:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
علیپوربا اشاره به تداوم کاهش قیمت سکه در روزهای آینده:

تب سکه سردتر می شود

خبراقتصادی:سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح پیش فروش سکه در کاهش قیمت‌ها تاثیرگذار بوده،گفت: طرح پیش فروش سکه و مذاکرات مثبت ایران با گروه ۱+۵ را می‌توان از دلایل کاهش تدریجی قیمت سکه در هفته‌های گذشته دانست که پیش بینی می‌شود این کاهش قیمت‌ها در آینده نیز ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱


محمد علی پور در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به نوسان قیمت سکه و ارز در ماه‌های گذشته گفت: افزایش قیمت سکه و ارز در کشور به علت سوق دادن نقدینگی به سوی این کالاها در بازار بوده است.

نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری با این تفکر که با خرید سکه و ارز در آینده سود بیشتری به دست می‌آورند، به خرید این کالا روی آورده و تقاضا و قیمت آن را افزایش داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه قیمت سکه در هفته گذشته کاهش محسوسی داشته است، تصریح کرد: در شرایط کنونی مردم متوجه این امر شده‌اند که خرید بی مورد سکه نه‌تنها سودی برای آنها نداشته بلکه از یک طرف تقاضای این کالا را افزایش داده و از طرف دیگر زیان اقتصادی را نصیب خود می‌کنند.

علیپور با بیان اینکه طرح پیش فروش سکه در کاهش قیمت‌ها تاثیرگذار بوده، اظهار داشت: طرح پیش فروش سکه و مذاکرات مثبت ایران با گروه 1+5 را می‌توان از دلایل کاهش تدریجی قیمت سکه در هفته‌های گذشته دانست که پیش بینی می‌شود این کاهش قیمت‌ها در آینده نیز ادامه داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح احتمالی بانک مرکزی برای چاپ و تولید اسکناس‌های 20 و 50 هزار تومانی، خاطر نشان کرد: این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری و به طور قطع آنرا تایید نخواهد کرد، چراکه به نظر می‌رسد این امر تورم سنگینی را بر کشور تحمیل خواهد کرد.