:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
معاون صنایع دستی کرمان:

سیرجان با کمبود بافنده مواجه است

شهر سیرجان در حوزه صنایع دستی با توجه به فروش خوب گلیم، با کمبود بافنده مواجه است. سیرجان با کمبود بافنده مواجه استغلامرضا فرخی معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، در خصوص وضعیت فعلی صنایع دستی شهر سیرجان گفت: سیرجان یکی از قطب‌های صنایع دستی است و هم‌اکنون با کمبود بافنده مواجه است؛ یعنی تولیدات گلیم هرگز روی دست فروشگاه‌ها و هنرمندان نمی‌ماند.
کد خبر: ۹۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
اقتصادگردان_ وی افزود: هم‌اکنون که سیرجان از لحاظ صنایع دستی به ثبت جهانی رسیده، بدون شک شاهد توجه بیش از پیش گردشگران به این شهر و معرفی بیشتر آن در سطح جهان خواهیم بود.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بحث بیمه را مهم‌ترین دغدغه هنرمندان سیرجان دانست و اظهار کرد: امیدواریم که بتوانیم گامی در جهت حل مشکلات مرتبط با بحث بیمه هنرمندان سیرجان برداریم، زیرا بیمه یکی از مهم‌ترین مسائل کارگاه‌های صنعت‌گرا به حساب می‌آید.

یادآور می‌شود؛ شهر سیرجان در روز‌های اخیر به عنوان شهر صنایع دستی کشورمان به ثبت جهانی رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که با توجه به رابطه مستقیم گردشگری و صنایع دستی شاهد افزایش حجم گردشگران این شهر باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان