:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت فیروزکوه

فیروزکوه حدود 2000 بافنده دارد

مصلحی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار فرشنامه گفت: در حوزه فرش حدود 2000بافنده نیمه وقت و تمام وقت در فیروزکوه بر اساس سفارشات دریافتی فعال هستند که تنها حدود 400 نفر از آنها تحت پوشش بیمه قرار دارند و ما در جلسات متعددی که با مسئولین امر برگزار شد، سعی در رفع مشکلات بیمه ای باقی بافندگان نیز داشته ایم.
کد خبر: ۹۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
اقتصادگردان_ وی افزود: در سال 94 حدود 208 پرونده داشتیم که وام هایی با بهره 4 درصد در اختیار بافندگان قرار گرفت.
امسال نیز با توجه به مذاکراتی که با اداره کار و تعاون و امور اجتماعی شهرستان انجام شد، بحث تسهیلات به واحدهای نیازمند در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم با پرداخت تسهیلات مقداری از مشکلات عزیزان مرتفع گردد.
ایشان در ادامه گفت: عمده بحثی که ما پیگیر آن هستیم، نزدیک نمودن زنجیره تولید، بافت و فروش است، تا تولید کننده اصلی نیز انتفاع کافی را داشته باشد. بافنده به دلیل مشکلات حین کار از جمله بیماری و غیره به حمایت بیشتری نیاز دارد. در شهرستان فیروزکوه عمده قالیبافان ما در سطح روستاها هستند و اکثر آنها با امکانات محدود، سرپرست خانوار نیز می باشند.
وی در ادامه گفت: دولت سعی دارد قالی بافان را ساماندهی کرده و تحت پوشش قرار دهد. هم اکنون دنبال سرمایه گذار هستیم تا بتوانیم در منطقه ای از شهرستان تولید متمرکز را نیز داشته باشیم.