:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

آغاز اجرای بزرگترین طرح ورزشی گردشگری کشور در شهرستان سامان

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی احداث بزرگترین طرح ورزشی گردشگری کشور در شهرستان سامان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
اقتصادگردان- شراره زارعان دوم مهر ماه در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با بهره‌برداری از بزرگترین طرح ورزشی گردشگری کشور در روستای شوراب کبیر شهرستان سامان، زمینه اشتغال مستقیم یک هزار و 400 نفر و اشتغال غیرمستقیم چهار هزار و 300 نفر فراهم خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح 10 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این طرح در زمینی به وسعت 256 هکتار احداث خواهد شد، تصریح کرد: وسعت فاز نخست این طرح 95 هکتار است.

وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی احداث طرح نیروگاه خورشیدی استان نیز خبر داد و گفت: این طرح با ظرفیت 10 مگاوات با مشارکت سرمایه‌گذاران آلمانی در همین روستا اجرایی می‌شود.

زارعان سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی طرح نیروگاه خورشیدی را به ترتیب 500 میلیارد ریال و 12 میلیون دلار گزارش کرد و گفت: این طرح در زمینی به وسعت 15 هکتار اجرا می‌شود و زمینه اشتغال 10 نفر را فراهم می‌کند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری در پایان از رونمایی سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان در هفته جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با رونمایی این سامانه روند صدور مجوزات سرمایه‌گذاری سریع‌تر خواهد شد.