شرکت های ایران خودرو و سایپا قیمت فروش تعدادی از محصولات خود را که به تصویب شورای رقابت رسیده است اعلام کردند شورای رقابت قیمتهای جدید راتایید کردبه نظر میرسد با تایید قیمتهای جدید از سوی شورای رقابت، بازی قیمتگذاری خودرو سرانجام به پایان رسیده است
خبر اقتصادی : طبق جدیدترین اخبار به دست آمده نرخهای جدید به شرح زیر است:
1- پراید SL معادل 14 میلیون و 474 هزار تومان
2- تیبا SX معادل 18 میلیون و 790 هزار تومان
3- پژو 405 اسالایکس TU5 معادل 23 میلیون و 110 هزار تومان
4- سمند EF7 بنزینی 24 میلیون و 280 هزار تومان
قیمت باقی خودروهای داخلی نیز به زودی اعلام خواهد شد.
نمایندگان شرکتهای خودروساز از صبح امروز در محل شورای رقابت حضور یافته بودند تا نظر نهایی این شورا درباره قیمت خودروهای داخلی را اخذ کنند. خودروسازان هفته گذشته سه سناریوی قیمتی متفاوت را برای بررسی و تایید به شورای رقابت ارائه کرده بودند.
شرکت های ایران خودرو و سایپا قیمت فروش تعدادی از محصولات خود را که به تصویب شورای رقابت رسیده است اعلام کردند.
"عبدالله بابایی" مدیر بازاریابی و فروش ایران خودرو با اشاره به توافق نهایی خودروسازان با شورای رقابت اعلام کرد: از فردا فروش محصولات ایران خودرو با قیمت مصوب شورای رقابت آغاز خواهد شد .
بابابی قیمت جدید فروش 14 محصولی را که قیمت آن با شورای رقابت نهایی شده است به این شرح اعلام کرد:
ایران خودرو
- پژو 405 بنزینی جی. ال. ایکس با کیسه هوای راننده 22 میلیون و 180 هزار تومان
- پژو 405 دو گانه سوز جی. ال. ایکس با کیسه هوای راننده 23 میلیون و 660 هزار تومان
- پژو 405 بنزینی اس.ال.ایکس با کیسه هوای راننده 23 میلیون و 110 هزار تومان
- پژو پارس سال با کیسه هوای راننده 26 میلیون و 970 هزار تومان
- پژوپارس معمولی دوگانه سوز با کیسه هوای راننده 28 میلیون و 280 هزار تومان
- سمند ال.ایکس سال بنزینی با کیسه هوای راننده 23 میلیون تومان
- سمند ال.ایکس سال دوگانه سوز با کیسه هوای راننده 24 میلیون و 850 هزار تومان
- سمند ال.ایکس ؛ ایی.اف.سون بنزینی با کیسه هوای راننده 24 میلیون و 280 هزار تومان
سمند ال.ایکس ؛ ایی.اف.سون پایه گاز سوز با کیسه هوای راننده 25 میلیون و 690 هزار تومان
- سمند اس.ایی با کیسه هوای راننده 20 میلیون و 620 هزار تومان
- وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل 10 میلیون و 810 هزار تومان
- وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل جدید 10 میلیون و 870 هزار تومان
- وانت باردو دوگانه سوز با ترمز ضد قفل 12 میلیون و 310 هزار تومان
- وانت باردو دوگانه سوزبا ترمز ضد قفل جدید 12 میلیون و 820 هزار تومان .
بابایی درباره قیمت و زمان فروش سایر محصولات این شرکت نیز به واحد مركزی خبر، گفت: به محض اعلام نرخ تورم بخشی سایر محصولات و تائید شورای رقابت ، فروش این محصولات نیز آغاز خواهد شد.
سایپا
شرکت سایپا نیز قیمت سایپا 131 اس ال را براساس توافق با شورای رقابت 14 میلیون و 474 هزار تومان اعلام کرد.
قیمت خودروی تیبا اس ایکس فول نیز 18 میلیون و 790 هزار تومان به تأیید رسید.
شرکت سایپا اعلام کرد: قیمت بقیه محصولات این شرکت محاسبه و به شورای رقابت اعلام شده است و پس از تأیید شورای رقابت به زودی اعلام خواهد شد.
بنابر تصمیم مسئولان شرکت سایپا مشتریانی که خودروهای خود را از 17 بهمن سال گذشته تحویل گرفتند براساس قیمت جدید ، تفاوت دریافت خواهند کرد.
