:
كمينه:۱۱.۵۱°
بیشینه:۱۱.۹۹°
به‌روز شده در: ۰۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
بازدهی و مصرف سوخت دیزل بهتر از بنزین سوز است

تولید آزمایشی سمند دیزلی در سال 91

نمونه‌ آزمايشي سواري ديزلي در خانواده محصولات سمند توليد و پس از توليد و تست نمونه آزمايشي، در خصوص زمان و نحوه‌ تجاري‌ سازي اين خودرو تصميم‌گيري خواهد شد....
کد خبر: ۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۱:۴۴



خبراقتصادی: مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید نمونه های آزمایشی سمند دیزلی در سال جاری خبرداد .     

به گزارش ایکو پرس ، مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب که نمونه‌ آزمايشي سواري ديزلي در خانواده محصولات سمند توليد خواهد شد، خاطرنشان كرد: پس از توليد و تست نمونه آزمايشي، در خصوص زمان و نحوه‌ تجاري‌ سازي اين خودرو تصميم‌گيري خواهد شد.

وی تصریح کرد : سواری ديزلي مزيت‌هاي بسياري نسبت به سواري بنزين‌سوز داردو مصرف سوخت خودرو ديزل كمتر از خودرو‌هاي بنزين‌سوز بوده و به همين دليل آلايندگي آن كمتر است. همچنين بازدهي سواري ديزلي حدود50 درصد بيشتر از سواري بنزين‌سوز است.





مهندس نجم الدین اظهارداشت : موتور دیزل ملی استاندارد یورو 5 را تامین می کند و خودرو های مجهز به این موتور از امکانات گوناگونی برخوردار خواهد بود .

وی تاکید کرد : سواري‌ ديزلي فاقد برخي قسمتهاي برقي خودروي بنزين‌سوز مانند كوئل و شمع است و به همين دليل هزينه‌ نگهداري اين خودروها نيز كمتر از سواري بنزين‌سوز است.

مهندس نجم الدین از ایجاد دانش فنی قطعات موتور دیزل ملی درشبکه تامین ایران خودرو خبرداد و گفت : با توجه به جدید بودن بسیاری از قطعات ، ایران خودرو قطعه سازان را درزمینه تولید آزاد گذاشته که بتوانند از سازندگان خارجی هم درساخت داخل استفاده کنند .

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود : در حال حاضر حدود50 درصد خودروهاي سواري در اروپا به صورت ديزلي توليد مي‌شوند.




نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
0
1
متاسفانه آن طور که خود ایران خودرو میگوید سوخت گازوییل ایران کیفیت مناسب ندارد و آلایندگی بالا دارد و در دراز مدت موتور و قطعات ماشین آسیب میبیند.و بیشتر جایگاه های سوخت درون شهری فاقد جایگاه گازوییل هستند و این خودرو علاوه بر اینها بر روی کاغذ و از نظر ادعای سازنده مناسب و بهینه است و کارایی بالا دارد و با احتمال بالا در عمل ممکن است که مناسب نباشد و صاحب اول و آخر آن خودت باشی.خصوصا اگر شرکت نفت همکاری نکند.تاریخ هم نشان داده که ایران سرعت عمل خوبی در کارهای بنیادی و زیرساختی ندارد و پروسه خیلی زمانبر است و شاید در سال 1404 به این جشم انداز دست پیدا کنیم.ولی من به عنوان مصرف کننده دوست دارم همین فردا تولید شود و از استفاده از این خودرو لذت ببریم و هوای پاک تری هم داشته باشیم.ولی قیمت های بالا و دروغ های مکرر خودروسازها مارو بی رمغ کرده و از طرف دیگر هزینه های بالای گمرک هم ما رو حسابی دپرس کرده.