:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
تصمیم جدید دولت فرانسه,ماليات ۷۵درصدی از شركت هايي كه بيش از يك ميليون يورو درآمد دارند

اولاند تاریخ ساز می‏شود

خبراقتصادی: با توجه به آنکه طرح پیشین فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه برای اعمال مالیات بر دارایی بالای یک میلیون یورو در سال با مخالفت شورای قانون اساسی فرانسه مواجه شددولت فرانسه در نظر دارد بر شرکت هایی که درآمد آنها بیشتر از یک میلیون یورو در سال است مالیات هفتاد و پنج درصدی وضع کند
کد خبر: ۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۱



شورای قانون اساسی فرانسه در حکمی در آخر ماه دسامبر مالیات هفتاد و پنج درصدی بر درآمدهای بالای یک میلیون یورو در سال را در مغایرت با قانون اساسی کشور تشخیص داد و اعلام کرد این مالیات نه بر اساس مجموع درآمد خانواده، بلکه بر اساس درآمد تک تک افراد خانواده تنظیم شده بود. بدین ترتیب که اگر یک زوج هر کدام در سال نهصد هزار یورو در آمد داشته باشند و در مجموع خانواده آن‌ها یک میلیون و هشتصد هزار یورو در آمد داشته باشند، از پرداخت مالیات هفتاد و پنج درصدی معافند. در حالی که اگر تنها یکی از آن‌ها بیش ازیک میلیون یورو در سال درآمد داشته باشد، خانواده آن‌ها مشمول چنین مالیاتی می‌شد. در نتیجه شورای قانون اساسی فرانسه این مالیات را ناعادلانه تشخیص داد و آن را غیرقانونی اعلام کرد. 
به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، با توجه به آنکه طرح پیشین فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه برای اعمال مالیات بر دارایی بالای یک میلیون یورو در سال با مخالفت شورای قانون اساسی فرانسه مواجه شد دولت این کشور اکنون در نظر دارد بر شرکت هایی که درآمد آنها بالای یک میلیون یورو در سال است مالیات هفتاد و پنج درصدی وضع کند.