قیمت های جدید فردا صبح روی سایت
در همین رابطه "جمشید پژویان"رئیس شورای رقابت با بیان اینکه کارگروه خودرو قیمت های محاسبه شده خودروسازان را بررسی کرده است، گفت: قیمت های جدید تفاوت چندانی با قیمت هایی که قبلا شورای رقابت اعلام کرده است ، ندارد.
پژویان تصریح كرد: بررسی قیمت های محاسبه شده خودروسازان بر اساس متغیرهای آنها پایان یافته است و تا دو ساعت آینده خودروسازان می توانند قیمت ها را روی سایت های خود اعلام کنند.
وی گفت: قیمت های قبلی که مرکز ملی رقابت محاسبه کرده بود در برخی از موارد ، خودروسازان عددها را اشتباه اعلام کرده بودند که این موارد را تصحیح کرده اند.
پژویان افزود: خود مرکز ملی رقابت نیز ممکن است قیمت های جدید را فردا صبح روی سایت قرار دهد.
وی گفت: برای خودروهای غیر از این چهار خودروی پرتولید، روز گذشته خودروسازان متغیرهای لازم را به شورای رقابت ارسال کرده اند و ما نیز آنها را برای محاسبه تورم بخشی به بانک مرکزی فرستادیم و روزهای آینده برای این خودروها نیز تورم بخشی محاسبه و قیمت این خودروها قابل محاسبه خواهد شد.
فرمول
قیمتها جدید خودروهای داخلی براساس دستورالعمل قیمتگذاری شورای رقابت محاسبه شده که به شرح زیر است:
(دو درصد - شاخص کیفیت + نرخ تورم) قیمت سال گذشته + قیمت سال گذشته = قیمت خودرو
به نظر میرسد با تایید قیمتهای جدید از سوی شورای رقابت، بازی قیمتگذاری خودرو سرانجام به پایان رسیده است.
مردم مسخره کردین .........
به امید خدا ورشکسته میشن خودروهای خارجی با کمترین قیمت وبهترین کیفییت وارد کشور میشه ما ....... خلاص میشیم.هموطن 6 ماه نخرید فقط 6 ماه
چون کارخانه خودروسازی و برند تجاری و کارگر و ماشین و مدیرش روی زمین است بسیار مورد انتقاد است اما جنس تاجر ونام و شرکت آن مثل خودروسازی مشخص نیست و بابت این همه جنس بی کیفیت که در بازار می بینیم اعتراض نمی کنیم. چرا تحریم نمی کنیم چرا انتقاد نمی کنیم؟
هر کس جلوی چشم باشد و نامش مشخص باشد از او مالیات می گیرند و به او اعتراض می کنند اما هر کس نامعلوم باشد و جنس را بفروشد وسود کند و از بازار خارج شود کسی دنبال او نمی گردد که این اجناس بنجل و نامرغوب را چه کسی وارد کرد....
ِآیا شما مطمئن هستید که این راهکار یعنی تعطیل کردن و نخریدن مناسب است و آیا مطمئن هستید که به ما خودروی خارجی با کمترین قیمت و بهترین کیفیت را می دهند؟!
آیا وقتی نساجی وکفش ایران و پنبه وگندم ایران و میوه و گوشت ایران و.... تحت تاثیر افزایش جمعیت، واردات، تعطیلی خشکسالی و... دچار کمبود شد و از خارج آمد آیا بهترین پوشاک و اجناس از چین وارد شد؟
ایا کفشی که وارد کشور می شود اصلا قابل تعمیر هست؟
آیا شلوار و لباس در شان و در اندازه کیفیت مشابه ایرانی هست
آیا طعم میوه وارداتی که به زور کود شیمیایی در چین و .... تولید شده را می پسندید
آیا گوشت خارجی بهتر از طعم و مزه گوشت ایرانی است
دوستان به این سوالات جواب دهید هیچ تولید و کالایی مثل تولید وطنی نیست اشتباه نکنید باید مشکلات را حل کنید تا کیفیت وقیمت هم خوب شود
خودروسازی مشکل دارد قبول است اما تصور این که خودروی خارجی بهترین خواهد بود غلط است زیرا خودروی با کیفیت قیمت بالا می خواهد و با این قیمت و این نوع خدمات که ما بلد هستیم امکان واردات حدود 1 میلیون خودرو یا بیشتر وجود ندارد.
