:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵

مدیر کارخانه متخلف در یزد به 12 سال زندان محکوم شد

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد اعلام کرد: به دنبال بازرسی‌های صورت گرفته و اعلام جرم از سوی اداره حقوقی اداره کل استاندارد استان، مدیر متخلف یک کارخانه به دلیل نقض قوانین و مقررات استاندارد به 12 سال زندان محکوم شد .
کد خبر: ۹۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- «محمد حسین ماجدی اردکانی» افزود: مدیر عامل کارخانه مذکور به دلیل جعل علامت استاندارد ایران، استفاده از سند مجعول و فک پلمپ استاندارد، پس از گردش کار و صدور حکم از سوی رییس یکی از شعبات دادگاه کیفری دو شهرستان مهریز متهم شناخته شده است و می‌بایست 12 سال حبس تعزیری را تحمل کند.

وی با اظهار تاسف از بروز و حدوث این گونه شرایط در استان دارالعلم و دارالعباده یزد، ادامه داد: دادگاه مذکور با استناد به مواد 525 و 543 از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، نامبرده را از جهت هر یک از بزه های جعل و استفاده از سند مجعول به تحمل 10 سال حبس تعزیری و از جهت دیگر بزه انتسابی دایر بر فک پلمپ نیز به دو سال حبس تعزیری محکوم کرده است .

این مقام مسئول تصریح کرد: پیش از این و در سال جاری، مدیر عامل یک واحد تولیدی دیگر بنا به حکم مراجع قضایی در شهرستان میبد به حبس تعزیری محکوم شده بود.

ماجدی اردکانی در پایان گفت: قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن‌ماه 1371و دیگر قوانین، ضوابط و دستورالعمل‌های مرتبط با استاندارد به راحتی می‌تواند در اختیار استفاده‌کنندگان اعم از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قرار گرفته و توجه به مواد 9 تا 13 قانون مذکور برای هر ایرانی امری ضروری است .