:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
ساسان معدل مدیر عامل پرداخت نوین:

پرداخت نوین امکان بازپرداخت مالیات مسافران ترکیه از طریق کارت های اقتصاد نوین را فراهم کرد

طبق توافق بامرجع مالیاتی کشور ترکیه قرار است مالیات بر ارزش افزوده هايي که در خرید از ترکیه دریافت می شود در داخل ایران به صورت ریال و فعلا از طریق کارت بانکی اقتصاد نوین به مشتریان بانک برگردانده شود اما در مراحل بعد می توان از طریق کارت های بانک های دیگر کشور مبلغ بازپرداخت مالیات ترکیه را به صورت ریال به حساب مشتریان و مسافران ایرانی که از ترکیه خرید کرده اند، واریز کرد
کد خبر: ۹۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
اقتصاد گردان - مدیر عامل پرداخت نوین گفت:طبق توافق بامرجع مالیاتی کشور ترکیه قرار است مالیات بر ارزش افزوده هايي که در خرید دریافت می شود در زمان خروج از طریق کارت بانکی اقتصاد نوین به مشتریان بانک برگردانده شود.


 ساسان معدل با اشاره به این که این توافق تا 2 هفته دیگر عملیاتی می شود ، گفت: این روش در حال حاضر فقط برای مشتریان بانک اقتصاد نوین کاربرد دارد که باید دید بر اساس استقبال ایا با بانک های دیگر هم می شود تعاملی در این زمینه صورت گیرد يا خير؟
وی تصریح کرد:رقابت در صنعت پرداخت دیگر رقابت عادی نیست و رقابت لحظه ای شده است در همین راستا پرداخت نوین قصد دارد با تلاش و ایده های نوین جایگاه خود را در بازارپرداخت پیدا کند.
معدل اضافه کرد:در حال حاضربه دنبال ایجاد زنجيره شرکت هایی که مکمل خدمات یکدیگر هستند نظير نوین تل، نوین تک و صدر آوین می باشیم تا شرکت را به سمت کسب و کارهای جداگانه سوق دهیم.
وی با اشاره به این که در بخش پایانه های فروش تغییرات جدی انجام و محصولات جدیدی اضافه شده که تا 2 هفته دیگر قابل عرضه در بازار می باشد، تاكيد كرد: :نوین تل نیز حاصل مشارکت شرکت با اپراتورهای مجازی می باشد که اميدواريم این تلفیق تا 2 ماه آینده اجرایی شود.
مدیر عامل پرداخت نوین خاطرنشان كرد: همچنین صدر آوین یک صندوق جسورانه است كه تکمیل کننده خدمات نوین تک می باشد.وی با اشاره به این که این شرکت ها در کنار پرداخت نوین تحت عنوان خانواده نوین نام گرفته اند، افزود: :در حال حاضر تعداد 150 هزار دستگاه پوز داریم و تا پایان سال افزایش 150 هزار دستگاه ديگر را در برنامه داریم.
وی در پایان اظهارداشت: به طور جدی به دنبال توسعه کارت های بین المللی هستیم اما ابتد باید موانع و محدودیت های فانونی آن را برطرف کنیم.




پرداخت نوین قصد دارد جایگاه خود را دوباره در بازار صنعت پرداخت پیدا کند

ساسان معدل مدیرعامل پرداخت نوین آرین در نشست خبری که امروز ۲۹ مردادماه با اصحاب رسانه داشت، گفت: «پرداخت نوین با تلاش فراوان و ایده‌های جدید قصد دارد جایگاه خود را دوباره در بازار صنعت پرداخت پیدا کند.»

او ادامه داد: «رقابت در صنعت پرداخت دیگر رقابت عادی نیست و رقابت لحظه‌به‌لحظه است و کارها هم شبیه هم شده است و بدون داشتن یک تمایز نمی‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ در همین راستا کارهای جدیدی در چند ماه گذشته توسط پرداخت نوین شروع شده است و در همین راستا این شرکت مفهوم «خانواده نوین» را دنبال می‌کند که در حال حاضر «نوین‌تل»، «نوین‌تک»، «پرداخت نوین» و «صدر آوین» اعضای این خانواده هستند که گسترش هم پیدا می‌کنند.»

معدل ضمن بیان این مطلب که تغییرات جدی در ساختار شرکت پرداخت نوین ایجاد شده است، گفت: «پرداخت نوین جزو معدود شرکت‌هایی است که لاین خودپرداز دارد و با توجه به پیشینه فعالیت بنده در شرکت ایران نارا و محمدرضا محمودیان عضو هیئت‌مدیره پرداخت نوین در بانک صادرات، پرداخت نوین فعالیت جدی در این حوزه خواهد داشت.»

مدیرعامل پرداخت نوین آرین همچنین گفت: «امیدواریم در دور جدید بانک مرکزی یک شیر مرد پیدا شود که این قورباغه زشت صنعت پرداخت را بخورد و مسئله کارمزد را به‌طور اساسی حل کند و صنعت پرداخت را نجات دهد چراکه دیگر تحمل این فشار توسط بازیگران صنعت قابل‌تحمل نیست.»

او درباره دستگاه‌‌های کارت‌خوان موبایلی پرداخت نوین گفت: «کارت‌خوان موبایلی پرداخت نوین ظرف یک ماه آینده ارائه می‌شود. همچنین طی دو هفته آینده پرداخت درون برنامه‌ای پرداخت نوین نیز رونمایی می‌شود و علاوه بر این روی NFC هم کارهایی در حال انجام است که به‌زودی جزئیات بیشتری ارائه می‌کنیم.»

او ادامه داد: «علاوه بر همه این‌ها درحال‌توسعه یک پلتفرم جهت ارائه سرویس پنجم روی کارت‌خوان‌های فعلی‌مان هستیم که سرویس‌های ارزش‌افزوده بر حسب نیاز مشتری به سرعت روی دستگاه کارت‌خوان آن مشتری پیاده‌سازی، ارائه و فعال شود.»

معدل افزود: «در خصوص لاین کارت‌خوان در پرداخت نوین هم باید بگویم که تا پایان سال افزایش ۱۵۰ هزار دستگاه کارت‌خوان را خواهیم داشت؛ همچنین روی PC POS نیز فعالیت‌های جدی انجام داده‌ایم و به محصولی رسیده‌ایم که ظرف کمتر از یک ساعت به هر نرم‌افزار فروشگاهی قابل اتصال است.»


مدیرعامل شرکت پرداخت نوین با اشاره به تغییرات ساختاری در مجموعه پرداخت نوین ،گفت: شرکت پرداخت نوین راه جدیدی را با عنوان طلوع نوین آغاز کرده است.

 ساسان معدل درجمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه  پرداخت نوین جزو اولین PSP های کشور به شمار می آید  اما در حال حاضر در جایگاه واقعی خود قرار ندارد وامیدواریم باتغییر ساختاری که در مجموعه پرداخت نوین صورت گرفته است، بتوانیم شرکت را به جایگاه واقعی خود برسانیم.
مدیرعامل شرکت پرداخت نوین  با بیان اینکه در حال حاضر پرداخت نوین راه جدیدی را با عنوان «طلوع نوین» آغاز کرده است. افزود: شرکت پرداخت نوین  مجموعه‌ای از شرکت‌های مختلف را کنار خود آورده و یک هلدینگ تشکیل داده است که نام آن را خانواده نوین گذاشته‌ایم تا بتوانیم نقاط مختلف این کسب و کار را پوشش دهیم.
به گفته وی  یکی از شرکت‌های این هلدینگ شتاب دهنده نوین تک است که یک شتاب‌دهنده تخصصی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های فین تک، اینترنت اشیا و تجارت الکترونیک است و هدف آن کمک به رشد استارتاپ‌ها خلق ارزش‌های جدید است.
معدل به تشریح برنامه های این شرکت پرداخت و اظهارداشت: با مشارکتی که بین شرکت پرداخت نوین و یکی از کنسرسیوم‌های MVNO به نام "نوین تل" شکل گرفته است در نظر داریم  در حوزه MVNO سیم‌کارت هایی را  به بازار عرضه کنیم.
وی از ویژگی های این محصول جدید را  سیم کارت هایی  با تلفیقی از پرداخت و ارتباطات راه دور عنوان کرد.
معدل افزود: براساس پیش بینی های شرکت مقرر بود این سیم کارت ها ظرف دو الی سه ماه آینده به بازار عرضه شود اما با توجه به تشریفات اداری و بوروکراسی عرضه آن طولاتی تر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت پرداخت نوین به محصول دیگر این شرکت اشاره کرد و گفت: مجموعه دیگری را تحت عنوان "نوین‌تک" شکل داده‌ایم. این مجموعه یک شتاب دهنده است که توجه ما در این شتاب دهنده به بخش فین‌تک و اینترنت اشیا معطوف خواهد بود.
وی با بیان اینکه مجموعه پرداخت نوین یک صندوق جسورانه را هم تحت عنوان "صدرآوین" ایجاد کرده است، گفت: با همکاری شرکت تامین سرمایه نوین اقدام به ایجاد صندوق صدر آوین کرده ایم تا بتوانیم سرمایه گذاری های بزرگی که ریسک بالاتری دارد را از طریق این صندوق حمایت کنیم.
معدل ادامه داد : با توجه به اینکه ایجاد صندوق های جسورانه نیاز به دریافت مجوز از فرابورس را دارد ، مجوزهای مورد نیاز را از این سازمان دریافت و در مراحل ثبت صندوف صدر آوین هستیم . براساس پیش بینی های صورت گرفته تا چند ماه آینده این صندوق فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت پرداخت نوین در مورد بازگشت مالیات بر ارزش افزوده مسافرین ترکیه که در آن کشور خرید کرده اند نیز گفت: براساس توافق صورت گرفته با مرجع مالیاتی ترکیه، مسافرانی که در سفر به این کشور اقدام به خرید کرده اند و مالیات برارزش افزوده از آنها کسر شده است می توانند از هفته آینده از طریق کارت بانک اقتصاد نوین مبلغ کسر شده را دریافت کنند.



