:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۳
عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان:

تشکیل "کنسرسیوم فرش" در استان زنجان/ نمایشگاه فرش ایران در چین برپا می‌شود

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان از راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه خوشه‌های فرش ایران در چین خبرداد و گفت: فعالان حوزه فرش زنجان نیز در راه‌اندازی این نمایشگاه و فروشگاه حضور فعالی دارند.
کد خبر: ۹۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵





اقتصادگردان_ فیروزه حاج علی‌اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم زنجان در زنجان با اشاره به برنامه تشکیل خوشه‌های فرش در استان زنجان اظهار داشت: تکمیل خوشه‌های فرش امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال آخرین سال تکمیل خوش‌های فرش بوده است، گفت: بحث خوشه‌های فرش یک بحث توسعه‌ای رو به جلو بوده و این امر تمام شدنی نیست و همواره تدام دارد.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان با اشاره به برنامه‌های امسال در حوزه فرش ابراز کرد: امسال دوره راهیابی فرش، دوره تربیت کارشناسان نرخ‌گذاری فرش و همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار نیز در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده برای ارائه تسهیلات وام به فعالان حوزه فرش بیان کرد: سقف وام‌ها به نسبت وسعت کار فرد وام گیرنده بستگی دارد. در حال حاضر نمایشگاه و فروشگاه مشترک 14 خوشه فرش از سراسر کشور در چین راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به حمایت دولت در قالب کنسرسیوم ابراز کرد: دولت در قالب کنسرسیوم در بخش توسعه صادرات، حضور فعالان فرش در نمایشگاه‌های بین‌المللی و بازاریابی حمایت می‌کند.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی برای حمایت در این حوزه‌ها بودجه جداگانه‌ای در نظر گرفته و با اتاق بازرگانی زنجان نیز توافق نامه‌ای منعقد کرده است.

وی از طرح‌ نقشه‌های جدید فرش ویژه استان زنجان خبرداد و افزود: در حال حاضر 5، 6 طرح اصیل و ویژه استان زنجان در حال بافت است.

حاج‌علی اکبری ابراز کرد: به مرور زمان نیز کنسرسیوم‌ها به شکل جدی برندسازی را دنبال کنند به طور حتم فرش استان زنجان جایگاه خود را در بازار پیدا می‌کند. صادر کنندگان در بازار فعال شوند و در بازار خارجی آثار زنجان ارائه شود به مرور زمان به جایگاه اصلی خود می‌رسد.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان افزود: ممکن است این اقدام یک مقدار دیرتر جواب دهد ولی اگر در این حوزه تلاش شود این امر محقق می‌شود.

وی به اهداف و برنامه‌های شهرک‌های صنعتی در حوزه فرش استان زنجان اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ما توسعه کارگاه‌های متمرکز در سطح استان و توسعه بازار‌های خارجی مانند لبنان و سایر کشورها که نمایشگاه فرش برگزار می‌شود و در تلاش هستیم که فعالان فرش زنجان نیز در این نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند.