:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
وقف چی تاکید کرد:

خرید کالاها و صنایع دستی داخلی نیازمند فرهنگ‌سازی/ ساماندهی بازار فرش ایرانی شرط اصلی صادرات آن

رئیس فراکسیون فرش مجلس با اعتقاد به اینکه ساماندهی بازار فرش نیازمند انسجام داخلی و صادرات است، خرید کالاها و صنایع دستی داخلی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست.
کد خبر: ۹۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳






اقتصادگردان_ علی وقف چی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به رونمایی از فرش ورامین -که ثبت جهانی شده است- طی هفته گذشته در مجموعه نیاوران تهران و با حضور فعالان این عرصه، گفت: ساماندهی بازار فرش ایران نیازمند انسجام داخلی و صد البته صادرات آن است لذا باید با پیگیری طرح‌ها و فرهنگ‌سازی، بازار داخلی را مدیریت کرده و وضعیت آن را ارتقاء داد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران در مراسم رونمایی از این فرش، ادامه داد: باید با فرهنگ‌سازی مردم را به سوی خرید کالاها و صنایع دستی داخلی مخصوصا فرش ایرانی سوق داد.

وی با بیان اینکه 3 هزار نفر به صورت مستقیم از طریق فرش ورامین به اشتغال پایدار رسیده‌اند، گفت: اگر دولت و بخش خصوصی در راستای بازاریابی به منظور گسترش فروش این فرش قدم بردارد به یقین 2 برابر این میزان از طریق فرش ورامین مشغول به کار خواهند شد.

وقف چی ادامه داد: طبق مصوبات قانونی اعتبار 6 هزار میلیارد تومانی به توسعه روستایی و عشایری در رابطه با اشتغال اختصاص داده شده بود اما عدم قرار گرفتن فرش در این حیطه خلاء قانونی محسوب می شد که خوشبختانه با تصویب طرحی  فرش نیز زیرمجموعه این اعتبار و تسهیلات عشایری و روستایی قرار گرفت لذا فرشبافان و تولیدکنندگان نیز می‌توانند از این اعتبار استفاده کنند./