طلوع نوین از افق پرداخت نوین آرین

در حال حاضر پرداخت نوین راه جدیدی را با عنوان «طلوع نوین» آغاز کرده است. ما مجموعه‌ای از شرکت‌های مختلف را در کنار خودمان داریم که این شرکت‌ها یک هلدینگ را تشکیل می‌دهند که نام آن را خانواده نوین گذاشته‌ایم تا بتوانیم نقاط مختلف این کسب و کار را پوشش دهیم.

در حال حاضر مشارکتی بین ما و یکی از کنسرسیوم‌های MVNO به نام "نوین تل" شکل گرفته است و پرداخت نوین به احتمال زیاد ظرف ۲ الی ۳ ماه آینده در حوزه MVNO اقدام به عرضه سیم‌کارت به بازار می‌نماید. سیم‌کارتی که هم ویژگی‌های خاصی دارد و هم مخاطب خاصی دارد. تلفیقی از ارتباطات راه دور (Telecomunication) و پرداخت؛ همچنین مجموعه دیگری را تحت عنوان "نوین‌تک" شکل داده‌ایم. این مجموعه یک accelerator (شتاب دهنده) است که توجه ما در این شتاب دهنده به بخش فین‌تک و اینترنت اشیا معطوف خواهد بود.

در این راستا مجموعه پرداخت نوین یک صندوق جسورانه را هم تحت عنوان "صدرآوین" ایجاد کرده است. اگر بیزینس‌های (business) بزرگ‌تری باشند که نیاز به سرمایه‌گذاری و business plan داشته باشند ما از طریق صدرآوین آن‌ها را حمایت خواهیم کرد.

در کنار تمام مواردی که ذکر شد، پرداخت نوین کارهای جدیدی را انجام داده است و در نمایشگاه الکامپ ما MPOS خود را رونمایی کردیم. همچنین سرویس جدیدی را بنام «سرویس پنجم» به کارتخوان‌هایمان اضافه کرده‌ایم. سرویس پنجم، در واقع سرویسی است که در کنار چهار عمل اصلی که بر روی همه دستگاه‌های کارتخوان فعال است انجام می‌شود. ما متناسب با نیاز مشتری و اعلام درخواست او سرویس پنجم را برایش اضافه می‌کنیم. سرویس پنجم آیتم‌های مختلفی از قبیل پرداخت شناسه‌دار، تسهیم، کارت بیمه با روش‌های مختلف و می‌تواند باشد.

اپلیکیشن موبایلی را نیز در نمایشگاه الکامپ رونمایی کردیم که در حال حاضر مراحل نهایی و تست این اپ در حال انجام است. یک اپلیکیشن پرداخت خاص که از دو هفته آینده لانچ می‌شود و قابل استفاده است.

شرکت شاپرک هر ماه اقدام به انتشار گزارشی از عملکرد شرکت‌های پرداخت الکترونیک می‌کند که به نظر چراغ راهی برای شرکت‌های پرداخت الکترونیک است که از عملکرد خود و رقبا آگاه شوند اما معیار سنجش شرکت‌ها به‌صورت کمی است و این کمی بودن باعث رقابت‌های ناسالم بین شرکت‌های PSP شده است، این مورد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

هیچ کاری بدون نقاط قوت و ضعف نمی‌شود. طبیعتاً فضای رقابت ناسالم بین PSP ها وجود دارد و این اعداد و معیارهای کمی هم این فضا را تشدید کرده است. اما به نظر من وجود این گزارش و بولتن بهتر از نبودنش است. البته ناگفته نماند شرکت شاپرک هم طی جلساتی که با مدیران PSP ها در این داشته به این ضرورت رسیده است که معیارهای کیفی‌تری را در سنجش‌های خود لحاظ کند. احساس من این است که شاپرک هم به نیت بهبود این مسیر در حال حرکت به سمت معیارهای کیفی است.

متأسفانه در بیزینس کنونی ما رقابت مرگ‌آور شده است و اخلاق جایگاه خود را ندارد و رقابت سالم نیست. ما از ابتدا، با استراتژی و رویکردی که برای پرداخت نوین تعریف کرده‌ایم وارد چرخه رقابت اینچنینی نخواهیم شد. ما بنا را بر این نهاده‌ایم که سرویس متمایز و مخاطب متمایز داشته باشیم و تلاش می‌کنیم تا با تکمیل کردن پازل سرویس‌هایمان به نقطه‌ای برسیم که به‌جای اینکه دست به حربه‌های نامناسب در این رقابت بزنیم مسیری را برای خودمان باز کنیم که کسب و کارمان توسعه بیشتری یابد.