:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

قیمت سکه به حرف بهمنی کاهش نمی‌یابد

وی در بیان دلایل این پیش‌بینی افزود: در برخی مواقع رئیس بانک مرکزی، در مورد مرکز مبادلات اظهار نظرهایی کرده یا در ارتباط با قیمت سکه یا طلا صحبت کرده است، اما تاکنون از صحبت‌های وی نتیجه‌ای را ندیده‌ایم.
کد خبر: ۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس بانک مرکزی، تاکنون در مورد کاهش قیمت سکه یا طلا صحبت کرده که نتیجه‌ای را ندیده‌ایم.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی ‌در مورد وعده کاهش چشمگیر سکه و ارز در تیر ماه سال 92، اظهار کرد: با این عملکردی که تاکنون دولت داشته و از آن انتظار می‌رود، پیش‌بینی می‌شود که این وعده در حد شعار باقی بماند.

وی در بیان دلایل این پیش‌بینی افزود: در برخی مواقع رئیس بانک مرکزی، در مورد مرکز مبادلات اظهار نظرهایی کرده یا در ارتباط با قیمت سکه یا طلا صحبت کرده است، اما تاکنون از صحبت‌های وی نتیجه‌ای را ندیده‌ایم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: البته کاهش‌هایی بود که به عنوان مثال یک روز قیمت کاهش و  یک روز افزایش داشته که این تغییرات طبیعی است و حتی در سطح جهانی نیز وجود دارد.

وی گفت: یعنی تغییر اساسی و اینکه قیمت‌ها کاهش جدی پیدا کند، ندیده‌ایم و با این روندی که اکنون از دولت می‌بینیم، تحقق این موضوع بعید به نظر می‌رسد.

موسوی اذعان کرد: البته ما امیدواریم و نظر مسئولان را رد نمی‌کنیم که اگر مسئولی ادعا می‌کند که ما تورم ارز را یک رقمی می‌کنیم، اما عملکرد این‌گونه نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مرتضی حیدری که مجری بخش‌های مختلف خبری است، ادعا می‌کرد که من با عدد و رقم ثابت می‌کنم که قیمت دلار باید اکنون 48 ریال باشد، تأکید کرد: ادعاهای زیادی بوده و قبلاً خود رئیس جمهور اعلام کردند باید سود بانکی یک رقمی شود، اما ما شاهد بودیم که نه تنها یک رقمی نشد، بلکه افزایش هم پیدا کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تذکر داد: البته ادعاهای دیگری که در زمینه اقتصادی وجود داشته کم نبوده است که می‌توان به مبحث افزایش قیمت خودروها و ادعاها و وعده‌های دولت در این خصوص اشاره کرد.

وی بیان کرد: این عملکرد بیانگر این است که شاید صحبت‌های دولت در بحث کاهش سکه و ارز ادعایی بیش نباشد.