البته باید آزاد باشد تا هر کس مطابق سلیقه خود مصرف کند اما این موضوع با این درآمد ارزی و ریالی کشور جوابگوی همه کشور نیست به شاخص ها توجه کنید
باید منطقی وعاقلانه تصمیم بگیریم نه از روی عصبانیت
استخوان تولید ایرانی را دور نیندازید اگرگوشت آن را می خوریم
وقتی به فکر خود نباشیم کسی دلش برای ما نمی سوزد
در جواب شما باید گفت بله ،در این کشور مثل 90 درصد دنیا که خودروساز نیستند اما "خودرو" سوار می شوند می توان با بهترین قیمت و بهترین خدمات و بهترین کیفیت اتومبیل سوار شد..
برای مثال زیاد دور نروید در جنوب ایران: امارات، کویت، عربستان،عمان، قطر، بحرین..(کشور دیگری وجود نداشت نام ببرم!!)
ضمنا ایران دومین اقتصاد منطقه طبق آمار مراجع معتبر دنیا است، پس طوری از کمبود ارز صحبت نکنید که انگار ما در بورکینافاسو زندگی می کنیم.
سوم شما یک کلام حق بگویید نتیجه بیش از بیست سال حمایت از خودروسازان و بازار انحصاری چه شد؟؟
پس به امید خشکیدن ریشه های ...مونتاژ کاران وابسته به خارج و چین ...
منتظرم ببینم وجود منتشر کردنشو داری یا نه جناب خبرگزاری
اما همچنان سوال می کنیم که اگر یک مورد در تاریخ وجود دارد بفرمایید که آیا صنعتی و تولیدی نابود شده و واردات جای آن را گرفته که مردم راضی باشند و کیفیت وقیمت بهتر شده باشد؟
آیا نساجی کشور افول داشت واردات چینی و.... با کیفیت و قیمت بهتر وارد شد؟!
بابا دولتی که نتونه از پس 2 خودرو ساز بر بیاد که دیگه دولت نیست مردم مسخره کردین
همین امثال شما باعث شدن قیمت خودروها به اینجا برسه. اگر یک مدت نخرید درست میشه.
ما باید سود وام های بانکی خودروسازها که معلوم نیست کجا خرجش کردن را بدهیم
..............
ما هم مثل شما انتقاد داریم به کیفیت، قیمت گذاری، تاخیر در تصمیم گیری، طولانی شدن این روند که مردم را ناراحت کرده و... به سیاست های اشتباه چند سال قبل، به خالی شدن نقدینگی از کارخانه های خودروسازی
به بی توجهی به تغییر فضای کسب وکار و سه برابر شدن هزینه تولید و 16 برابر شدن نیاز خودروساز به نقدینگی و...
ما هم انتقاد داریم امایک فرق با شما و سایر دوستان داریم اولا نظر همه را محترم می شماریم و منعکس می کنیم چون حق شماست که خودروساز و مدیران ومسوولان نظر شما را متوجه شوند و دوما راضی به تعطیل شدن خودروسازی و تحریم نیستیم زیرا در چنین شرایطی موجب لطمه خوردن به صنعت، 3 میلیون سهامدار، اشتغال وسیع خودرو وتعمیرگاه هاو... قطعه سازی ها و... می شود
وگرنه ما طرفداری نمی کنیم فقط می گوییم کارخانه و صنعت کشور نباید تعطیل شود ماهم می گوییم باید واردات ازاد باشدبا تعرفه مناسب که صنعت کشور لطمه نبیند
دلیلش هم این است که برادر گرامی جناب حق گو
بعد از این که صنعت نساجی و کفش و... لطمه خورد فقط جای آن را اجناس بنجل چینی گرفت و ما نفت فروختیم تا واردات کنیم
وقتی انبار غله ایران یعنی سیستان و بلوچستان از تولید سنتی خود فاصله گرفت وقتی صادرات 300 میلیون دلاری پنبه کشور به صفر رسید و ما وارد کننده پنبه و گندم و... شدیم کیفیت و قیمت بهتر نشد.
وقتی به جای برنج و چای شمال وارداتی مصرف کردیم بهتر نشد
شما یک مورد مثال بزنید که تولید داخلی از بین رفته باشد و تعطیل شده باشد و بهتر شده باشد.
