ، تحویل یک ماهه ثبت نام کردم الان منتظرم و هفده روز از تاریخ تحویل گذشته با این اوصاف خدا خودش به خیر کنه
من ثبت نام ef7 تحویل ۳۰ روزه داشتم که تا امروز ۵۰ روز شده و با وجود پیگیری های مکرر تاکنون هیچ خبری نیستش و هر بار که تماس میگیرم به یک هفته دیگه حواله میکنن.
لطفا در ظاهر ۲۰۷ اتومات تغییراتی اعمال کنید که قیمت آن با مدل دنده ای حدود ده میلیون تومان و بیشتر تفاوت قیمت دارد ولی ظاهرا هیچگونه هیچگونه تفاوتی باهم ندارند درحالیکه نباید اینگونه باشد.. در ظاهر هم باید تفاوتشان مشخص باشد چون تفاوت قیمت زیادی دارند.
امروز6/12/1396 سایت ایران خودرو برای ثبت نام بسته اس
امکان بازشدن سایت تا قبل از سال 1397وجود داره؟
در تا ريخ دو دوازده خودرو دنا پلاس من بايد فاكتور مي شد اما هنوز خبري نيست من اون ماشينو براي جمعه غريبان مي خوام
در تا ريخ دو دوازده خودرو دنا پلاس من بايد فاكتور مي شد اما هنوز خبري نيست من اون ماشينو براي جمعه غريبان مي خوام
و البته منیکه باورم شد ماشین دار میشم.
خ......من که امیدوارم به این کشور.کشوریکه به خاطرش جون عزیزانم رو فدا کردم.حالاکه چی...
دروغ پشت دروغ
سر من و تمام ملت تو هر زمینه کلاه میزارید.کی چی؟
فکر میکنید .......هنر میکنید
من پولمو پس میخوام اونم نمیدن
آغا غلط کردم ثبت نام کردم پولمو بدید برم دنبال بد بختیام
تحویل ۳۰ روزه بوده!!!!!!!!!!!!
کجا باید شکایت کنیم ضرر وزیان ما رو کی میخواد بده .............
خانوم این ماشین ما رو نمیخواین تحویل بدین؟ دیگه وقتش شدهها!
تحویل ماشین شما تاخیر خورده آقای محترم!
چی؟ تاخیر واسه چی؟ مگه خودتون نگفتین تو تاریخ فلان تحویل میدین؟
این تاخیر از طرف شرکته و ما توش نقشی نداریم. شرکت برای این تاخیر به شما خسارت پرداخت میکنه!
خانوم من خسارت نمیخوام. ماشینو کی تحویل میدین؟
این خانم وقتی با اصرار من روبرو شد و دید زیادی دارم پاپِی میشوم، آخرین راهکاری که یاد گرفته بود را رو کرد:
شما اگه زیاد اصرار دارین و میخواین زودتر ماشینو تحویل بگیرید، میتونید شخصا برین کارخونه پیش آقای فلانی و بگید که ماشین رو براتون فاکتور کنه. توی حالت عادی امکان داره خیلی طول بکشه!
