:
كمينه:۱۱.۹۹°
بیشینه:۱۲.۷۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
ثبت شکستی دیگر در کارنامه خصوصی سازی

مدیراموربورس ها: علت عدم فروش بازاریابی نامناسب و قیمت گذاری بسیار بالااست

خبراقتصادی:محمودرضا خواجه نصیر مدیر امور بورس ها و بازارها گفت:به نظر می رسد در این اتفاق نامیمون، سازمان خصوصی سازی به عنوان اولین متولی عرضه سهم مذکور با عدم بازاریابی مناسب و قیمت گذاری بسیار بالا موجب شد تا فعالان بازار سرمایه راغب به حضور در این واگذاری نشوند.
کد خبر: ۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰



بعد از ماه ها کش و قوس بر سر عرضه هلدینگ خلیج فارس و درگیر شدن فکر و ذهن سهامداران پیرامون این برنامه، امروز عرضه این سهم در حالی انجام شد که متاسفانه به دلیل بی تدبیری های صورت گرفته از سوی مسئولین مربوطه و عرضه سهام "فارس" در قیمت بالای 900 تومان، واگذاری این مجموعه بزرگ با شکست مواجه شد.

در همین ارتباط مدیر امور بورس ها و بازارها در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با وجود توانایی مناسب بازار و وجود نقدینگی مورد نیاز برای خرید این سهم، عرضه هلدینگ خلیج فارس با شکست مواجه شد.

محمودرضا خواجه نصیر ادامه داد: به نظر می رسد در این اتفاق نامیمون، سازمان خصوصی سازی به عنوان اولین متولی عرضه سهم مذکور با عدم بازاریابی مناسب و قیمت گذاری بسیار بالا موجب شد تا فعالان بازار سرمایه راغب به حضور در این واگذاری نشوند. این امر به نوبه خود نشان دهنده بی توجهی سازمان خصوصی سازی به نظر فعالان بازار و قیمت گذاری آن ها بوده که می تواند موجب استقبال سرمایه گذاران از دیگر سهم های مناسب بازار شود.

وی در خاتمه با ابراز امیدواری نسبت به عرضه دوباره "فارس" گفت: هلدینگ خلیج فارس همچنان به عنوان سهمی پرپتانسیل محسوب می شود و امیدواریم در عرضه بعدی که خیلی هم دور نیست، واگذاری آن با موفقیت انجام پذیرد.

در پایان این گزارش می افزاید، با وجود تماس های فراوان خبرنگار بورس نیوز با مسئولین سازمان خصوصی سازی پیرامون عرضه شکست خورده طی معاملات روز جاری تاکنون موفق به دریافت پاسخ از سوی آنها نشده ایم.


ثبت شکستی دیگر در کارنامه خصوصی سازی
با عدم استقبال سرمایه گذاران  عرضه خلیج فارس شکست خورد

فعالان بازار انتظار دارند مسئولین سازمان خصوصی سازی و نیز سازمان بورس در خصوص عدم انجام معامله فوق که باعث تحمیل زیان مادی و معنوی سرمایه گذاران در انتهای سال جاری گردید، توضیحات قابل قبولی ارایه کنند.
عرضه سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس در حالی طی معاملات روز جاری انجام شد که سرمایه گذاران با توجه به سود 118 تومانی "فارس" از قیمت مورد نظر فروشنده سهم استقبالی به عمل نیاورند و در نهایت این برنامه به شکست انجامید.

 عرضه سهام این شرکت که سرمایه گذاران بیش از دو ماه منتظر ورود آن بودند، به دلیل عدم استقبال خریداران از قیمت های بیش از 500 تومان و بی توجهی مسئولین مربوطه به شرایط بازار انجام نشد تا بدین ترتیب بزرگترین عرضه خصوصی سازی به شکست بیانجامد.

طی این عرضه سه درصد از سهام "فارس" در حالی در بازار دوم بورس برای فروش گذاشته شد که با نزدیک شدن به دقایق پایانی معاملات آخرین روز از سال 91 ، دستورهای خرید ارائه شده برای خرید سهام هلدینگ خلیج فارس در محدوده 500 تومانی وجود داشت. اما پس از آن فروشنده در قیمت 995 تومان به ازای هر سهم حاضر به عرضه سهم شد که در صورت تحقق آن در این قیمت می توان گفت به معنای واقعی کلمه گران فروشی محض صورت گرفته باشد.

در پایان این گزارش می افزاید، فعالان بازار انتظار دارند مسئولین سازمان خصوصی سازی و نیز سازمان بورس در خصوص عدم انجام معامله فوق که باعث تحمیل زیان مادی و معنوی سرمایه گذاران در انتهای سال جاری گردید، توضیحات قابل قبولی ارایه کنند.