:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۷.۷۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸

«کاروان پیوند صنایع دستی»طرحی برای مبارزه با قاچاق محصولات خارجی است

تهران - ایرنا - معاون صنایع دستی کشور گفت: «کاروان پیوند صنایع دستی» طرحی برای کمک به خرید محصولات ایرانی و مبارزه با قاچاق صنایع دستی بی کیفیت خارجی است.
کد خبر: ۹۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰








اقتصادگردان_ به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، بهمن نامور مطلق روز دوشنبه در مراسم استقبال از اولین «کاروان پیوند صنایع دستی» در جمع خبرنگاران گفت: انجام این طرح، آرزوی ما بود.
وی افزود: برخی از مناطق تولید ما در رشته ها و محصولات خاصی که در مناطق آب و هوایی گرم هستند در فصل تابستان به دلیل گرما، گردشگر زیادی ندارند و از این روی فروش محصولاتشان با افت مواجه می شود.
معاون صنایع دستی کشور ادامه داد: تعدادی از فعالان در میناب، بافق، کهنوج، شهداد و .. صنایع حصیری تولید می کنند که تابستان روی دستشان می ماند و طرح پیوند با کمک حامیان مالی با انتقال این محصولات به سایر مناطق کشور شرایط را برای فروش آنها مهیا خواهد کرد.
نامور گفت: این کاروان با محصولات حصیر شروع شده، با محصولات دیگری چون حوله و سایر حوزه ها در همه فصول ادامه پیدا خواهد کرد.
وی افزود: ما اینها را به صورت تضمینی خریداری می کنیم و پس از آن در محل های فروش توزیع می کنیم؛ البته در قدم اول ما کمک می کنیم اما در ادامه باید بخش خصوصی خود سرمایه گذاری کند و به سود برسد.
نامور تاکید کرد: امیدواریم با طرح هایی از این شکل، بدون صرف هزینه های زیاد، بتوانیم مشکلات معیشت کارگران و هنرمندان این زمینه را رفع کنیم و برای مثال دیگر در فصل تابستان، کلاه ها و سایل دیگر مصرفی را که در گیلان، مازندران و گلستان به صورت قاچاق از چین یا کشورهای دیگر تهیه می شود را نداشته باشیم.

**طرح پیوند، حلقه وصل بین تولید کنندگان و بازار
مدیرعامل شرکت حامیان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانیان «حامی مالی این پروژه» نیز گفت: این طرح به تنهایی یک محرک بسیار قوی برای تولید صنایع دستی بویژه در مناطق محروم است و شرکت ما هم تلاش می کند تا حلقه بین تولید کننده و بازار باشد.
امیر مهدی طاهری فر افزود: همه تمهیدات لازم از جمله ابزارهای فروشگاهی و نمایشگاهی، بازار آنلاین و .. را به کار گرفته ایم تا بتوانیم نقش موثری در این حوزه داشته باشیم و به تثبیت و پایداری این طرح کمک کنیم؛ طرحی که منافعش برای همه کشور خواهد بود.