:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
در همایش سراسری شورای اقامه نماز و ترویج فرهنگ اخلاق اسلامی مطرح شد:

ایفای مسئولیت های اجتماعی بانک ملت درراستای بهبود فضایل اخلاقی جامعه

همایش یک روزه سراسری شورای اقامه نماز و ترویج فرهنگ اخلاق اسلامی با حضور مدیران و ائمه جمعه نماز به میزبانی بانک ملت در محل باشگاه بانک ملت برگزار شد .همایشی که با سه کارگروه تخصصی تحقق اهداف بهبود و پیشرفت اخلاقی با تکیه بر آموزه های دینی و نماز را مد نظر قرار داده است .
کد خبر: ۹۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- روستا عضو هیات مدیره بانک ملت در ابتدای این همایش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند اهمیت نماز را باید به درستی فهمید چون نماز حقیقت بزرگی را به ما می نمایاند که اگر در جامعه اسلامی جایگاه شایسته خود را پیدا کند همه راهکارهای معنوی و مادی برای هدایت جامعه به مسیر درست خود هدایت می شود .

وی افزود: تلاش های فرهنگی در جامعه باید به گونه  ای طراحی شود که نماز روز به روز در میان جوانان رونق بیشتری پیدا کند و همه از این چشمه راستی و پاکی بهره گیرند .

روستا با بیان اینکه سه کارگروه در این همایش تشکیل شده است ،خاطرنشان کرد: بررسی فرصت ها و تهدیدهای فرهنگی ،فراهم کردن زیرساخت های مناسب برای برداشتن گام های فرهنگی بلند ،جامه عمل پوشاندن به تحرکات فرهنگی و سازمانی ،تبدیل تهدیدهای فرهنگی به فرصت ،بهره گیری از ائمه جمعه به صورت یک جریان سازمان یافته برای تحقق اهداف فرهنگی از جمله موضوعاتی است که توسط این کارگروهها مورد بحث و بررسی واقع می شود .

وی خاطرنشان کرد: در این همایش گزارشی از عملکرد استانها در مورد وضعیت نمازخانه ها و مشکلات آنها تهیه شده است که بررسی خواهد شد .

تبلیغات محیطی مناسب در شعب بانک ملت به گسترش فرهنگ نماز کمک کند

در ادامه این همایش طباطبائی نسب مشاور رئیس ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: در ذهن جوانان ممکن است شبهاتی وجود داشته باشد و کار برخی از شبکه های اجتماعی ایجاد این شبهات است که باید علما به رفع این شبهات کمک کنند .

وی افزود: بانک ملت جامعه هدفی دارد که باید برای آنها برنامه ریزی صورت گیرد که بخشی از این برنامه ریزی می تواند تبلیغات محیطی در شعب بانکها باشد .

طباطبائی تصریح کرد: شورای نماز و ترویج فرهنگ اخلاق اسلامی با ایجاد بنرهایی از شعارهای تاثیر گذار می تواند در این زمینه نقش بازی کند .

کمترین آمار اختلاس در بانک ملت

بیگدلی رئیس هیات مدیره بانک ملت نیز  در همایش سراسری شورای اقامه نماز و ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی گفت: تنها هدف بانک ملت کسب سود نیست بلکه توجه به مسئولیت های اجتماعی جامعه جزوء دغدغه های بانک محسوب می شود.

 وی درباره ایفای مسئولیت های اجتماعی این بانک درراستای بهبود فضایل اخلاقی جامعه گفت: بنگاه های اقتصادی باید به موضوع فضایل اخلاقی توجه زیادی کنند چرا که به سبب حساسیت این بخش، خطر کشیده شدن به فساد در این نوع سازمانها بیشتر است.

رییس هیات مدیره بانک ملت درخصوص ایفای مسئولیت های اجتماعی این بانک در راستای بهبود فضایل اخلاقی جامعه گفت: بنگاه های اقتصادی باید به موضوع فضایل اخلاقی توجه زیادی کنند چرا که به سبب حساسیت این بخش، خطر کشیده شدن به فساد در این نوع سازمانها بیشتر است.

بیگدلی خاطرنشان کرد: کسانی که با مسایل مالی سروکار دارند بیشتر در معرض خطر فساد قراردارند و بر همین اساس، دربانک ملت تلاش کردیم باتوجه اساسی به نماز و فضایل اخلاقی پاکدستی را ترویج کنیم که نتیجه این شده است که کمترین آمار اختلاس را دربانک ملت شاهد باشیم.

وی افزود: بحرانهای اجتماعی و فردی بیش از آنکه ناشی ضعف علمی و صنعتی باشد، ناشی از انحطاط اخلاقی است و انسانها هرجا که از فضایل اخلاقی دور شدند، به تباهی نزدیک شدند. بنابراین سعی کردیم به لحاظ ارتباط با عموم مردم، درکنار پیشرفت اقتصادی به بالابردن معنویت در بانک ملت نیز توجه کنیم.

بیگدلی درخصوص سایرنقش های بانک ملت در حوزه مسوولیت اجتماعی گفت: تاکنون ۶۵ واحد مدرسه جهت حمایت از دانش آموزان بااستعداد در مناطق محروم احداث کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در بانک ملت تنها هدف ما کسب سود نیست بلکه توجه به مسئولیت های اجتماعی جامعه جزوء دغه دغه های بانک محسوب می شود، افزود: با اعطای وام های قرض الحسنه ۱۰ و ۵ میلیون تومانی به مددجویان کمیته امداد و افراد تحت حمایت سازمان بهزیستی تلاش کردیم به رشد اشتغال زایی و ایجاد شورونشاط زندگی درجامعه کمک کنیم.

رییس هیات مدیره بانک ملت ادامه داد: از دیگر فعالیتهای بانک درحوزه ایفای مسئولیت های اجتماعی می توان به تجهیز هزار کتابخانه در روستا ها و مناطق دورافتاده و محروم، همچنین احداث ۱۲ هزارخانه بهداشت اشاره کرد.

بیگدلی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال و تولید کوشش بسیار داریم، خاطر نشان کرد: خداوند این منت را بر ما نهاد که بتوانیم با دستهای بانک ملت گره مشکلات هموطنان خود باز کنیم ودر این راه کوتاهی نخواهیم کرد.