:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
یک صادر کننده نمونه حوزه صنایع دستی کشور:

ارزآوری، مزیت انکار ناپذیر صنایع‌دستی در چرخه تجارت

یک صادر کننده نمونه حوزه صنایع دستی کشور قدرت ارزآوری صنایع‌دستی در چرخه اقتصاد و تجارت را بسیار پر اهمیت دانست و گفت: ایران در حوزه صنعت هنرهای دستی از ظرفیت های بی شماری برخوردار است.
کد خبر: ۹۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵









 اقتصادگردان_ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی سنگسر یزدی در برنامه «راه ابریشم» رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر سه کشور چین، ایران و هندوستان حرف اصلی را در حوزه صنایع دستی دنیا می زنند.
وی همچنین با بیان اینکه ایران به لحاظ تنوع صنایع دستی حرف زیادی برای گفتن در جهان دارد، اظهار داشت : برنامه ریزی ها و حمایت ها در کشور با به نحوی باشد که از این ظرفیت بی بدیل به نفع رشد اقتصادی، رشد ضریب اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق صادرات، ارزآوری و دیگر متغییر ها و مولفه های ضروری اقتصادی بهره برداری شود.
این صادرکننده نمونه کشور ارزآوری صنایع‌دستی در چرخه اقتصاد و تجارت را بسیار حائز اهمیت قلمداد کرد و گفت: موفقیت بیشتر در این حوزه مستلزم نوآوری و خلاقیت است.
وی در ادامه به نقش صنایع دستی در توسعه صادرات غیر نفتی اشاره کرد و افزود: توسعه صادرات امروز در کشور یک ضرورت انکار ناپذیر است.
یزدی تصریح کرد: تکیه بر صادرات غیرنفتی از جمله راه های کاهش وابستگی به نفت در اقتصاد ایران و حرکت به سمت اقتصاد چند محصولی است.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد تمرکز بر صنایع دستی رااز جمله اولویت های تشویق صادرات غیرنفتی برشمرد و گفت: صنایع دستی در ایجاد اشتغال، افزایش تولید ناخالص ملی، افزایش درآمدهای ارزی و حفظ هویت فرهنگی کشور بسیار نقش آفرین است.
این صادر کننده برتر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: راز موفقیت در هر کاری به ویژه صادرات تلاش و پشتکار، خلاقیت و نوآوری است.
وی با بیان اینکه تجارت در هر زمینه ای نیازمند علم، آگاهی و برنامه ریزی دقیق است، اظهارداشت: حضور موفق و ماندگار در بازارهای هدف صادراتی مستلزم بازاریابی ژرفنگرانه است.
یزدی با اشاره به این جمله که صادرکنندگان در شناسایی بهتر بازارهای هدف باید اطلاعات جامع و صحیحی در اختیار داشته باشند، یادآورشد: برای دستیابی به این اطلاعات نقش سازمان توسعه تجارت، رایزن های بازرگانی و فرهنگی، سفارتخانه ها و همینطور شرکت در نمایشگاه های خارجی و غیره بسیار حائز اهمیت است.