رئیس اتاق اصناف تهران در دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی برندهای برتر کفش، کیف، کالای ورزشی و مواد اولیه که در مرکز دائمی نمایشگاههای بینالمللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران(ایران مال) برگزار شد در گفتگو به خ ب خ گفت: به دلیل استقبال مردم از دوره نخست این رویداد که در مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران رخ داد، دوره دوم آن در بازه زمانی شش ماهه، با افزایش قابل توجه مشارکتکنندگان روبرو شده است.
اقتصادگردان - قاسم نوده فراهانی درخصوص وجه تمایز نمایشگاه برندهای برتر کفش، کیف، کالای ورزشی و مواد اولیه با سایر رویدادها تصریح کرد: این نمایشگاه صرفا یک محل برای فروش کالا نیست بلکه نمایشگاهی کاملا تخصصی است با عرضه ی تولیدات کالاهای صادراتی شرایط را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان فراهم میکند که بتوانند بهترین کالا را انتخاب کنند.
وی با تأکید بر ضرورت برگزاری چنین نمایشگاههایی خاطر نشان کرد: میبایست چنین نمایشگاههایی که هدف آن حمایت از تولیدکنندگان داخلی است به دفعات برگزار شود تا تولیدکنندگان وطنی بتوانند آخرین دستاوردهای خود را به معرض نمایش بگذارند.
رئیس اتاق اصناف تهران افزود: شاید برخی از مردم تمایل بیشتری برای خرید کالایهای خارجی داشته باشند که نتیجه عدم آگاهی آنها از کیفیت کالاهای تولید داخل است و چنین نمایشگاهی باعث شناساندن به روزترین کالاهای ایرانی به مصرف کنندگان خواهد شد.
قاسم نوده فراهانی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر کمیته صادراتی در اتاق اصناف تشکیل شده که هدف آن کمک به تولیدکنندگان کوچک و بزرگ جهت سهولت در امر صادرات کالا است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران در حاشیه مراسم افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی برندهای برتر کفش، کیف، کالای ورزشی و مواد اولیه که در مرکز دائمی نمایشگاههای بینالمللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران(ایران مال) برگزار شد، گفت: مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران با داشتن فضاهای عمومی مدرن و مفرح همراه با امکانات ویژه بسیار قابل توجه است و همچنین این شرایط را برای بازدیدکنندگان، تولیدکنندگان و غرفه داران فراهم آورده تا بتوانند از بروزترین تحولات صنعتی، تولیدی و نیازمندیها اطلاع یابند.
یدالله صادقی افزود: تعامل مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ با تولیدکنندگان داخلی موجب میشود در آینده نزدیک، شاهد برگزاری رویدادهای بسیاری در این مرکز نمایشگاهی باشیم.
وی با اشاره به این مطلب که دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی برندهای برتر کفش، کیف، کالای ورزشی و مواد اولیه در مساحتی بالغ بر 13 هزار متر مربع و با حضور 200 شرکت و برند برتر داخلی برگزار شد عنوان کرد: خوشبختانه در این نمایشگاه توانمندیهای کشور در زمینه رشد تولید داخلی به خوبی به معرض نمایش گذاشته شده است که به خوبی توانسته کالاهای داخلی جایگزین محصولات خارجی شود.
وی در خصوص صادرات خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان در حال حاضر به دنبال افزایش کیفیت کالاهای خود هستند که پس از تامین بازار داخل بتوانند بازارهای صادراتی خود را افزایش دهند .
مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران با استانداردهای جهانی ساخته شده است
خسرو ابراهیمی نایب رئیس اتاق اصناف تهران در حاشیه مراسم افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی برندهای برتر کفش، کیف، کالای ورزشی که در مرکز دائمی نمایشگاههای بینالمللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران(ایرانمال) برگزار شد گفت: چنین نمایشگاهی، پایگاه عملیاتی در راستای افزایش صادرات کالاهای داخلی است.
خسرو ابراهیمینیا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق ملی و تقویت و حمایت از تولید کنندگان گفت : یکی از موفقیت های که در این راستا صورت گرفته برگزاری چنین نمایشگاه هایی است که به روزترین کالاهای صنعت چرم که یکی از صنایع مهم کشور به شمار می آید را به معرض نمایش گداشته است .
وی افزود: اتحادیههای صنفی با برنامه ریزی، بسترسازی و برپایی چنین نمایشگاهی نوید این امر را می دهند که در آیندهای نزدیک در عرصه صنعت کیف،کفش و محصولات چرمی بتوانیم به جایگاه واقعی خود در سطح جهانی و بینالمللی بازگردیمو
ابراهیمی نیا همچنین در خصوص مزیتهای مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران(ایران مال) بیان کرد: مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران بروزترین شرایط استانداردهای جهانی را داراست و این مرکز در ابعاد مختلف از مزیتهای فراوانی نسبت به نمایشگاه بینالمللی تهران و دیگر نمایشگا ها برخوردار است.
وی عنوان کرد: از جمله تفاوتهای مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران با سایر مراکز نمایشگاهی کشور شرایط جغرافیایی آن است که با داشتن پارکینگ های عمومی و بستر رفاهی و گردشگری غنی و عدم وجود ترافیک ، عبور و مرور به این مرکز را آسان کرده و آبروی ملی به شمار می آید.