:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
سرنوشت طلا به تصمیم بانك‌هاي مركزي گره خورده است

ادامه برنامه تسهيل مقداری از سوي فدرال رزرو نوسان اونس جهاني را مثبت کرد

برگزاري نشست‌هاي بانك مركزي اروپا و امريكا از جمله حوادث مهم تقويم اقتصادي اين هفته هستند. در حال حاضر وضعيت مستحكم و افزايشي قيمت‌ها با توجه به نشست‌هاي مهم و در نتيجه رفتار محتاطانه سرمايه‌گذاران تا حدودي ثابت باقي مانده است.
کد خبر: ۱۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۸

خبراقتصادی: بازار سكه داخلي در ادامه نوسانات هفته، روز سه‌شنبه را با كاهش اندك قيمت‌ها به پايان برد.به طوري كه نوسانات چند روز اخير بازارهاي جهاني عامل اصلي جهت‌گيري سكه داخلي بوده است روز گذشته هر سكه طرح امام با كاهش 10 هزار توماني به يك ميليون و 358 هزار تومان رسيد و نوسان‌هاي كاهشي اونس جهاني طي ديروز سكه نقدي را مجبور به بازگشت از مسير رفته كرد. اين ميان در بازار ارز، هر دلار محدوده 3565 دلار تا 3595 توماني را حفظ كرد تا در روزهاي مانده به انتخابات هيچ عقب‌نشيني از خود نشان نداده باشد. از اين رو وضعيت فعلي بازار ارز با عرضه و تقاضاهاي متعادل روزانه پيش مي‌رود.

همچنين كاهش قيمت سكه نقدي و ريزش اونس جهاني در ساعات معاملاتي، بازار آتي سكه را نيز با كاهش روبه‌رو كرد. به طوري كه سررسيدها در محدوده منفي يك درصدي پيگيري شدند و پيش‌بيني معامله‌گران از قيمت سكه تحويل تيرماه به يك ميليون و 445 هزار تومان رسيد

به گزارش خبرگزاري رويترز، طلا طي ساعات معاملاتي كاهش يك درصدي را ثبت كرد و با سقوط 14 دلار و 18 سنتي به 1469 دلار رسيد. اگرچه با شدت گرفتن انتظارات تورمي در كشور امريكا، اميدها به ادامه برنامه تسهيل مقداري از سوي فدرال رزرو بار ديگر جان گرفته است.

كارشناسان معتقدند تغيير جهت بازار بيشتر به معني اصلاح قيمت‌ها بوده است و براي تغيير روند بازار، آنچه طلا در حال حاضر نياز دارد دستيابي به قيمت‌هاي بالاتر از 1505 دلار است؛ در غير اين صورت با ديدن بهاي 1435 دلار در اونس، ريزش تا 1300 دلار دور از ذهن نيست.

در اين شرايط برگزاري نشست‌هاي بانك مركزي اروپا و امريكا از جمله حوادث مهم تقويم اقتصادي اين هفته هستند. در حال حاضر وضعيت مستحكم و افزايشي قيمت‌ها با توجه به نشست‌هاي مهم و در نتيجه رفتار محتاطانه سرمايه‌گذاران تا حدودي ثابت باقي مانده است. به اين ترتيب در پايان نشست دو روزه فدرال رزرو در روز چهارشنبه، وضعيت ادامه برنامه تسهيل مقداري مشخص خواهد شد.

برنامه‌هاي تسهيل مقداري نقش حمايتي براي بازار طلا دارند زيرا چاپ اسكناس منجر به افزايش تورم و تمايل بيشتر سرمايه‌گذاران به فلزات گران بها مي‌شود. شايان ذكر است در پايان ساعات معاملاتي ديروز بار ديگر اونس تغيير جهت داد و به مدار صعودي بازگشت




كارشناسان ماركت واچ معتقدند روز گذشته بازارهاي جهاني بازاري بدون روند بودند كه در آستانه انتشار اخبار مهم اقتصادي، اين وضعيت قابل پيش‌بيني بود. اما در ساعات پاياني معاملات با انتشار آمار اقتصادي امريكا مبني بر كاهش فعاليت توليدي موسسه ميشيگان اميدها با ادامه برنامه تسهيل مقداري بيشتر شد و به تبع آن اونس جهاني نوسان مثبت گرفت.

با اين حال معامله‌گران تا مشخص شدن شرايط با احتياط وارد بازار مي‌شوند