چی؟! خودم برم در کارخونه؟ مگه بیکارم؟ شما پس واسه چی اونجا نشستین؟ مگه من ماشینمو از شما نخریدم؟ شما چیکارهاین پس؟
این دفعه تلفن را با قدرت بیشتری قطع کردم. چند روز منتظر نشستم و دیدم واقعا انگار نه انگار! ایران خودروییها اصلا به روی خودشان هم نمیآورند که روی قولشان نماندهاند و دارند بر خلاف سادهترین اصل مشتریمداری رفتار میکنند. برایم واقعا عجیب بود که آیا سیاستهای مثل “مشتری همیشه در اولویت است” و “باید مشتری را به هر قیمتی راضی نگه داشت” و مواردی از این دست، واقعا در شاکلهی ایران خودرو جایی ندارند؟ پس این کسب و کار چطور این همه سال سرپا مانده؟ چطور است که قانون اگر مشتری ناراضی باشد، بیزینس شما محکوم به شکست است به همین سادگی در ایران نقض میشود و در عین حال، هر روز بر داغی تنور کسب و کار ایران خودرو افزوده میشود؟ واقعا چطور ممکن است؟
به قول معروف حسابی کاردی بودم و واقعا نمیدانستم دیگر چکار باید بکنم. دل را به دریا زدم و یک نصفه روز مرخصی گرفتم تا بروم از خود کارخانه پیگیری کنم و ببینم کجای کار مشکل دارد. صحنهای که در واحد فروش و بازاریابی ایرانخودرو با آن مواجه شدم، برق از سرم پراند: تعداد افرادی که دقیقا مشکل من را داشتند و با بدقولیهای چندماههی ایران خودرو مواجه شدهبودند، بسیار زیاد بود. خیلیها بودند که نه فقط از تهران و حومه، که از جای جای این مملکت به کارخانهی اصلی ایران خودرو مراجعه کردهبودند. این همه بینظمی مگر یکجا جمع میشود؟! باز بگذریم… گیرِ کار اینجا بود که باید کاغذی را از آقای x میگرفتی و به آقای y میدادی و دوباره و سهباره برعکس این روال را تکرار میکردی. پنج شش باری که بین دو باجهی ثابت پاسکاری میشدی، اگر برگهها را به درستی جابجا کرده بودی به واحد تخصیص خودرو ارجاعت میدادند. در همین حال که به سمت واحد تخصیص میرفتم، یک مسئول حاضر در کارخانه از فرد شاکی میپرسید: “ماشینت از همین دنا تاخیری هاست؟!”
در واحد تخصیص، یک آقای متصدی نشسته بود که با چند کلیک، یکی از ماشینهای پارکشده در انبار ایران خودرو را به ردیف قراردادتان اختصاص میداد و میگفت برو حسابداری! کارمندان داخل کارخانه در تمام این مدت مثل کارمندان بیحوصلهی بانکها رفتار میکردند و به سختی جواب میدادند؛ گویا برای کاری به غیر از این پشت میز نشسته بودند و رغبتی به انجام این کار نداشتند. خلاصه رفتم حسابداری و پس از مشخص شدن اینکه بدهی و معوقه و از این چیزها ندارم، گفتند کار شما تمام شده و میتوانید فردا ماشین را از نمایندگی تحویل بگیرید. من هم خوشحال از اینکه توانستهام به سرپنجهی تدبیر خودم گره از این مشکل بازکنم، برگشتم و راهی محل کار شدم.
فردا که تماس گرفتم تا ماشینم را تحویل بگیرم، همان خانم متصدی قبلی با حالتی شاکی گفتند: “آقای محترم! هر وقت ماشینتون اومد، خودمون باهاتون تماس میگیریم!” یعنی لطفا دیگه تماس نگیرید! تا حالا کلاه به این گشادی سرم نرفته بود و تا به حال برای دریافت چیزی که نقدا پولش را داده بودم، تا این اندازه منت سرم نگذاشته بودند. سرتان را درد نیاورم؛ فردا و پس فردای آن روز هم تماس گرفتم و باز خبری از ماشین نبود که نبود. دیگر بیخیال شدم. مسافرتی را برنامهریزی کردهبودم و سادهلوحانه انتظار داشتم بتوانم سفرم را با ماشین جدید انجام دهم! بیخیال شدم و با اتوبوس به مسافرت رفتیم. روز دوم سفر بود که زحمت کشیدند و از نمایندگی تماس گرفتند تا اعلام کنند ماشینمان رسیده و میتوانیم برای تحویل گرفتن مراجعه کنیم. اما هنوز دو روز دیگر از سفرمان باقی مانده بود. هنگامی که از سفر برگشتیم و برای تحویل گرفتن ماشین به نمایندگی ایران خودرو رفتیم، گفتند ماشین شما دو شب در پارکینگ نمایندگی مانده و باید به ازای هر شب، ۱۰ هزار تومان پرداخت کنید! واقعا تا این حد؟ خانم من تلفن نمایندگی شما را بس که تماس گرفتم سوزاندهام! حالا باید دو شب پول پارکینگ هم بدهم؟ بله!
در هیچ جای دنیا، این اندازه ولانگاری و بیتوجهی را تحمل نمیکنند. آقایان محترم! از متانت و صبوری مردم ما سواستفاده نکنید. اگر واقعا نمیتوانید روی قولتان بمانید، خب… چه میدانم… قولی بدهید که بتوانید سرش بمانید! باور کنید مردم ما با این تفکر که “جون مادرت به من ماشین بفروش” به نمایندگیهای فروش شما سر نمیزنند. تو را به خدا نگویید خسارت تاخیر را میدهیم. همهچیز با پول جبران نمیشود؛ چیز مهمتری به نام وقت هم وجود دارد.
