:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
مدیر عامل و سهامدار شرکت زرین ترنج مهرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادگردان گفت:

عدم رونق بازار فرش، زنگ خطریست برای متولیان این صنعت

مجتبی مستوفی نژاد مدیر عامل و سهامدار شرکت زرین مهرو در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از راهکارهایی که می تواند به پیشرفت و رشد اقتصاد کشور بی انجامد، رونق و تولید در صنعت فرش دستباف می باشد.
کد خبر: ۹۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳







اقتصادگردان_ مجتبی مستوفی نژاد از سال 1377در بخش صادرات فرش دستباف فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1378 به عنوان صادر کننده برتر در استان قم انتخاب شد و در سال 2005 با ثبت شرکت در دبی فعالیت خود را ادامه داد و در سال 1390 نیز شرکت زرین ترنج مهرو را به ثبت رساند. این شرکت در چهار سال متوالی، از سال 1391 تا 1394 به عنوان صادرکننده نمونه استان قم انتخاب شد. 
مستوفی نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادگردان، فرش را به عنوان هنر و صنعتی با پیشینه و پشتوانه ای فرهنگی دانست و گفت:فرش دستباف به عنوان یک صنعت نقش مهمی در اقتصاد و معیشت قشر کم درآمد و روستایی کشور دارد که رونق آن امید به زندگی و رضایت را برای ایشان دارد و رکود آن نیز به طبع، تاثیر عکس دارد لذا با توجه به این امر که ارتزاق و امرار معاش قشر کثیری از هموطنانمان به صورت مستقیم و غیر مستقیم به فرش دستباف بستگی دارد و  با توجه به جایگاه ویژه فرش در صادرات غیر نفتی، از دست رفتن رونق بازار فرش، زنگ خطری برای متولیان این صنعت است.
ایشان در ادامه افزود: فرش دستباف ایرانی، از جمله میراث فرهنگی ماست و از گذشته تا کنون نماد و سمبل فرهنگ و تمدن ایران بوده است که مجموعه ای از آداب و رسوم و سنن ما را نیز در بر دارد و همیشه زیبایی و ظرافت آن حیرت و تحسین جهانیان را برانگیخته است.
مدیر عامل و سهامدار شرکت زرین ترنج در مورد موانع و مشکلات در حوزه هنر و صنعت فرش، اظهار داشت: تحریم و تورمی که بر اثر آن، بر اقتصاد کشور تحمیل شد، مسبب افزایش قیمت تمام شدهء تولید فرش گردید و این افزایش قیمت تاثیر بسزایی بر فروش و صادرات فرش دستباف داشت و در همین اوضاع کشورهای رقیب و فعال در حوزهء فرش دستباف توانستند بازارهای جهانی را از آن خود نمایند و در میادین بین المللی از ما سبقت بگیرند.
مجتبی مستوفی نژاد در ادامه افزود: تحریم و عدم حضور فرش دستباف ایرانی در صحنه رقابت های جهانی، فراموشی و عدم آشنایی جهانیان را در مورد فرش ایرانی به همراه داشته است، اینک که تحریم ها برداشته شده اند، به تبلیغات گسترده نیازداریم تا فرش ایران را به دنیا بشناسانیم و دوباره جایگاه رفیع آن را در بازارهای جهانی به دست آوریم که این امر مساعدت و همیاری دولت محترم را طلب می کند.
وی در ادامه گفت: دولت می تواند با ارائه تسهیلات و وامهایی با بازپرداخت بلند مدت به بخش تولید و صادرات فرش دستباف، نقشی مفید در چرخه تولید، فروش و صادرات آن ایفا کند و در توفیق و ارتقا جایگاه فرش ایرانی در عرصهء ملی و جهانی لطف خویش را بیش از پیش براین هنر و صنعت ملی ارزانی دارد.
وی در پایان با آرزوی رونق در چرخه تولید و عرضهء فرش دستباف ایرانی و مرتفع گشتن مشکلات فعالین این حوزه به گفتگو با خبرنگار ما خاتمه داد.