:
كمينه:۲۱.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد:

دست بافته‌ها ارزان‌ترین بستر اشتغال پایدار و صادرات هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت که دست بافته‌ها و صنایع دستی ارزان‌ترین بستر اشتغال پایدار و صادرات هستند و شکوفایی ظرفیت این بخش مورد توجه مسئولان اقتصادی استان است.
کد خبر: ۹۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱







اقتصادگردان_ به گزارش ایرنا، سهراب بنام یکشنبه شب در جمع فعالان صنایع دستی اظهار داشت که حمایت از صنایع دستی و هنرهای سنتی از سیاست‌های راهبردی مهم اشتغال استان است. 
وی به اقتصادی بودن سرمایه گذاری در بخش دست بافته‌ها اشاره کرد و افزود که بخش عمده‌ای از صنایع دستی استان از جمله فرش و دست بافته‌ها که علاوه بر شناساندن هنر این منطقه معرف تاریخ این سرزمین هستند. 
بنام حمایت دولت و مسئولان اجرایی از توسعه و رونق صنایع خرد و مشاغل خانگی را یادآور شد و اظهار کرد: در اسناد بالا دستی در کشور و در برنامه‌های کوتاه و بلند مدت دولت و رویکرد اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای به صنایع کوچک و متوسط و مشاغل خانگی شده است. 
وی تصریح کرد که شکوفایی ظرفیت‌های اشتغال و تولید و درآمدزایی این بخش جزء مأموریت‌ها و وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی است. 
بنام برگزاری 23 دوره آموزشی فرش و دست بافته‌ها برای هنرمندان، برگزاری تورهای صنعتی، پایش و ارزیابی محصولات، حمایت و کمک‌های بلاعوض در بحث دست بافته‌ها، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را از جمله اقدام‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای حمایت از فعالان عرصه دست بافته‌ها در یک سال گذشته برشمرد. 
وی گفت: این شرکت از کسانی که در بخش صادرات و فروش محصولات در بازارهای داخلی فعالیت دارند، به‌صورت ویژه حمایت می‌کند. 
در اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان و جوانان هنرمند عرصه دست بافته‌ها، صنایع دستی و هنرهای سنتی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
هفت هزار و 600 هنرمند در بخش صنایع دستی در این استان فعالیت می‌کنند. 
سالانه 218 هزار متر مربع انواع صنایع دستی بافتنی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود. 
بر اساس آمارها از سه هزار بافنده فرش و گبه این استان، یک هزار و 800 نفر فعال هستند و یک هزار و 117 نفر از این تعداد از پوشش بیمه برخوردارند.