:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
حجم تجارت الکترونیکی حوزه خودرو به 2920 میلیارد تومان رسید

خودروسازان 3 هزار میلیارد تومان از طریق اینترنت فروش داشتند

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: حجم تجارت الکترونیکی در حوزه صنعت خودروی کشور در سال 90 به 2920 میلیارد تومان رسید، در حالی که این رقم در سال 84 فقط 4 میلیارد تومان بود.
کد خبر: ۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
خبراقتصادی: مجید هدایت افزود: فروش صنعت خودروی کشور و صنایع وابسته آن در سال 90 بیش از 25 هزار میلیارد تومان بوده که 3.5 درصد تولید ناخالص داخلی و 20 درصد از ارزش افزوده صنعت کشور را تشکیل می دهد.
هدایت در تقسیم‌بندی سرمایه‌گذاری طرح های مصوب ایدرو در حوزه صنایع‌پیشرفته گفت: الکترونیک و میکروالکترونیک 17درصد، فناوری اطلاعات در حوزه نرم‌افزار 28 درصد و در حوزه سخت افزار بیش از 9 درصد و بیوتکنولوژی 18 درصد، از تعداد سرمایه‌گذاری طرح‌های مصوب ایدرو را به خود اختصاص داده و این در حالی است که 5.3 درصد از تعداد سرمایه‌گذاری طرح‌های مصوب ایدرو به سایر طرح‌ها اختصاص یافته است.
 
وی ادامه داد: به لحاظ حجم سرمایه گذاری، 21 درصد سرمایه گذاری ایدرو در حوزه الکترونیک و میکروالکترونیک، 21 درصد در فناوری اطلاعات (نرم افزار) و 11 درصد در سخت افزار بوده است.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: در حوزه SBDC (کسب و کارهای  کوچک) 35 طرح با 12 میلیارد تومان اعتبار خاتمه یافته یا دردست اجرا داریم؛ در حوزه طرح‌های صنایع نوین نیز از 63 طرح، تحت عنوان طرح توسعه به مبلغ 22 میلیارد تومان و 181 طرح نیز با عنوان طرح‌های ارتقا و پیشرو با مبلغ 47 میلیارد تومان حمایت کرده ایم.
 
هدایت تصریح کرد: برنامه‌ریزان و تصمیم‌سازان تجارت الکترونیک باید به حوزه B2B توجه کافی کنند زیرا این نوع تجارت، ‌بازده و منافع زیادی را ایجاد می کند و در صنایع مختلف صرفه‌جویی‌های ناشی از تجارت الکترونیک با استفاده از روش B2B قابل توجه است.

وی افزود: در سال 2009 سهم مناطق مختلف جهان از تجارت الکترونیک 25 هزار و 400 میلیارد دلار بود که از این میزان 44 درصد سهم آمریکای شمالی، 20 درصد اروپا، 19 درصد آسیا و اقیانوسیه، 10 درصد آمریکای لاتین و 7 درصد سهم سایر مناطق بوده است.
 
معاون وزیر صنعت، معدن‌و تجارت همچنین گفت: سهم کنونی فناوری اطلاعات در GDP کشور 1.5 درصد است که در برنامه پنجم باید به 2 درصد افزایش یابد.
 
وی در پایان سخنان خود، توجه بیشتر بانکها به تأمین منابع مالی صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات، بکارگیری و توانمندسازی بخش خصوصی، تدوین و تصویب قوانین و مقررات در حمایت و گسترش تجارت الکترونیک و توسعه زیرساخت های ارتباطی در سطح کشور را از راهکارهای پیشرفت تجارت الکترونیکی در کشور بیان کرد.
 
هدایت همچنین از اجرای طرح FTTX به صورت پایلوت خبر داد که بر اساس آن فیبر نوری به خانه‌ها راه می یابد و قرار است 5 تا 10 هزار کاربر در سطح پایلوت از این سیستم، خدمات دریافت کنند.