:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

پیشنهاد استفاده از طرحهای فرش دستباف تبریز در اجرای پیاده راه‌های در حال احداث تبریز

طبق فرمایشات مقام محترم فرمانداری_تبریز آقای شهرتی فر مبنی بر اهمیت تبدیل خیابان جمهوری به پیاده راه جهت رونق گردشگری #تبریز ، آقای حسین منیری فر مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز زمان شروع اجرای پروژه پیاده_راه_جمهوری را از اول ماه مبارک رمضان اعلام کردند که به علت اعتراض اصناف فعلا متوقف شده اما نیاز تبریز به این موضوع در جهت پیشبرد اهداف صنعت گردشگری در تبریز هرروز بیشتر و بیشتر احساس می شود…
کد خبر: ۹۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
اقتصادگردان_ همانطور که مستحضر هستید تبریز عنوان پایتخت_فرش_دستباف_جهان را با خود یدک  می کشد اما از معرفی این هنر اصیل آذربایجانی در شهر صرفا #فرش_سنگی_میدان_منصور به چشم میخورد که لازم است مسئولین برای معرفی این شهر و این صنعت به جهان ، روش ها و ابزارهای زیادی را بکار گیرند.

 حال که اجرای طرح پیاده راه جمهوری در حال بررسی و برنامه ریزی دوباره می باشد  پیشنهاد استفاده از طرحهای_فرش_دستباف در کاشیکاری های این پیاده راه بزرگ را داریم که برای اولین_بار_در_جهان گردشگران داخلی و خارجی در یک پیاده راه ، روی فرش های سنگی قدم بردارند که طرح فرش_تبریز بر روی آن ها نقش بسته و مطمئنا هم باعث جذب_گردشگر_بیشتر و نیز تبلیغی مؤثر در زمینه معرفی شهر تبریز ، فرهنگ غنی آذربایجان و تبلیغ_فرش_دستباف_تبریز خواهد بود که ارمغان آن درآمد_کلان_از_جذب_گردشگر و #فروش_فرش دستباف و صنایع_دستی تبریز خواهد بود .

 این پیشنهاد صرفا برای پیاده راه جمهوری نیست بلکه می توان از این پیشنهاد برای  پیاده_راه_داش‌مغازالار (مغازه های سنگی) ، مقصودیه ، تربیت و همچنین تفرجگاه بزرگ و بین المللی شاهگولی نیز استفاده کرد .

 طرح فرش تبریز را حتی می توان در پله های ورودی شاهگولی نیز که در این فصل  روزانه شاهد حضور دهها هزار گردشگر می باشد اجرا نمود .

 شاید در نگاه اول اجرای این طرح کمی هزینه بر به نظر برسد و #نگهداری از این طرح  ها هزینه های خاصی بطلبد اما در طول زمان سودآوری این طرح از طریق جذب گردشگر باعث خواهد شد هزینه های اجرا و نگهداری این طرح ها بسیار #ناچیز بنظر برسد .

 امیدواریم با اجرای این طرح گامی مثبت و بزرگ در جهت  تبلیغ_تبریز_و_هنر_فرش_دستباف در زیباترین شهر ایران و پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ بتوانیم برداریم .