:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۲.۷۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
برای ششمین بار در هفت روز گذشته

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت افزایش یافت

خبراقتصادی: قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای ششمین بار در هفت روز گذشته افزایش یافت، زیرا ارزش دلار کاهش یافت و سطح موجودی نفت آمریکا در یک مرکز ذخیره اصلی کاهش پیدا کرد.
کد خبر: ۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از بلومبرگ، قیمت نفت پایه آمریکا فاصله خود با قیمت نفت برنت را برای پنجمین هفته کاهش داد.

همزمان با این که، نرخ برابری دلار در مقابل یورو به دلیل گزارشی که نشان داد در آمریکا تورم وجود دارد، به کمترین سطح خود در یک هفته گذشته رسید، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته رسید.

بر اساس اعلام مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا، موجودی نفت این کشور در کاشینگ اوکلاهاما هفته گذشته کاهش یافت و به کمترین سطح خود از ماه دسامبر (11 آذر) تا کنون رسید.

قیمت پایان روزی نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه آوریل (13 فروردین تا 11 اردیبهشت) در معاملات الکترونیکی بازار تجاری نیویورک 42 سنت بالا رفت و به 93 دلار و 45 سنت در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از 20 فوریه (دوم اسفند) تا کنون است.

قیمت نفت وست تگزاس این هفته 6/1 درصد افزایش یافته است.

قیمت پایان روزی نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه (12 اردیبهشت تا 11 خرداد) نیز بعد از ظهر دیروز در بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن هشت دهم درصد یا 86 سنت افزایش یافت و به 109 دلار و 82 سنت در هر بشکه رسید.