:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
رئیس اداره فرش استان زنجان:

فرش دستباف«بیدگینه»زنجان شناسنامه دار شد

رئیس اداره فرش استان زنجان از شناسنامه دار شدن فرش دستباف «بیدگینه» در استان زنجان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
اقتصادگردان_ محسن جعفری  افزود: در استان زنجان ۵۰۰ بافنده فرش دستباف بیدگینه در استان زنجان فعالیت می کنند و بیش از دو هزار متر مربع فرش بیدگینه  بافته می شود و بیش از ۵۰ درصد صادر می شود. 

رئیس اداره فرش استان زنجان از شناسنامه دار شدن فرش دستباف  بیدگینه در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: محل تولید ،نام  فرش و موادی که در فرش  استفاده می شود، تولید کننده فرش و جنس تار و پود  در شناسنامه درج می شود و در صادرات فرش موثر است. 

رئیس اداره فرش  سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فرش استان زنجان به کشورهای خلیج‌فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان، ایتالیا  و آمریکا صادر می شود و کیفیت فرش دستباف استان بسیار خوب است.

جعفری  تاکید کرد: طی سال ۹۶ برنامه های خوبی برای توسعه صادرات فرش استان زنجان در دستور کار است و در این میان صادرات فرش زنجان توسعه خوبی خواهد داشت  و از سال گذشته خنده به تارو پود فرش استان زنجان نشسته است.

وی گفت: خوشبختانه طی دولت تدبیر و امید صادرات فرش زنجان رو به رشد است و حمایت لازم را از فرش بافان دارد.

رئیس اداره فرش  سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یاد آورشد: کیفیت فرش دستباف استان زنجان بسیار ارزشمند است و طبیعی بودن مواد اولیه فرش زنجان شامل پشم و ابریشم و رنگ باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود.

جعفری  به بیمه قالیبافان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در استان زنجان ۸ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه قالی بافی هستند و دو هزار و ۲۰۰ نفر هم بیمه صنایع دستی هستند. 

منبع: مهر