:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹

پرداخت تسهیلات خرید فرش دستباف

بر اساس تفاهمنامه سه جانبه سازمان صنعت، معدن و تجارت، صندوق کارآفرینی امید و اتحادیه تعاونی تولید کنندگان فرش استان، 30میلیارد ریال تسهیلات برای خرید فرش دستباف تعیین شد.
کد خبر: ۹۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲





اقتصادگردان_ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، تفاهمنامه سه جانبه برای رونق صنعت فرش بین سازمان صنعت، معدن و پرداخت تسهیلات خرید فرش دستبافتجارت، صندوق کارآفرینی امید و اتحادیه شرکت های تعاونی تولید کنندگان فرش دستباف استان امضا شد.

در این تفاهمنامه 30میلیارد ریال تسهیلات برای خرید فرش دستباف برای کارمندان سازمانهای دولتی به مبلغ 100میلیون ریال با کارمزد 4درصد در نظرگرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نشست امضای این تفاهمنامه گفت: امضا این تفاهمنامه برای تحرک بخشی به تولید و ایجاد بازار فروش برای فرش دستباف استان صورت گرفت.

اسکندری افزود: هنر - صنعت فرش در کنار سایر صنایع از ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برای روستائیان برخوردار است.

وی تشکیل مجتمع های صنفی، توسعه بیمه قالی بافان، برگزاری جشنواره فروش فرش استان در تهران و راه اندازای بورس محلی فرش با محوریت تکاب را از برنامه های حمایتی سازمان برای رونق صنعت فرش عنوان کرد.

فرش افشار تکاب مشهور به فرش آهنین و فرش ریزماهی خوی دو برند ثبت شده ملی و جهانی از فرشهای نفیس و دستباف آذربایجان غربی است.