ما می گوییم اگر خودروساز اشتباه کرده و سیاست های آن اشتباه بوده چرا حالا باید ما نیز اشتباه کنیم و به تعطیلی و تحریم آن رضایت بدهیم
اگر اشتباه می کنیم نظر بدهید تا ما قانع شویم چون وابستگی به خودروسازی نداریم تنها براساس تجربه و شاخص ها نظر می دهیم ...
به خدا ملت رو به مسخره گرفتند. چندین سال میگفتن که خودرو ملی همه ساخت داخله! حالا میگن که اینا ارز بری داره. دروغ تا چه حد.
بعد از اینهمه که مردم رو مسخره خودشون کردند این هم اعلام قیمتشون بود!!!
خدا کنه همشون ورشکست بشن تا اگه خودرویی هم می خریم ماشین باشه نه پراید چینی بی مصرف به ادعا که برسه می گن صد در صد داخلیه به فروش که می رسند میشه صد در صد وارداتی بعدش هم ثابت می شه همش چینی از اب در اومده اگه قراره ماشین خارجی سوار بشیم هیوندا یا فولکس سوار میشیم نه ...
ضرری که خودروهای مونتاژشده داخل به مردم ایران میزنه درمقایسه باخودروهای باکیفیت خارجی فقط در پول زیاد برای خرید کردن اونا نیست بلکه در افزایش هزینه مصرف بنزین وهزینه نگهداری وتعمییرات ودر آلودگی هوا وهزینه جهت درمان بیماریهای وابسته به آلودگی هوا که در اثر ناقص سوختن موتورهای بی کیفیت چینی وساخت داخل ایجاد میشه وده ها مورد مالی وجانی دیگه
اما واردات کالای خارجی هیچ اثری بر اقتصاد ما ندارد
اما تولید داخلی هر چه باشدکارگر و صنعتگر و مصرف کننده ایرانی سودمی برد و این پول دوباره به اقتصاد خود ما برمی گردد
ما از یک موضوع عمومی حرف می زنیم می گوییم اقتصاد و رشد جامعه بدون کار وتلاش نمی شود اشتباه است که فکر کنیم مانفت داریم پس مثل قطر و کویت با جمعیت آنها و درآمد زیاد نفت، نباید کار کنیم و همه باید خودرو ارزان و با کیفیت سوار شویم و پول داشته باشیم و خانه شخصی و خودروی شخصی داشته باشیم؟
مگر تا همین 30 سال قبل همه خودرو داشته اند؟ این همه کوچه ها و خیابان ها مملو از خودرو است آیابازهم کم است آیا باعث ایجاد رفاه شده آیا به زندگی بهتر منجر شده یا مشکل ساز بوده است؟ اگر تناسب بین تعداد خودرو، هزینه تولید و کار وتلاش ما و درآمدما برقرار شود بهتر است یا این که تصور کنیم همه چیز باید ارزان باشد و اگر ارزان نبود و قیمت ها متناسب با تورم بالارفت و... کارخانه تعطیل شود؟
ایا باید همه چیز ارزان باشد و دلار نفتی همیشه 1000 تومان باشد و اگر یک سال 2500 تومان شد باید فکر کنیم که خودروسازی و تولید و... تعطیل شوند؟
اینها طبیعت اقتصاد است و همیشه قرار نیست که این گونه باشد
بالاخره یک چند سالی با مشکلات مواجه خواهیم بود ولی باید با صبر ومدارا و کار و تلاش از آن عبور کنیم چاره ای هم نیست نیازی است که ما بگوییم این یک حقیقت است چه قبول کنیم چه نکنیم باید از این دوران گذر کنیم
باید با واقعیت ها بسازیم و سعی کنیم که اقتصاد را تقویت کنیم نباید با توهم و تخیل و تئوری توطئه خود را سرگرم کنیم
همه کشورهای پیشرفته روزهای سخت هم داشته اند وهمین حالا هم اروپا و آمریکا با بحران های مالی مواجه می شوند اما راهش این نیست که اگر اقتصاد به میل ما نبود به تعطیلی کارخانه و تولید کشور راضی شویم....
ماشین کارکرده بخرید اگه احتیاج دارید ولی دیگه ماشین صفر نخرید
................
اگه نمايندگيها با قيمتهاي جديد خودرو رو تحويل ندادن به چه شكلي برخورد و اقدام خواهد شد؟