:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲

کالاهای صنایع‌دستی خراسان جنوبی برندسازی و بسته بندی نمی‌شوند

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی گفت: یکی از مشکلات صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی، انجام نشدن برندسازی و بسته‌بندی این کالاها در راستای کمک به زیرساخت‌های صادراتی است.
کد خبر: ۹۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲






اقتصادگردان_ به گزارش ایسنا، عالیه خورشیدزاده، در نشست بانوان برگزیده استان با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، اظهار کرد: بانوان کارآفرین در بخش خصوصی و تعاونی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.


وی افزود: در راستای حل این مسئله پیشنهاد می‌شود باتوجه به اینکه خراسان‌جنوبی جزء استان‌های محروم کشور است،  اعتبار به صورت کمک بلاعوض به این بخش اختصاص یابد.


نماینده کمیسیون‌های بانوان، فرش و صنایع‌دستی، توسعه و تجارت و صادرات محصولات غیرنفتی خراسان‌جنوبی در اتاق ایران بیان کرد: اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده برای کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی نیز یکی از مشکلات این بخش است که این امر باعث افزایش هشت درصد قیمت تولیدات صنایع دستی شده و باتوجه به تأثیر مستقیم افزایش قیمت بر میزان فروش و درآمد هنرمندان، این امر به ضرر توسعه کارگاه‌های صنایع دستی است.


خورشیدزاده اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی بازارچه دائمی محصولات صنایع‌دستی در استان، اتحادیه در نظر دارد همراه  با فروش محصولات صنایع‌دستی اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی کند.


وی، خواستار تخصیص کمک بلاعوض از حوزه معاونت ریاست‌جمهوری برای گسترش فعالیت‌های اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی استان شد و ادامه داد: با توجه به ضرورت حضور صنعت‌گران فعال استان ها در نمایشگاه های خارجی و و زمینه‌سازی برای صادرات و فروش خارج از کشور، ارائه تسهیلات و یارانه‌های دولتی در این زمینه بیشتر احساس می‌شود.

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی یادآور شد: باتوجه به اهمیت ویژه این‌گونه نمایشگاه‌ها به لحاظ بازاریابی و الگوپذیری پیشنهاد می‌شود به این صنعت‌گران یارانه مناسب داده شود تا بتوانند در این نمایشگاه‌ها شرکت کنند.