:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۷.۹۹°
Updated in: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد؛

فعالیت ۶ هزار هنرمند صنایع دستی در قالب مشاغل خانگی

مشهد-معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ هنرمند صنایع دستی در قالب مشاغل خانگی در این استان مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷







اقتصادگردان_ به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مطیع با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ هزار هنرمند در خراسان رضوی شناسایی و زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی قرار گرفته‌اند که از این تعداد حدود ۸ هزار نفر، هنرمند صنایع دستی در رشته‌های مختلف هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای ۳۵۰ هنرمند کارت صنعتگری صادر شده است افزود:در خراسان رضوی بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ هنرمند صنایع دستی در قالب مشاغل خانگی مشغول فعالیت هستند و از مجموع هنرمندان شناسایی شده، تاکنون حدود ۳ هزار نفر کارت شناسایی صنعتگری خود را به‌روز کرده‌اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: ۲۲ رشته بومی و دارای مزیت صنایع دستی در استان وجود دارد که از جمله می توان به سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، سنگ‌تراشی، قلم‌زنی روی سنگ، ابریشم‌بافی، نواربافی، زیورآلات سنتی، پوستین دوزی و ارغوان‌بافی اشاره کرد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۵ هزار هنرمند در رشته های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی در این استان فعالیت داشته باشند.