:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:

۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط شبانان تولید می شود

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ۳۵ درصد صنایع دستی و ۲۰ درصد پروتئین کشور توسط چوپانان و گله داران تولید می شود.
کد خبر: ۹۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
اقتصادگردان_ سردار  سید ضیاء الدین حزنی  در اولین همایش شبانان و گله داران بیان کرد: شبانان و گله داران یک درصد جمعیت ایران هستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که ۲۰ درصد پروتئین کشور و ۳۵ درصد صنایع دستی توسط این یک درصد تولید می شود.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران با بیان اینکه چوپانان بهترین انسان ها هستند، گفت: این اقشار باید در طرح های مربوط به محرومیت زدایی گنجانده شود.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع از نظام جمهوری اسلامی است، گفت: باتوجه به محرومیت های کنونی٬ محرومیت زدایی را نیز در دستور کار داریم.

وی خواستار همکاری همه نهادها و دستگاه ها در رفع محرومیت زدایی شد و گفت: باید هر کس در هر پست و مقامی که مسئولیت دارد برای رفع محرومیت ها تلاش کند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: در حال حاضر در سطح کشور به خصوص استان های مرزی عقب ماندگی هایی داریم که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای رفع محرومیت است، گفت: چوپانان و گله داران از جمله افرادی هستند که در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بدون برگزاری جلسه و همایش به دستورات رهبری لبیک می گویند.

حزنی با اشاره به برگزاری همایش چوپانان و گله داران بیان کرد: این همایش تاکنون در استان های کرمان و ایلام برگزار شده و سومین همایش نیز در خراسان جنوبی برگزار شد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: این همایش در ۱۰ استان کشور برگزار خواهد شد.

منبع : مهر