:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴

«گالری ملی صنایع‌دستی» برای اولین بار در سعد آباد افتتاح می شود

گالری ملی صنایع‌دستی با «نمایشگاه حصیر کاروان پیوند»، با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، مدیران‌کل این معاونت و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به این حوزه، دوشنبه 16 مرداد 96 ساعت 17، در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳








اقتصادگردان_ به‌گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، به‌منظور ایجاد فرصت‌های بیشتر برای معرفی آثار ارزنده صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف، با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، فضایی مناسب در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد برای این موضوع درنظر گرفته شد که پس از آماده‌سازی، به‌عنوان «گالری ملی صنایع‌دستی» برای نمایش و عرضه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایرانی افتتاح می‌شود.
هم‌زمان با این افتتاحیه و با توجه به نام‌گذاری سال 96 به «سال حصیر» ازسوی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و اجرایی شدن طرح کاروان پیوند صنایع‌‎دستی در حمایت از تولید‌کنندگان حصیر، اولین نمایشگاه گالری ملی صنایع‌دستی به معرفی محصولات حصیری هشت استان شاخص در زمینه حصیر اختصاص داده شد.
استان‌های بوشهر، خراسان‌جنوبی، خوزستان، کرمان، گیلان، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و یزد در این طرح به‌عنوان استان‌های شاخص درنظر گرفته شده‌‌اند و عکس‌هایی منحصربه‌فرد مربوط به حصیربافی و هنرمندان حصیرباف این استان‌ها نیز به‌نمایش گذاشته خواهد شد.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از 17 تا 25 مرداد 96 از ساعت 10 تا 18 به مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد ‌واقع در تجریش، میدان دربند مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر به‌شماره‌تلفن 61063341 تماس بگیرند.