در پی اعلام فرمول نهایی قیمتگذاری خودرو، قیمت جدید برخی محصولات سایپا با تجدید نظر در قیمت قبلی اعلام شده از سوی مرکز ملی رقابت، تعیین شد که بر این اساس، قیمت پراید ۱۴ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان و قیمت تیبا ۱۸ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان تعیین شده است.
خبراقتصادی: پس از برگزاری جلسات مکررخودروسازان با شورای رقابت و محاسبه قیمت ها بر اساس فرمول این شورا ، قیمت خودروهای پر تیراژ X100 و تیبا که از سوی گروه خودروسازی سایپا محاسبه و به شورای رقابت اعلام شده بود مورد تصویب این شورا قرار گرفت .
به گزارش سایپا نیوز، براساس این گزارش قیمت سایپا 131 SL مبلغ 14 میلیون و 474 هزار تومان و تیبا SX مبلغ 18 میلیون و 790 هزار تومان تعیین گردیده است که قیمت آپشن های درخواستی مشتریان جداگانه محاسبه و دریافت خواهد شد
این گزارش می افزاید مشتریانی که بعد از 17 بهمن ماه 91 اقدام به خرید و یا تحویل خودرو نموده اند ، خودرو آنها با قیمت جدید محاسبه و مابه التفاوت قیمتی آن به آنها مسترد خواهد شد .
با تعیین قیمت جدید محصولات سایپا، از این پس، این قیمتها ملاک فروش محصولات سایپا خواهد بود.
قیمت جدید سایپا 131 مدل SX بدون فرمان هیدرولیک و بدون کیسه هوا 14 میلیون و 474 هزار تومان تعیین شده است.
همچنین قیمت تیبا مدل SX با فرمان هیدرولیک و بدون کیسه هوا 18 میلیون و 790 هزار تومان تعیین شده است.
پس از تدوین دستورالعمل نهایی قیمتگذاری خودرو توسط شورای رقابت، هفته گذشته با مصوبه این شورا، قیمت جدید پراید 131 مدل SX با فرمان هیدرولیک و بدون کیسه هوا معادل 14 میلیون و 357 هزار تومان و تیبا با فرمان هیدرولیک و کیسه هوا 16 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شد.
برادر قرار بود شنبه قیمت 13.850.000 ثبت بشه ها ...؟؟؟!!
پس چرا در این کارخانه ها رو تخته نمی کنند و واردات خودرو رو آزاد و گمرکی رو صفر کنند تا هم مردم بتونند طعم صداقت و کیفیت سازندگان ماشین خارجی رو ببینند هم این همه تصادف و کشتار و آلودگی و هدر رفتن سرمایه رو با این محصولات نبینند
بنزینی که مناسب ماشین های خارجی باشد، قطعاتی که در تحریم مجبور هستیم به زحمت بخریم... همه این ها را حساب کنید و سرجمع آن را اعلام کنید که چقدر می شود ایا امکان پذیر است با این بودجه و درآمد کشور و پول مردم یا خیر؟
امسال گفته اند که اگر هدفمندی اجرا نشود مصرف بنزین و گازوئیل رشد می کند و باید 8 میلیارد دلار واردات سوخت داشته باشیم.
با این وضعیت چگونه می خواهیم خودرو وارد کنیم از کجا دلار و پول تامین می شود؟ نرخ ارز با چنین وارداتی چقدر خواهد شد؟
فرض کنیم که نظر جنابعالی اجرایی شود هزینه این سیاست و تخته کردن کارخانه های داخلی چه هزینه هایی خواهد داشت؟
هر کسی می تواند جواب دهد تا این موضوع برای همه ما روشن شود که این نظر برخی مخاطبان ما که واردات را بهتر از تولید داخلی می داند قابل اجرا هست یا خیر؟