پارکینگتون اگه خالی باشه یاپر هزینه اش برای شما چه فرقی میکند مال خودتان است دیگه یا اینکه واضح است که اگه خودرو را توی این شرایط دیرتر بدید و گرانتر بفروشید سودش خیلی بیشتر از جریمه دیر کردش میشه یا اینکه ما مجبور سود مشارکت بدهیم بچه که گول نمی زنید طرف از شش ماه گذشته به شما پول داده الان ارزش پولش تو این تورم نصف شده بعد میگوید سود مشارکت می دهیم مشتری می توانست اون موقع سکه بخرد ولی چون ماشین میخواست پولش را داد به شما ولی شما الان میزنید زیرش راست پوست کنده بگویید چون انحصار داریم میتوانیم این جوری لااقل مردانه سود کنید
بنده یه خودرو پژو ۴۰۵ ثبت نام کردم در تاریخ آبان ۹۶ موعد تحویلش فروردین ۹۷ بود امامتاسفانه الان ۴ ماهه که گذشته یعنی تا امروز ۱۶ تیر ۹۷هنوز که هنوزه خبری از ماشین نیست هر چه به نمایندگی و شرکت زنگ میزنم میگن دست ما نیست باید صبر کنی؟! میگم صبر چیه من ماشین لازم دارم حداقل پولم پس بدید برم ماشین دست دوم بگیرم یعنی دو دستی خودم رو انداختم تو چاه
پیامبر اسلام می فرماید یکی از نشانه های شخص یا اشخاص منافق خلاف وعده کردن است
بنده یه خودرو پژو ۴۰۵ ثبت نام کردم در تاریخ آبان ۹۶ موعد تحویلش فروردین ۹۷ بود امامتاسفانه الان ۴ ماهه که گذشته یعنی تا امروز ۱۶ تیر ۹۷هنوز که هنوزه خبری از ماشین نیست هر چه به نمایندگی و شرکت زنگ میزنم میگن دست ما نیست باید صبر کنی؟! میگم صبر چیه من ماشین لازم دارم حداقل پولم پس بدید برم ماشین دست دوم بگیرم یعنی دو دستی خودم رو انداختم تو چاه
پیامبر اسلام می فرماید یکی از نشانه های شخص یا اشخاص منافق خلاف وعده کردن است
من ۹/۹/۹۶ ال۹۰ e2 سفید پرشین ثبت نام کردم
بهم گفتن ۴ ماهه تحویل میدن.
الان که ۲۷/۴/۹۷ هستش ماشینم فاکتور نشده و هر روز زنگ میزنم به سامانه مشتریان جواب درست حسابی نمیدن و فقط میگن باید منتظر باشی
ثبت شکایت کردم فقط میگن با عرض پوزش از مشکل به وجود امده .
چرا مردم رو اذیت میکنین
تورو خدا یکی بگه کجا بریم پیگیری کنیم سریع ماشینمونو بدن
من قرار بود ازدواج کنم خرداد ماه بخاطر نیومدن ماشینم همه چیم بهم خرد هنوز نتونستم ازدواج کنم
خدا خیرتون نده که با پول مردم کار میکنین و هیچ جوابی بهمون نمیدین
مال مردم خردن نداره چرا اینکارارو با ماها میکنین
پس چرا سایپا ماشین هاشو تحویل داده ال ۹۰ هم تحویل داد.
یه روز سامانه ۰۹۶۴۴۰ بهم گفت ال۹۰ پلاس تحویلش نسبت به ال۹۰ معمولی دوماه بیشتره ولی دیروز توی نمایندگی شهرمون دیدم ال۹۰پلاس رو تحویل مشتری داد.
اینهمه دروغتون باورنکردنیه
با زندگی مردم بازی نکنید
مردم بزور پول جمع کردن واس خریدن این ماشین های اشغالتون بعد اینجوری باهامون رفتار میکنید.
خدا خیرتون نده ایشالله
قیمت ما بالتفاوت منظور قیمت کارخانه هست؟
تا کی ...........میخواهین ...............