:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵

تنوع و فروش در بازارهای داخلی و خارجی باید در تولید فرش مدنظرقرار گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: فرش تنها تولید آن نیست بلکه توجه به فروش و در نظر گرفتن بازارهای خارجی و داخلی و تنوع و سلیقه در تولید این صنعت بسیار مهم و الزامی است.
کد خبر: ۹۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

اقتصادگردان_ به گزارش ایرنا، رضا رحیمی در جلسه کارگروه فرش و گلیم استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، افزود: مدیران باید در عرصه های مختلف برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری تلاش کنند.
وی بیان داشت: با تعارف کردن و انجام شدن کارها طبق روال معمول هیچ مشکلی حل نمی شود بلکه با همت تلاش و جدیت است که اشتغال و کارآفرینی در استان ایجاد می شود.
وی از اولویت های مهم در برنامه های امسال را توجه ویژه به صنعت فرش و گلیم بافی در استان عنوان کرد و گفت: از اولویت های مهم مدیریت استان در سالجاری توسعه صنایع کوچک به ویژه صنعت فرش و گلیم بافی است و مدیران باید توسعه این بخش را از برنامه های مهم کاری خود بدانند.
رئیس کارگروه فرش و گلیم کرمانشاه در ادامه گفت: برای توسعه حوزه اقتصادی استان در سالجاری هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده لذا وظیفه داریم که برای توسعه زیرساخت های اقتصادی استان نهایت اهتمام و تلاش خود را بکار گیریم و از این ظرفیت مناسب استفاده برای اشتغالزایی و توسعه کارآفرینی استفاده کنیم.
وی همچنین با اشاره به تخصیص 200 میلیارد ریال تسهیلات از محل سفر مقام معظم رهبری به استان در سال گذشته گفت: یکصد میلیارد ریال از این تسهیلات را به صنعت فرش اختصاص دادیم و امسال هم کمک فنی و اعتباری خوبی به استان تخصیص می یابد که همه باید بیش از پیش برای توسعه اقتصادی استان فعال باشند و توجه ویژه ای به توسعه صنعت فرش و گلیم با توجه به قدمت آن در کرمانشاه داشته باشند.
رحیمی در ادامه با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلاتی حدود یک میلیارد و نیم دلار از محل صندوق ذخیره ملی خاص مناطق روستایی در کشور توسط مجلس شورای اسلامی گفت: این تسهیلات خاص مناطق روستایی خواهد بود که به صورت کم بهره است لذا مدیران ذیربط موظف هستند برای گرفتن سهم مناسب استان از این تسهیلات به منظور توسعه زیرساخت های اقتصادی و همچنین توسعه صنعت فرش بافی در روستاها تلاش و جدیتی مضاعف داشته باشند.
وی از اعتبارات در نظر گرفته برای توسعه صنایع کوچک به ویژه صنعت فرش و گلیم در استان به عنوان تکمیل کننده زنجیره این صنعت یاد کرد و گفت: همه امکانات و شرایط لازم برای توسعه این بخش در استان فراهم است لذا باید ضمن تدوین برنامه های جدید نگاهی هم به تجارب گذشته در صنعت فرش و گلیم داشته باشیم.
وی همچنین با بیان اینکه امسال سال خوبی از لحاظ تامین منابع مالی برای تولید است، اظهار داشت: علاوه بر اعتبارات در نظر گرفته برای تولید، خوشبختانه دولت برنامه های خوبی در راستای بیمه کردن فرش بافان در سالجاری پیش بینی کرده که این می تواند یک خبر خوب برای تولید و رونق بیشتر صنعت فرش و گلیم در استان باشد.
وی در پایان با بیان اینکه همه مسئول اشتغال جوانان هستیم و نسبت به مردم تکلیف داریم از مدیران بانک ها خواست در تخصیص تسهیلات در نظر گرفته به تولید کنندگان فرش و گلیم در استان اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند.