:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

معافیت مالیاتی برای تسعیر ارز صادراتی

سود تفاوت نرخ تسعیر ارز حاصل از صادرات از هرگونه مالیات معاف است.
کد خبر: ۹۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
اقتصادگردان_ به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، بنا بر اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، سود تفاوت نرخ تسعیر ارز حاصل از صادرات از ابتدای سال 96 از هرگونه مالیات معاف است.

بر اساس این گزارش، پیش از این اخذ مالیات از سود حاصل از تسعیر ارز به یکی از دغدغه های فعالان حوزه تجارت فرش دستباف ایران تبدیل شده بود و رفع این دغدغه در دستور کار مرکز ملی فرش ایران قرار داشت.

این موضوع در مکاتبات و رایزنی های متعددی از سوی این مرکز و وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز با همراهی اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف ایران دنبال شد و در آخرین اقدام، وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت به پیشنهاد مرکز ملی فرش ایران در نامه ای به وزیر وقت اقتصاد و دارایی خواستار حذف مالیات یادشده شد.

اکنون در پاسخ به این پیگیری ها، سیدکامل تقوی نژاد (رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور) در نامه ای با استناد به بند (ب) ماده 45 احکام مالیاتی قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور که طی بخشنامه شماره 17/96/200 مورخ 13/2/96 ابلاغ شده تصریح کرده است: سود تفاوت نرخ تسعیر ارز حاصل از صادرات از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون اخیر الذکر (1/1/96) از هرگونه مالیات معاف می باشد.